Pzkpfw IV

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Kijk dat er aan de bandai modellen dingen niet klopte dat wist ik al, maar welke :?:
Weet ik ook niet precies. Dat luikje had je zelf al uitgevonden en een aantal verhoudingen kloppen blijkbaar niet precies. Op internet vast meer over te vinden, en dan kan je altijd kijken wat je wel of niet wilt aanpassen.

De H en J versies hadden pantserplaten, misschien ook de G versie maar dat weet ik niet zeker. De Duitsers noemden het schurzen. Dit idee:

Afbeelding

Ik heb wel een ongebouwd 1:35 Pzfkw IV ausf.H model van Tamiya liggen die je kan gebruiken om de maten om te rekenen naar 1:15, maar wil het model wel terug :P

Aantal van onze Duitse vrienden hebben trouwens ook al zoiets gedaan:

Afbeelding

Afbeelding

Alleen hebben ze geen schurzen aan de romp hangen, alleen aan de koepel!

Groeten,
Martin
Martin Noorloos

Kwam deze nog tegen over foutjes in het Bandai model, misschien de moeite om eens te kijken:

http://www.homepurchaseprogram.com/pproject.html

Kan je altijd nog kijken of je nog dingen wilt aanpassen. Deze persoon heeft er in ieder geval veel werk van gemaakt (maar wel mooi!)

Groeten,
Martin
Theo Andriessen

Bericht door Theo Andriessen »

Hoi Martin,

Die site kon ik al, maar omdat ik destijds geen Pansertje IV had heb ik er niet zo naar gekeken als nu :lol:
En er zijn inderdaad bepaalde punten die ik ga aanpassen cq verbeteren 8)
Wat die panser platen betreft, het lijkt nij heel mooi om die erop te maken.
Laat er hier thuis nou een 1:35 modelletje staan die ik nog steeds een keer zou spuiten :oops:
Die dient nu mooi als voorbeeld, dus voorlopig lekker laten staan :twisted:

Op die bovenstaande foto is er 1 model met zimmerit en 1 zonder :?:
Martin Noorloos

Klopt, één met en één zonder zimmerit!

Wel interessant is de zimmerit op de betreffende tank. Het model heeft ook zimmerit op de bovenkant van de romp en bijvoorbeeld op de spatborden. Voor zover ik weet werd het alleen op de zijkanten, voorkant etc van de romp aangebracht en dat is gezien het doel van zimmerit ook vrij logisch?

Weet iemand wie de bouwer is? Wil ik eens vragen, misschien weet hij iets wat ik nog niet weet!

Groeten,
Martin
Theo Andriessen

Hoi Martin

Tijdens de bouw van mijn Stug kwam ik ook heel veel foto's tegen,
waarbij inderdaad ook alle horizontale delen bedekt waren met zimmerit.
Dit was wel tot een bepaalde hoogte (manshoogte denk ik)
Volgens mij is dat heel mooi bij de Sturmtiger of Jagdtiger, daar heb ik wel eens foto's gezien met zimmerit tot halverwege de zijkant, echt manshoogte :wink:
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

De zimmerit bij de SturmTiger was alleen op het onderste gedeelte omdat deze voertuigen gemaakt waren van restanten Mid en Late Tigers.
Bij het de productie van de SturmTiger werd er namelijk geen zimmerit meer op nieuwe voertuigen gesmeerd.
Behalve dat de werking van de zimmerit toen twijfelachtig was bevonden was de tijdsdruk om voldoende panzers af te leveren veel groter.
Het duurde immers 2 tot 3 dagen voordat het goedje droog was om het te kunnen overschilderen.

Maar een mooi voorbeeld van zimmerit tot manshoogte is de Ferdinant en Elefant
Gr,
Tuur.
Theo Andriessen

Hoi Arthur,

Bedankt voor de correctie en juiste aanvulling :lol:

Wie had er ook al weer ervaring met de zimmerit van Imperial :?: met dat stempeltje :?:
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

Volgens mij had Harry het zimmerit setje van Imperial.
Gr,
Tuur.
harry hofstede

Bericht door harry hofstede »

:D klopt helemaal! werkt mooi en een lange verwerkingstijd

:twisted: het blijft een kl&&$ten werk :cry:
John Canton

Bericht door John Canton »

Allo

Nou.....ben uitgehuilt over die Jagdpazer....dus hier ben ik weer... :)
Theo....wordt gegarandeert een mooie pan.IV......vooral met die Schürzen....ziet er lekker robuust uit ! :wink:
En de Zimmie...op je Stug is het je toch ook prima gelukt,dus zou ik het gewoon weer het zelfde doen...
Trouwens waarom hebben de meeste toch zo`n hekel aan Zimmerit aanbrengen ?

