Spectrum DX vs Tamiya MFU
- Stefan van Dermearschalk
- Contacteer:
Spectrum DX vs Tamiya MFU
Heeft iemand hier al geprobeerd de Spectrum DX6 of 7 in
een MFU tank te steken?
Oftewel... kan / werkt dat ??
Mvg, Stefan
een MFU tank te steken?
Oftewel... kan / werkt dat ??
Mvg, Stefan
- Ad Wouterse
- BTN Site Admin
- Contacteer:
-
Reinier Zwanink
- Contacteer:
- Contacteer:
Diegene die het hadden getest hadden het geweten 
De Spectrum (merk) heeft zenders op de 2,4ghz.. geen kristallen meer nodig. tot 79 modellen tegelijk rijden
Kanalen vechten die zenders onderling uit.
De hand ( wiel ) zenders worden nu veel gebruikt door de rc auto jongens.
Dat zijn 3 kanaals setjes (budget DX2 en race DX3)
De DX6 is een 4 kanaals "parkflyer" stickzender , de nieuwe DX7 is een 16(?) kanaals full option heli/vliegtuig zender.
De DX7 is zo gebouwd dat er ook RC jets mee gevlogen kunnen worden, hoger zendvermogen, wat meer veiligheids opties.
Alleen kan niemand me duidelijk andwoord geven, of de speciale funcies op de MF of MFU (mfu, multi function unit van de truck's) .. werkt het zelfde als die van de tanks,
niet worden gestoord. aangezien de trims blijkbaar digitaal zijn.
Vandaar de vraag.. iemand al geprobeert? Spectrum zelf weet het ook niet
Stefan
De Spectrum (merk) heeft zenders op de 2,4ghz.. geen kristallen meer nodig. tot 79 modellen tegelijk rijden
Kanalen vechten die zenders onderling uit.
De hand ( wiel ) zenders worden nu veel gebruikt door de rc auto jongens.
Dat zijn 3 kanaals setjes (budget DX2 en race DX3)
De DX6 is een 4 kanaals "parkflyer" stickzender , de nieuwe DX7 is een 16(?) kanaals full option heli/vliegtuig zender.
De DX7 is zo gebouwd dat er ook RC jets mee gevlogen kunnen worden, hoger zendvermogen, wat meer veiligheids opties.
Alleen kan niemand me duidelijk andwoord geven, of de speciale funcies op de MF of MFU (mfu, multi function unit van de truck's) .. werkt het zelfde als die van de tanks,
niet worden gestoord. aangezien de trims blijkbaar digitaal zijn.
Vandaar de vraag.. iemand al geprobeert? Spectrum zelf weet het ook niet
Stefan
-
harry hofstede
volgens graupner zou het moeten werken,ik ben er mee bezig maar heb helaas geen ervaring met computerzenders dus is het een hoop gezoek.
ik heb het probleem met de besturing ik wil alles op de rechterknuppel maar ik ben er nog niet uit,toren draaien loop omhoog en omlaag main gun vuren werkt allemaal al.er is dus hoop.
ik heb het probleem met de besturing ik wil alles op de rechterknuppel maar ik ben er nog niet uit,toren draaien loop omhoog en omlaag main gun vuren werkt allemaal al.er is dus hoop.
-
Bas Pos
op een amerikaanse site staat geloof ik een aardig verhaal over een test, probleem is geloof ik een failsafe, je kunt klaarblijkelijk je zender niet uitschakelen zonder dat je tank allerlei gekke dingen gaat doen, of zo iets (evt net andersom.....)
even zoeken op:
http://groups.yahoo.com/group/armornutsrcarmorhut/
even zoeken op:
http://groups.yahoo.com/group/armornutsrcarmorhut/
- Contacteer:
mhh, dat zou jammer zijn,
is juist grappig.. tank aan/uit zetten met dat motorgeluid
(ja, ben net een klein kind)
Heb zelf (nog) niet naar de graupner sets gekeken,
als ze nu gewoon een module hadden voor een MC16/20 ofzo
Lever zelf ook nog wel eens gevecht met die computer zenders, heb voor de full option tanks simpele 4 kanaals zendertjes, maar die trucks vragen gewoon wat meer.
Moet toch een beetje toekomst-denken, de bergepanzer moet toch alles aan gaan werken (lieren, kraan , dozer).. met een beetje mazzel ergens een mf/geluidsunit vandaan peuteren.
- gaat verder google'en -
Stefan
is juist grappig.. tank aan/uit zetten met dat motorgeluid
(ja, ben net een klein kind)
Heb zelf (nog) niet naar de graupner sets gekeken,
als ze nu gewoon een module hadden voor een MC16/20 ofzo
Lever zelf ook nog wel eens gevecht met die computer zenders, heb voor de full option tanks simpele 4 kanaals zendertjes, maar die trucks vragen gewoon wat meer.
Moet toch een beetje toekomst-denken, de bergepanzer moet toch alles aan gaan werken (lieren, kraan , dozer).. met een beetje mazzel ergens een mf/geluidsunit vandaan peuteren.
- gaat verder google'en -
Stefan
- Ad Wouterse
- BTN Site Admin
- Contacteer:
Hoi Stefan,
Ik heb weliswaar zelf nog geen ervaring met de DX 6 / DX 7 maar ik heb wel diverse discussies erover op het net gevolgd.
Het is een 7 kanaals (14 servo functies) zender met een dubbele ontvanger. De 4 knuppelfuncties zijn proportioneel, de overige kanalen zijn schakelfuncties (aan/uit).
Het zendvermogen bedraagt 100 mW, vergelijkbaar met de meeste andere RC zenders.
Over de compatibiliteit met Tamiya electronica heb ik nog niets gelezen.
Nuttige links : http://www.spektrumrc.com/Products/Defa ... ID=SPM2710 en voor het ombouwen naar een 5e prop kanaaal http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=489403
Ik heb weliswaar zelf nog geen ervaring met de DX 6 / DX 7 maar ik heb wel diverse discussies erover op het net gevolgd.
Het is een 7 kanaals (14 servo functies) zender met een dubbele ontvanger. De 4 knuppelfuncties zijn proportioneel, de overige kanalen zijn schakelfuncties (aan/uit).
Het zendvermogen bedraagt 100 mW, vergelijkbaar met de meeste andere RC zenders.
Over de compatibiliteit met Tamiya electronica heb ik nog niets gelezen.
Nuttige links : http://www.spektrumrc.com/Products/Defa ... ID=SPM2710 en voor het ombouwen naar een 5e prop kanaaal http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=489403
Groetjes,
Ad
Ad
-
Theo Andriessen
Intressant onderwerp 
Dat systeem op 2,4 ghz lijkt mij ook wel wat.
Niet vanwege 79 kanalen(of zoiets), maar meer dat er nu soms 5 tanks op hetzelfde kanaal zitten terwijl er 10 kanalen dan niet gebruikt worden
En uiteraard de zelfde vraag hoe reageert dat in samenwerking met de MF unit
Digitale trim is geen probleem, ik tijd al jaren met een futaba FX18 ook met digitale trims
Maar je moet de zender even anders programeren en vervolgens nadat de tank is ingesteld nogmaals de zender iets aanpassen
Zender uitzetten zodat de tank afslaat, werkt niet met elk type ontvanger
Dat systeem op 2,4 ghz lijkt mij ook wel wat.
Niet vanwege 79 kanalen(of zoiets), maar meer dat er nu soms 5 tanks op hetzelfde kanaal zitten terwijl er 10 kanalen dan niet gebruikt worden
En uiteraard de zelfde vraag hoe reageert dat in samenwerking met de MF unit
Digitale trim is geen probleem, ik tijd al jaren met een futaba FX18 ook met digitale trims
Maar je moet de zender even anders programeren en vervolgens nadat de tank is ingesteld nogmaals de zender iets aanpassen
Zender uitzetten zodat de tank afslaat, werkt niet met elk type ontvanger
- Contacteer:
Kleine update,
heb besloten onder het motto van "als niemand het probeert..." een DX7 set aan te schaffen,
Offerte / aanbieding komt er aan als het goed is, ( al zou die al een week terug komen )
Zijn in .nl of duitsland helaas nergens nog te vinden zover k heb kunnen uitvissen
( haal dat soort spul liever dicht bij huis )
Stefan
heb besloten onder het motto van "als niemand het probeert..." een DX7 set aan te schaffen,
Offerte / aanbieding komt er aan als het goed is, ( al zou die al een week terug komen )
Zijn in .nl of duitsland helaas nergens nog te vinden zover k heb kunnen uitvissen
( haal dat soort spul liever dicht bij huis )
Stefan
- Contacteer:
Beter laat als nooit,
Eindelijk een DX7 te pakken kunnen krijgen, was toch wat lastiger
als gedacht.
Maar, net even een truck opengeschroeft met MFC unit ( zelfde typen als in onze full option tankjes ),
En,
Ja, het werkt!
Even wennen met de digitale trims, maar alle functies zijn prima te bedienen.
Zender zelf is ook vrij eenvoudig te leren instellen,
In het kort.
Spectrum + Tamiya Multi Functie, ja, gaat samen !
Stefan
Eindelijk een DX7 te pakken kunnen krijgen, was toch wat lastiger
als gedacht.
Maar, net even een truck opengeschroeft met MFC unit ( zelfde typen als in onze full option tankjes ),
En,
Ja, het werkt!
Even wennen met de digitale trims, maar alle functies zijn prima te bedienen.
Zender zelf is ook vrij eenvoudig te leren instellen,
In het kort.
Spectrum + Tamiya Multi Functie, ja, gaat samen !
Stefan