Bouw TigerI 312 s.Pz.Abt. 505

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Marcel Hambuckers
Contacteer:

Bericht door Marcel Hambuckers »

Zo, nu ik ook op photobucket mijn foto's heb staan enkele afbeeldingen van mijn bouwproject.
Het word een TigerI in de late uitvoering met vrijwel alle Abersetjes en die van Schumo.
Verder zitten er de nieuwe KK-tracks eronder met doorgebroken geleidingstanden en uiteraard de welbekende Wecohe vering.
De zimmerit heb ik met de hier op het forum besproken zaagjes methode gemaakt en Pattex "Super mega montage power".
De tank staat nu 1x in de primer (Tamiya) en wordt zodra ik weer heb een tweede maal gespoten.
De romp heb ik al in de basiskleur staan, Tamiya spuitbus TS-3, dark yellow.
Verder komen op de loopwielen aan de binnenkant ook dekschijven, zodat als ik onder de tank doorkijk er geen 'lege' wielen zie. (ook het idee en wetenschap dat de schijven er zitten, geeft een beter gevoel) :mrgreen:
Genoeg geschreven, foto's zeggen meer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Updates volgen :!:
Randy van de Poel
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Randy van de Poel »

Allo,

Mooi project. Gaan zo te horen de nodige uren inzitten.
En volgens mij helemaal als je met al dat PE aan de gang gaat.

Maar het resultaat ziet er al goed uit.
Greetz,
Randy

Bezig met King Tiger --> Porsche
Marcel Hambuckers
Contacteer:

Hoi Randy,

Gaat zekers wat uren inzitten, maar daar let ik niet op.
Het gaat ook om het bouwen bij mij.
En natuurlijk het rijden straks :D
Randy van de Poel
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Randy van de Poel »

Allo,

Ik weet er alles van dat er veel tijd in gaat zitten.
Komt er ook nog een battle unit in zitten.
Kun je nog ooit eens mee doen met een battle bij een meeting.
Greetz,
Randy

Bezig met King Tiger --> Porsche
Marcel Hambuckers
Contacteer:

Hoi Randy,

De battleunit zal er wellicht wel komen, eerst mijn eerste meeting op 14/1 meemaken.
Marcel Hambuckers
Contacteer:

Zo, een UPDATE :!:
Alles staat in de basiskleur Tamiya XF-60. Wellicht morgen de camo erop.
De Tamiya motoren heb ik ook vervangen door de Igarashi motoren, weet alleen nog niet hoe dat loopt :oops:

Afbeelding
De uitlaatbeschermers, uitlaten en het uitlaatpantser zitten nog niet helemaal vast, alleen om de camo erop te zetten, bij het verweren gaan ze er weer af en er dan weer op :?

Afbeelding
In de koplamp zit een led van Conrad 'Sunny White' De zwarte strepen op de scharnierdelen van de voor en achterspatborden zijn gezwart omdat de verf er uiteraard vanaf spatte tijdens het bewegen van de delen. Hier komt donkere camo op, dan valt dit minder op.

Afbeelding
Jaja, ook hier lagerblokjes met kogellagers om de aandrijfas en tandwielen enigzins te sparen... :?

Afbeelding
De loopwielen hebben nu ook aan de rompzijde ook dekschijven, vind ik wel mooier staan.

Afbeelding
De zijspatborden zijn met messing boutjes, carosserieringen en moertjes M1 van GHW-Modellbau vast gezet. Ik heb hiervoor de bevestigingspunten doorboord met een boortje van 1mm. de eerste bevestigingspunten aan de voor en achterkant heb ik met een boortje 0,75mm opgeboort, daarna met M1 getapt in het kunststof. dat zit ook muurvast.

Afbeelding
De boutjes die aan de binnenkant uitsteken en in de weg zitten voor de luidsprekerbox heb ik tot op de moer ingekort en glad gevijld. De rest laat ik zo.

Afbeelding
Nu past de luidsprekerbox zonder moeite er precies weer in :P

Dat was het wel weer.
To be continued....
Jeffrey Damen

Bericht door Jeffrey Damen »

heel mooi marcel :D
mag ik vragen met wat en hoe u de tracks heeft bewerkt?
ik probeer ook ongeveer zon resultaat te berijken maar het lukt me niet echt goed :cry:

groetjes
Marcel Hambuckers
Contacteer:

Hoi Jeffrey,

Ik heb de tracks met zwarter van het merk Metalblak gedaan.
Natuurlijk de zwarter in dit geval voor staal, een ontvettingsmiddel en conserverings olie.
Ik heb eerst de ketting ontvet met de ontvettingsmiddel, vervolgens de boel goed afgespoelt, en laten drogen. (zeker 1 dag)
Ik heb dan een plastic bak gepakt en 1 liter zwarter erin leeggegoten. Ik heb de kettingen opgerolt en op hun kant in de bak gelegd,(kompleet ondergedompelt) de bak af en toe een beetje bewegen om wat beweging in de vloeistof te krijgen. De ketting krijgt na verloop van tijd een zwarte kleur.
Als de ketting helemaal zwart is eruit halen en onder de koude stromende kraan GOED afspoelen. :!: Ik heb mijn kettingen op wat wc papier gelegd om te drogen. Je ziet nu ook dat de ketting na het afspoelen en na het drogen mooi roestig van kleur is. Nadat mijn kettingen droog waren sloegen ze deels wit uit, dit komt omdat de Kenny Kong tracks van zink zijn gemaakt. (zinkwit, word ook als pigment gebruikt) Borstel de kettingen dan met een harde stugge kwast/penseel af tot het witte goedje is verdwenen. Je kettingen zijn nu klaar.
Ik heb mijn reserve schakels voor op de toren van mijn tank in de conserverings olie gelegd, dit resulteerd in een heel donkere/zwart gekleurde schakels. Ik had dit geprobeerd om te zien wat het resultaat zou zijn, heb dit maar niet op de rij-tracks gedaan, te donker. :roll:
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Heel mooi! Ben benieuwd hoe 'ie eruit gaat zien met cammo :D
Willem Reij
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Willem Reij »

Hmm, het zit hem zeker in de naam Marcel. Ik hoop niet dat er nog een Arthur en een Reinier bijkomen (zonder de rest tekort te doen, Eric :wink: ) want dan wordt ik echt gestoord.
Groetjes,

Willem, CO rtd.

http://www.battletanksnederland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Marcel Hambuckers
Contacteer:

Jawel, weer een update 8)

Gister alles in de camo gespoten, althans mijn pa, ik moet nog leren spuiten :oops:
De basiskleur en grondverf is van Tamiya, de camo kleuren olijfgroen en roodbruin komen van LifeColor.
Deze verf van LifeColor is niet erg prettig om mee te werken, de spuit zat snel verstopt ondanks dat er verdund werd met gedistilleerd water.
Geen LifeColor meer in vervolg... Hoewel de kleuren erg mooi zijn.
Afbeelding
de loopwielen met camo.
Afbeelding
Het front van de tank zonder koplamp.
Afbeelding
Afbeelding
Even tijdelijk de uitlaat beschermers er weer opgelijmd.
Afbeelding
Afbeelding
Alternatieve bodem die.......
Afbeelding
....samen met de afdichting van de asgaten bijna waterdicht is, moet nog wel getest worden :lol:
het is maar als de tank door een plasje water rijdt, niet de binnenkant verzuipt.
Laatst gewijzigd door Marcel Hambuckers op 16 jan 2007, 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Rick Braat
Contacteer:

Bericht door Rick Braat »

Ziet er heel mooi uit Marcel! :D
Is heel mooi gespoten!
Rick

Afbeelding
Gert vd Born

Bericht door Gert vd Born »

Hallo Marcel,

Petje af. Nu nog wachten tot dat de tank klaar is en dan gaan we echt tanken. Dan nemen we je achtertuin bij de beek. Veel heuvels, water en bos. Kan niet mooier denk ik. (Ook al is je tank waterdicht, de beek laten we maar links liggen, toch). Als het zover is hoor ik graag van je

Mvg Gert
Marcel Hambuckers
Contacteer:

Hoi Rick,
Dank voor het compliment.

Hee Gert,
Nu nog wachten tot dat de tank klaar is en dan gaan we echt tanken. Dan nemen we je achtertuin bij de beek. Veel heuvels, water en bos. Kan niet mooier denk ik.
Lijkt me een strak plan, als hij klaar is (wat wel snel zal zijn) gaan we zeker tanken.
(Ook al is je tank waterdicht, de beek laten we maar links liggen, toch).
Ik weet zeker dat de beek dieper is dan mijn tank hoog is......
Barry Mikkes

Bericht door Barry Mikkes »

Heel Gaaf !!

zo zie ik graag een tank, mooi hoor
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast