In het kader van mijn plannen met de deze week gearriveerde Gepards (of eigenlijk anderhalve Gepard maar wel 2 Leopard 1 onderstellen) heb ik een aantal servo gerelateerde vragen. Voor de techneuten onder ons!
1 - Hoe kan ik de snelheid van een servo bepalen? Denk aan de zoekradar van de Gepard/toekomstige PRTL: deze moet 60 rondjes per minuut draaien.
2 - Hoe kan ik ervoor zorgen dat een servo bij uitschakelen past stopt als 'ie z'n rondje heeft afgemaakt. Denk aan de zoekradar van de Gepard! Deze moet z'n rondje afmaken als je em stil zet.
3 - Hoe kan ik ervoor zorgen dat een servo die ik met een schakelaartje op de zender activeer niet door blijft draaien maar bij een bepaalde hoek stopt. Denk aan het inklappen van de zoekradar van de Gepard/PRTL. Hoe kan ik hier een servo op aansluiten die zover zijn arm beweegt dat de radar precies goed in -en uitklapt? Of voor het openklappen van een luik. Ook hier moet de servo op tijd stoppen!
Zullen nog wel meer vragen volgen. Wil iedere techneut vragen alles in zo simpel mogelijk Nederlands uit te leggen aangezien ik van dit soort zaken nauwelijks verstand heb
Groeten,
Martin