M1A2 Hen long werkt niet

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
basvanhoef

M1A2 Hen long werkt niet

Bericht door basvanhoef »

Ik heb gisteren een hen long battle tank gekocht. ik heb alles opgeladen en uitgetest, maar de tank reageert helemaal nergens op. ik denk dat de controller kapot is aangezien geen van de functietoetsen reageert icm de tank die in dezelfde frequentie staat. Moet ik nog iets speciaals doen? ik heb vanalles geprobeerd, oa. nieuwe batterij in controller en tank, maar geen van alle bieden soelaas

- het accupack werkt en laadt
- de 9volt batterij is in orde

wie kan me helpen
freek kombrink

Bericht door freek kombrink »

zit als het goed is toch ook een startknop op je zender??
Gert vd Born

Mijn HL werkt niet

Bericht door Gert vd Born »

Hallo,

Via mail is het lastig om een probleem op te lossen. Mijn advies is om de leverancier aan te spreken. Mocht het verwegnistan zijn dan mag je mij mailen. Misschien kan ik je helpen maar ik kan geen garantie geven.

Mvg Gert (Tanktoko)
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door Ad Wouterse »

Hoi Gert,

Dat vind ik nu een nobel gebaar. Hulde :D
Groetjes,
Ad
freek kombrink

Ad Wouterse schreef:Hoi Gert,

Dat vind ik nu een nobel gebaar. Hulde :D
ik ook, kun je toch zien dat sommige mensen de tankers met een henglong toch serieus nemen
Ger Zonneveld

henglong hulp

Bericht door Ger Zonneveld »

ok ze zijn natuurlijk van een andere standaard als de andere merken, maar waarom zou je er niet net zo veel plezier aan beleven ls beginner. En hulp vanuit elke hoek is natuurlijk welkom in zo'n geval. En als iedereen zich nou maar eens zou realiseren dat winst maken nog steeds niet vies is. Tja dan is de oplossing van Gert toch prima, en met de henglong hulp preekt hij ook nog eens voor eigen parochie, geweldig toch de 1 heeft het en de andere wil het. Prima oplossing Gert. :lol: :roll:
freek kombrink

dat bedoelde ik ook het is gewoon een heel leuke beginners tank om te zien of je het hele tankgebeuren leuk vindt( het is aleen jammer dat de jongens met de tamiya tanks er toch een beetje op neer kijken)
harry hofstede

Bericht door harry hofstede »

[quote het is aleen jammer dat de jongens met de tamiya tanks er toch een beetje op neer kijken)[/quote]
valt wel mee van een HL is ook een mooi tank te maken,kost wat meer moeite maar is niet onmogelijk.
Stefan van Dermearschalk
Contacteer:

Bericht door Stefan van Dermearschalk »

Komt omdat sommige heng long rijders doen alsof het Tamiya's zijn :D
basvanhoef

Bericht door basvanhoef »

ha. dank voor jullie post. idd, een tamiya tank is leuker, maar deze was wel 10x!! goedkoper, en aangezien dit mijn eerste tank is ( en waarschijnlijk niet de laatste...)..er zit wel een on/off switch op de rc, maar dat heeft geen enkel effect..ik denk dat de controller kapot is...niks reageert op de toetsen die je indrukt op de controller zoals ik al eerder zei
freek kombrink

Stefan Maarschalk schreef:Komt omdat sommige heng long rijders doen alsof het Tamiya's zijn :D
denk dat dat wel mee valt
Stefan van Dermearschalk
Contacteer:

Bericht door Stefan van Dermearschalk »

HAP :wink:
Michael Sandbergen

Bericht door Michael Sandbergen »

En is het probleem al opgelost :?: :shock:
huygh jochen

Re: M1A2 Hen long werkt niet

Bericht door huygh jochen »

't zelfde probleem hier, maar met dit verschil dat hij na een paar keer af en aan te zetten wel werkt al is het bereik van de zender maar een 5 meter.
Mijn vermoeden is dat de verbinding op de tank (waar je de antenne opschuift) geverfd is (of een laagje erop van vernis). Na dit gekuist te hebben werkt hij toch al beter.

Dus:

1) brand de verlichting als je jouw tank met de schuifknop op 'on' zet?
---------------Ja: Probeer dan eens de antennevoet te kuisen
---------------Nee: Dan zit het probleem waarschijnlijk aan de schakelaar zelf (slechte kwaliteit van schakelaars :-( )

2) Steken de juiste kristallen goed in de sockets en zijn de sockets goed gesoldeerd?

Mvg,
Jochen
ThierryHirth

Re: M1A2 Hen long werkt niet

Bericht door ThierryHirth »

Ik heb bijna het zelfde probleem maar ben bang dat die van mij niet de controler is. hoe kan ik kijken of het niet de controler is of de tank zelf?
Het lampje van me besturingpaneel werk en de lampjes op de tank ook.
Gr
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten