Bergepanzer 2
-
Niek Peeters
Ondanks de feestdagen toch nog beetje bezig geweest.
Ben voornamelijk bezig geweest met het detaileren van het motordek.

De bruine luchtinlaten (??) zijn afgietsels van een Tamiya Leo 1.
De ronde deksels voor de motorolie (denk ik) zijn op draaibank gemaakt.

Gelaserde uitlaten..zeer mooi.

Grtz,
Niek
Ben voornamelijk bezig geweest met het detaileren van het motordek.

De bruine luchtinlaten (??) zijn afgietsels van een Tamiya Leo 1.
De ronde deksels voor de motorolie (denk ik) zijn op draaibank gemaakt.

Gelaserde uitlaten..zeer mooi.

Grtz,
Niek
-
Martin Noorloos
-
paul nieuwenhuizen
hey niek..
zal me effe voorstellen want ben nieuw op dit forum.
Ik ben paul en rij zelf op de genietank en die ronde gaten zijn inderdaad voor motorolie.
Zoals op de foto van links naar rechts gezien :
Motorolie peilstok + differencieel peilstok.....
Middelste is olieschraap filter
En rechts het koelvloeistop deksel.
Zag dat de brandstof deksels er al in zaten dus dat is makkelijk hahah....
zal me effe voorstellen want ben nieuw op dit forum.
Ik ben paul en rij zelf op de genietank en die ronde gaten zijn inderdaad voor motorolie.
Zoals op de foto van links naar rechts gezien :
Motorolie peilstok + differencieel peilstok.....
Middelste is olieschraap filter
En rechts het koelvloeistop deksel.
Zag dat de brandstof deksels er al in zaten dus dat is makkelijk hahah....
-
Niek Peeters
Bedankt heren.
@Martin; waarschijnlijk is het dozerblad ook los te krijgen. Gewoon even een mailtje naar Joachim sturen, het mail adres is op zijn site te vinden:
http://www.js-panzermodelle.de/
Dit is dus wel het dozerblad van de berger en niet van de genie uitvoering. Misschien ook een optie om de aluminium kraanarm te bestellen? Denk dat zelf maken uit plastic nooit zo stevig word.
@Paul; Welkom op het forum, en bedankt voor de uitleg! Heb jezelf misschien nog wat foto's van de genietank? Ik heb natuurlijk nooit genoeg referentie foto's.
Grtz,
Niek
@Martin; waarschijnlijk is het dozerblad ook los te krijgen. Gewoon even een mailtje naar Joachim sturen, het mail adres is op zijn site te vinden:
http://www.js-panzermodelle.de/
Dit is dus wel het dozerblad van de berger en niet van de genie uitvoering. Misschien ook een optie om de aluminium kraanarm te bestellen? Denk dat zelf maken uit plastic nooit zo stevig word.
@Paul; Welkom op het forum, en bedankt voor de uitleg! Heb jezelf misschien nog wat foto's van de genietank? Ik heb natuurlijk nooit genoeg referentie foto's.
Grtz,
Niek
-
Martin Noorloos
Misschien maar gewoon het hele model....wel zo stevig
En er zitten verder weinig verschillen tussen de AEV en berger van de buitenkant toch? (de romp etc hebben in ieder geval de juiste vorm)
Even kijken wat de losse onderdelen kosten! En anders kijken of ik de hele handel op het Tamiya onderstel kan bouwen?
Groeten,
Martin
Even kijken wat de losse onderdelen kosten! En anders kijken of ik de hele handel op het Tamiya onderstel kan bouwen?
Groeten,
Martin
-
Bas Pos
-
André Meere
-
Martin Noorloos
- Stefan van Dermearschalk
- Contacteer:
-
Niek Peeters
Denk dat ik dan ga voor 'Sandy' 
Vandaag heb ik maar de eerste dozer poging gewaagd.
Ok, het gaat allemaal wat moeilijker als de regelaar iets te zwak is, en je geen stuurservo hebt ingebouwd maar toch redelijk tevreden.

Er staan ook nog metalen tracks en sterkere aandrijving in de planning, dan zal het dozeren nog beter gaan.
Grtz,
Niek
Vandaag heb ik maar de eerste dozer poging gewaagd.
Ok, het gaat allemaal wat moeilijker als de regelaar iets te zwak is, en je geen stuurservo hebt ingebouwd maar toch redelijk tevreden.

Er staan ook nog metalen tracks en sterkere aandrijving in de planning, dan zal het dozeren nog beter gaan.
Grtz,
Niek
-
André Meere
-
Niek Peeters
Hallo Andre,
Op dit moment zit de orginele koppelings aandrijving er nog in. Maar deze aandrijving heeft echt veel te weinig kracht voor het echte dozerwerk, daarom was ik al redelijk tevreden met de hoeveelheid zand in het filmpje.

Zit nog beetje te twijfelen of ik Tamiya gearboxes erin maak, vraag is dan alleen of deze stabiel genoeg zijn om ook echt het zwaardere dozerwerk te doen.
Of anders zelf een gearbox met genoeg kracht in elkaar prutsen...
Grtz,
Niek
Op dit moment zit de orginele koppelings aandrijving er nog in. Maar deze aandrijving heeft echt veel te weinig kracht voor het echte dozerwerk, daarom was ik al redelijk tevreden met de hoeveelheid zand in het filmpje.

Zit nog beetje te twijfelen of ik Tamiya gearboxes erin maak, vraag is dan alleen of deze stabiel genoeg zijn om ook echt het zwaardere dozerwerk te doen.
Of anders zelf een gearbox met genoeg kracht in elkaar prutsen...
Grtz,
Niek