ik heb sinds een aantal maanden een king tiger.
heb hem van de week al een beetje gespoten maar ben nog niet helemaal klaar, wielen en de matlet van de loop moeten nog gespoten worden.
ben benieuwd wat jullie er van vinden.
niels
1x Leopard 2a6. Regiment Huzaren van Sytzama, 11 TnBat. 1ste plt B-esk TankNmr: 12
1x Panther late G Panzergruppe"Kaiser'' Nmr: 315
Mooi gespoten! Netjes egaal, geen verfspetters langs de randjes...top! Kleuren lijken me ook een goede match.
Wat ik me alleen afvraag is of de onderkant van de romp in het echt ook zo meegespoten werd in camouflagekleuren. Voor zover ik weet kwamen ze van de productielijn in donkergeel (vanaf '43 natuurlijk) en werden ze daarna gespoten, afhankelijk voor welke eenheid/front ze waren. Dan gingen ze niet netjes de wielen etc er weer af halen gok ik zo, maar werd de hele handel meteen gespoten.
Ik weet het niet helemaal zeker hoor, maar ik zou denk ik eerst de wielen erop hebben gezet en dan alles in 1x spuiten met camouflage.
Nouja klein beetje mieren-**censuur** want het spuitwerk zelf is gewoon erg netjes!
@ Rick
Ik ga hem ook nog weatheren maar moet hem eerst nog even eem beetje verder af spuiten ben nog niet helemaal klaar.
@ Martin
Ik weet niet of ze mee werden gespoten vond het gewoon leuk staan en je ziet er straks toch niks van want de wielen en de kappen aan de zijkant komen er ook nog op. Dus denk niet dat je er veel van ziet
Had helaas van de week niet genoeg dark yellow dus kon de wielen niet mee spuiten dus die heb ik vandaag gedaan en morgen misschien de camo erop spuiten.
Niels
1x Leopard 2a6. Regiment Huzaren van Sytzama, 11 TnBat. 1ste plt B-esk TankNmr: 12
Ziet er netjes uit Niels !
Ik spuit de wielen van de Kö-Tiger ook altijd appart......
veel gemakkelijker met spuiten.....maar je zou ze ook gewoon
Dark-yellow kunnen laten,en ze daarna een [pin]washing kunnen geven,,,
krijg je wat meer contrast tussen de loopwielen en de tank.
De loopwielen bij de Tiger en Kö-Tigers werden lang niet altijd mee
gecammoufleerd.
vandaag weer wat gedaan
ben bezig geweest met de wielen een wash te geven.
ik vind ze aardig gelukt
heb nu alleen een gevoeloze duim aan overgehouden
maar ja daar is het hobby voor dan moet je er wat voor over hebben zullen we maar zeggen
niels
Ben weer bezig geweest met mijn king tiger.
Heb hem een washje gegeven
Ik moet alleen de koepel nog helemaal doen maar dat komt later.
Dit is de eerste keer voor mij dat ik een tank een wash geef en been heel benieuwd wat jullie er van vinden.
Al het commentaar is welkom en heeft er misschien iemand nog tips voor het drybrushen? Moet ik bv bruin met een beetje wit mengen en dan over het bruine vlak drybrushen? of zijn er andere manieren.
Niels
Ik zou, voordat je weer verder gaat, eerst de decals er op doen!
Eerst de plaats waar ze moeten komen voorzien van een laagje blanke vernis, decals er op, en dan een laagje matte vernis er over. Zo voorkom je dat de decals gaan glimmen. En dan een wash (of meerdere!) er over heen. Op deze manier ziet het er natuurgetrouw uit!
Een wash is terpentine met een heel klein beetje donkere verf er in! Zo erg verdunt dat het eigenlijk gewoon terpetinne met een kleurtje is. De bedoeling is dat je de (in ons geval!) tank er ouder laat uitzien, en een bijkomend voordeel is dat de camouflagekleuren als het ware een beetje in elkaar overlopen! Volgens mij is het hier op het forum al eens behandeld, kijk anders FF op www.twenot.nl , daar staat het zeker!
Ik heb mijn tank van een matte lak voorzien.
Alleen zijn er op sommige plekken nu witte plekken.
Ik heb het van uit een spuitbus gespoten op een afstand van zo'n 30 cm.
Zit er nu te veel matte lak op?
Het is van Mr Gunzu.
Weet iemand hier wat op?
Niels
Er bestaat ook retoucheer vernis voor acryl.
Dit is een vernis die je verf beschermd maar toch overschilderbaar is.
Wanneer je echt tevreden bent kun je de slot vernis erover heen doen.