Tiger ombouw van vroeg naar laat (Villers-Bocage 44)
-
Barry Mikkes
@ uwe :
Thank you for the compliments.
I have used "patex montage kit" for the zimmerit. I have made the texture with a saw (fine for hull and medium for cupola) watch the direction of the saw blade.
for painting, i used the following colors :
mixture of dessert yellow / white (xf-59)
mixture of red brown / white
mixture of deep green / white (xf-26)
@ rob :
ik hoor helemaal niks van hem, ben er ook niet meer mee bezig.
Hugo is mijn hofleverencancier en de rest speur ik wel op, het was dat hij de mooie tiger ombouw kit had (ook nog nooit ergens anders gezien)
Thank you for the compliments.
I have used "patex montage kit" for the zimmerit. I have made the texture with a saw (fine for hull and medium for cupola) watch the direction of the saw blade.
for painting, i used the following colors :
mixture of dessert yellow / white (xf-59)
mixture of red brown / white
mixture of deep green / white (xf-26)
@ rob :
ik hoor helemaal niks van hem, ben er ook niet meer mee bezig.
Hugo is mijn hofleverencancier en de rest speur ik wel op, het was dat hij de mooie tiger ombouw kit had (ook nog nooit ergens anders gezien)
-
Uwe Henning
Thank you, Barry
The deep green really is a valuable hint.
Your way of Zimeritting
is quite amazing - never thought about a saw blade. I'll try to get that pattex stuff, too.
So, thanks once again.
I am really curious about your endresult of the Tiger, as it already looks fantastic at this stage.
Have a nice weekend
Uwe
The deep green really is a valuable hint.
Your way of Zimeritting
So, thanks once again.
I am really curious about your endresult of the Tiger, as it already looks fantastic at this stage.
Have a nice weekend
Uwe
- Ad Wouterse
- BTN Site Admin
- Contacteer:
-
Barry Mikkes
Hallo,

pattex in the back
http://www.pattex.de/pattex/produkte/mo ... er_ori.htm

in der mitte, das ist er !
und hier bilder von der "saw"
i used the fine for the hull and the medium for the cupola, watch the direction of the blade (as on drawing)

and the balkenkreuz painted on :

here, the wrong 1/15 mg34 is mounted. the 1/16 has arrived today

pattex in the back
http://www.pattex.de/pattex/produkte/mo ... er_ori.htm

in der mitte, das ist er !
und hier bilder von der "saw"
i used the fine for the hull and the medium for the cupola, watch the direction of the blade (as on drawing)

and the balkenkreuz painted on :

here, the wrong 1/15 mg34 is mounted. the 1/16 has arrived today
-
Barry Mikkes
hallo,
Bij deze wat foto's van het paint proces.
is weer erg tijdrovend en vind vooral de nummers schilderen erg moeilijk.
en wederom (zoals bij alles wat ik doe) gaat er wat fout (en onherstelbaar)
na op de achterkant van de toren het nummer er eindelijk mooi op gekregen te hebben, ging het fout met de wash.
Eers een dikke kring en bij depoging dit te verhelpen ging de witte buitenlijn lopen (een hoop gegil hier) zo op de onderste foto het "bijgewerkte"resultaat. dit hoort gewoon bij me
ben over de rest erg tevreden.

De stokken van tuur, zo mooi en net echt

de gewraakte foto
Bij deze wat foto's van het paint proces.
is weer erg tijdrovend en vind vooral de nummers schilderen erg moeilijk.
en wederom (zoals bij alles wat ik doe) gaat er wat fout (en onherstelbaar)
na op de achterkant van de toren het nummer er eindelijk mooi op gekregen te hebben, ging het fout met de wash.
Eers een dikke kring en bij depoging dit te verhelpen ging de witte buitenlijn lopen (een hoop gegil hier) zo op de onderste foto het "bijgewerkte"resultaat. dit hoort gewoon bij me
ben over de rest erg tevreden.

De stokken van tuur, zo mooi en net echt

de gewraakte foto
-
Martin Noorloos
- Ad Wouterse
- BTN Site Admin
- Contacteer:
- Adrie Baak
- Contacteer:
-
Barry Mikkes
ja, ik weet het.
maar het is niet bedoeld als lekkage.
Vooral tussen de twee 2's
, die streep vind ik storend. en de nummers waren veel netter en strakker geschilderd (heb er een hele dag over gedaan) en door de terpentine in de wash is het gaan lopen (eigen schuld, te korte droogtijd
)
het hoort bij mij, heb het altijd met een model, iets wat me niet zint.
Alhoewel er nog een boel moet gebeuren ben ik zelf verder wel tevreden.
maar het is niet bedoeld als lekkage.
Vooral tussen de twee 2's
het hoort bij mij, heb het altijd met een model, iets wat me niet zint.
Alhoewel er nog een boel moet gebeuren ben ik zelf verder wel tevreden.
-
Martin Noorloos
Ach ja leren is een deel van modelbouw. Ik gooi m'n Sherman vol met zandzakken en bedenk dan hoe het allemaal wel niet beter en slimmer had gekund. Bij jou te korte droogtijd, ik geef mezelf vaak te weinig tijd om te denken en te plannen.
Ik vind dat je trots mag zijn op het resultaat. Stiekem ben ik jaloers
Martin
Ik vind dat je trots mag zijn op het resultaat. Stiekem ben ik jaloers
Martin
-
Barry Mikkes
zo na maanden afwezigheid van het 1/16 strijdtoneel, kom ik binnenkort weer terug.
Ik had mn dochter wat belooft en dat is een beetje uit de hand gelopen. Dus kwam er weinig van de tanks.
Maar.....
na bijna 1,5 jaar wachten viel er zowaar vorige week een envelop uit de states in de bus, met daarin de laatste onderdelen die ik nodig had voor mn Tiger. Back Yard rules
Dus binnenkort weer foto's en updates.
Mn volgende project (waar ik al mee begonnen was) is een JagdTiger (je was me voor Marcel
)
En als dan eind van t jaar / begin volgend jaar de panther komt, nou dan ben ik wel weer onde de pannen.
Groeten,
Barry
Ik had mn dochter wat belooft en dat is een beetje uit de hand gelopen. Dus kwam er weinig van de tanks.
Maar.....
na bijna 1,5 jaar wachten viel er zowaar vorige week een envelop uit de states in de bus, met daarin de laatste onderdelen die ik nodig had voor mn Tiger. Back Yard rules
Dus binnenkort weer foto's en updates.
Mn volgende project (waar ik al mee begonnen was) is een JagdTiger (je was me voor Marcel
En als dan eind van t jaar / begin volgend jaar de panther komt, nou dan ben ik wel weer onde de pannen.
Groeten,
Barry
- Marcel Rientjes
- BTN Clublid
- Contacteer:
-
Barry Mikkes
nee,
ik heb alleen het verlengde onderstel en dan de aanpassingen voor de techniek (dus spanwielen, lagering, corleis vering etc)
ik heb een nieuwe fo king gekocht en dan deze parts er al bij, dat was al een hoop geld. nu eerts mn tiger 1 helemaal af en dan de opbouw bestellen.
Wel goede tip om de bodem te verstevigen.
Groeten,
Barry
ik heb alleen het verlengde onderstel en dan de aanpassingen voor de techniek (dus spanwielen, lagering, corleis vering etc)
ik heb een nieuwe fo king gekocht en dan deze parts er al bij, dat was al een hoop geld. nu eerts mn tiger 1 helemaal af en dan de opbouw bestellen.
Wel goede tip om de bodem te verstevigen.
Groeten,
Barry