Deze vond ik op een Engels tank forum, wilde hem jullie niet onthouden, ik lach in een deuk !
Is wel in het Engels overigens dus helaas voor diegenen die dat niet machtig zijn.....
http://howtoprankatelemarketer.ytmnd.com/
Ook zo'n hekel aan telemarkerteers ?
- Stefan van Dermearschalk
- Contacteer:
Grinnik, in een zwarte dag van m'n geschiedenis als verzekerings verkoper gewerkt , oftewel, telemarketeer
Dat soort grapjes kwamen zeker wel eens voor, alleen , doe dit nu niet!
Als het namelijk echt leuk is, grote kans dat je de dagen erop erg
veel gebeld gaat worden!
Je zit namelijk met 75 man daar, en zo'n leuke klant gaat snel rond.
(en iedereen wil dat wel horen)
Tipje, als je ze echt kwijt wilt, ZONDER schelden hem/haar zeer duidelijk maken dat je niet gebeld wil worden.
(ga je schelden, gegarandeerd véél meer telefoon)
Doe je het enigzins netjes,
Krijg je de markering "lomp/onbeleefd" aan je nummer, en word je uit de lijst gehaald bij het betreffende callcenter.
Of, beetje bluffen, en roepen "hee collega, waarvandaan bel jij dan?" , en of ze beter betalen als het callcenter waar jij werkt.
Word t ook erg rustig van.
Stefan
Dat soort grapjes kwamen zeker wel eens voor, alleen , doe dit nu niet!
Als het namelijk echt leuk is, grote kans dat je de dagen erop erg
veel gebeld gaat worden!
Je zit namelijk met 75 man daar, en zo'n leuke klant gaat snel rond.
(en iedereen wil dat wel horen)
Tipje, als je ze echt kwijt wilt, ZONDER schelden hem/haar zeer duidelijk maken dat je niet gebeld wil worden.
(ga je schelden, gegarandeerd véél meer telefoon)
Doe je het enigzins netjes,
Krijg je de markering "lomp/onbeleefd" aan je nummer, en word je uit de lijst gehaald bij het betreffende callcenter.
Of, beetje bluffen, en roepen "hee collega, waarvandaan bel jij dan?" , en of ze beter betalen als het callcenter waar jij werkt.
Word t ook erg rustig van.
Stefan
-
Hugo Jong
Ik heb een aantal jaren op diverse helpdesken gewerkt (Rabo, ING Technische ondersteuning, Staatsloterij en daarna Staatsloterij Backoffice (wat de beste was)), van die eerste twee ben ik niet blij geworden 60+ telefoontjes op een dag waarvan minstens 50% boze c.q. geirriteerde klanten waarmee je eerst 5 minuten aan het sussen bent en de helft van je toegestane 10 minuten al kwijt bent en dan dan nog eens een stevig probleem op moeten lossen met iemand die niet eens begrijpt wat met rechts op het bureaublad klikken is maar goed, er zaten ook hele aardige klanten tussen die tevreden ophangen en dat zijn dan de krenten in de pap waar je het voor deed.
Deze paar jaar telefoon ervaring is ook de oorzaak dat ik beslist niet van"onzinnig" gebeld worden houd, zeg maar gerust er een grote pest hekel aan heb, niks persoonlijk tegen die mensen begrijp me goed want die zitten ook alleen maar te zweten om een target te halen.
Maar dat neemt niet weg dat ik het een heerlijke geluidsopname vond en er smakelijk om moest lachen.
O verrek, daar staat het ja.
Als u met rechts heeft geklikt gaat u naar "Verkennen".
Ik heb met rechts geklikt maar nou staat er "hierheen verplaatsen" ?
Dan heeft u de muis tijdens het klikken bewogen, dan klikt u even met links op een lege plaats op het bureaublad en vervolgens weer met rechts op "Deze computer"
Ja ho 's even niet zo snel hoor, ik ben geen raketgeleerde.
(Mooi, zo'n 3 minuten verder is de verkenner geopend)
Dan mag u op de C: schijf op de map "Program Files" klikken.
Ja, heb ik gedaan.
Dan gaat U naar de map ING Bank.
Ja.
Dan naar de map (**classified information**).
Eh ja.....
Ziet u die ?
Met welke map moest ik ook weer beginnen ?
RRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHH
Dan moest die bewuste map dus even naar b.v. het bureaublad gekopieerd worden, via Software in het Configuratiescherm het hele bankprogramma gede-installeerd worden, opnieuw geinstalleerd en die kopie van die map weer terug gekopieerd worden, kan in 5 minuten gebeurd zijn maar koste vaker zo'n 20 tot 30 minuten.
Hier komt dus het woord STRESS vandaan.
Deze paar jaar telefoon ervaring is ook de oorzaak dat ik beslist niet van"onzinnig" gebeld worden houd, zeg maar gerust er een grote pest hekel aan heb, niks persoonlijk tegen die mensen begrijp me goed want die zitten ook alleen maar te zweten om een target te halen.
Maar dat neemt niet weg dat ik het een heerlijke geluidsopname vond en er smakelijk om moest lachen.
O verrek, daar staat het ja.
Als u met rechts heeft geklikt gaat u naar "Verkennen".
Ik heb met rechts geklikt maar nou staat er "hierheen verplaatsen" ?
Dan heeft u de muis tijdens het klikken bewogen, dan klikt u even met links op een lege plaats op het bureaublad en vervolgens weer met rechts op "Deze computer"
Ja ho 's even niet zo snel hoor, ik ben geen raketgeleerde.
(Mooi, zo'n 3 minuten verder is de verkenner geopend)
Dan mag u op de C: schijf op de map "Program Files" klikken.
Ja, heb ik gedaan.
Dan gaat U naar de map ING Bank.
Ja.
Dan naar de map (**classified information**).
Eh ja.....
Ziet u die ?
Met welke map moest ik ook weer beginnen ?
RRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHH
Dan moest die bewuste map dus even naar b.v. het bureaublad gekopieerd worden, via Software in het Configuratiescherm het hele bankprogramma gede-installeerd worden, opnieuw geinstalleerd en die kopie van die map weer terug gekopieerd worden, kan in 5 minuten gebeurd zijn maar koste vaker zo'n 20 tot 30 minuten.
Hier komt dus het woord STRESS vandaan.