Om toch nog even op dat Twenot-gemekker terug te komen.... daar heb ik toch zo`n gloeiende hekel aan ! :twisted: :twisted: :twisted:
Gelukkig zie je dat hier bij BTN niet....anders was ik nooit lid geworden.
Wat opbouwende kritiek en goede raad kunnen we allemaal gebruiken,daar is dan ook absoluut niets mis mee....maar dat gezeur en hele diskussies over een onjuist kleurtje op je tank en het ontbreken van wat detail aan je model......daar wordt ik echt niet goed van.
Ook een van de redenen waarom ik met dat 1/35 spul ben gestopt.
De hobby blijft toch echt "voor de lol".......en dan van die "kenners"die je model staan aftezeiken....van die "wijze heren"...die kennelijk in 1940/45 bij elke slag aanwezig waren.. :roll: :twisted: ....van die gasten heb ik echt m`n buik van vol !

OE !!! sorry maar dat moest ik effekes kwijt !
En nogmaals...gelukkig gebeurt dat hier bij BTN niet....hopelijk blijft dat wel zo ! :wink: :wink: :wink: :D :D :D

Greetz...grrr..
Laatst gewijzigd door John Canton op 28 dec 2006, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin Noorloos

@ John: Precies John, en ik heb hier nog nooit iemand afgezeken zien worden :D Houden zo! Ben op Twenot trouwens ook nooit afgezeken hoor :?

@ Theo: Wil je nu wel of geen zim op je tank. We hebben het wel over zimmerit maar heb even gemist of jij van plan was dit aan te brengen! Het is natuurlijk optioneel!

Groeten,
Martin
Theo Andriessen

Wel of geen Zimmerit, dat ligt er maar aan of 't type dat ik wil gaan maken :wink:

Mijn Stug voorbeeld had ook zimmerit vandaar 't model ook.

De Panser IV mist nogal wat details dat is ook mooi te verdoezelen met een zimmerit coating :wink:
vooral die kleine boutjes her en der

Gaat zeker een leuk project worden.

Wat 't twenotten betreft, door al jullie opmerkingen, vooral van hoe iets beter kan krijg ik vaak ook meer zin :lol:

Zo ook de panserplaten en de zimmerit, ik was 't niet van plan :twisted: maar nu dus wel :wink:
'
PS Ik mag zelf vaak rondneuzen op 't twenot forum :wink:
Theo Andriessen

Zimmerit of geen zimmerit :lol:

Na de Late Tiger met Putty en de Bergetiger en Stug met Acrylic pasta.
Heb ik nu 't Imperial Stempel setje aangeschaft.
Afgelopen zondag hebben een aantal leden 't al kunnen bewonderen in Zetten :lol:
Maar omdat 't vandaag glas regende in de kas had ik vandaag dus ff tijd om nog wat te stempelen.
Het werkt echt heel mooi, 2 pasta's met elkaar mixen.
Daarna aanbrengen op de tank.
Beetje water erop smeren en dan stempelen :lol:
Het beetje water zorgt ervoor dat de pasta niet aan 't stempeltje vast plakt :wink:

Aan gezien er een aantal (alle) details ontbreken heb ik nog niet alles in de zimmie kunnen zetten :!:
En e moet ook af en toe een pauze inlassen :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PS De uitlaat vind ik niet mooi, gaat er dus weer af :wink:
Rick Braat
Contacteer:

Bericht door Rick Braat »

Hoi Theo,

Ziet er mooi uit :D
En de uitlaat is inderdaad een beetje raar, hij is helemaal dicht. Zal de motor niet zo leuk vinden :lol:
Rick

Afbeelding
Theo Andriessen

Zo, nog meer zimmerit op 't panzertje :lol:
Best leuke bezigheids therapie :lol:

Afbeelding

Tja, ik hield een klein beetje over en weggoien kan altijd nog :wink:
Afbeelding

En vandaag had ik best wel medelijden met de postbode :lol:
Best wel een zware vracht zo'n nieuwe Panzer IV uitlaat :wink:
En dat helemaal vanuit Luttenberg, nogmaals bedankt 8)
Afbeelding

Kwam ook nog een paar :twisted: leuke fotootjes tegen op deze site :roll: :wink:
aantal fotootjes, niet zoveel :twisted:
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast