Upgrade onderdelen Sherman

Voor technische vragen en handige tips
Michiel van der Zee
Contacteer:

Upgrade onderdelen Sherman

Bericht door Michiel van der Zee »

Ik ben op zoek naar de verschillende upgrade onderdelen voor de Sherman. Dan heb ik het over de beugels op de luiken, onderdelen om de extra 50. cal vast te zetten aan de achterkant van de toren, Tassen die aan de zijkant van de toren hangen, de houten balk die aan de voorkant van de tank zit waar je zandzakken op kan leggen. Trekhaken die aan de voor (onder)kant van de tank zitten. Al die kleine dingentjes die een standaard tank niet meer zo standaard maken.

Waar kan je dit soort dingen vinden?
Retreat? We're advancing in an other direction!
John Canton

Bericht door John Canton »

:D :D Hoi,

Probeer het eens bij Hugo.
Die heeft een ruime selectie aan upgrade spullen van Axels en Tankzone,
misschien vind je bij hem wat je zoekt. :D

Groetjes John
Jeffrey Damen

Bericht door Jeffrey Damen »

als je de site niet weet is het www.militairwarenhuis.nl
of www.jjpromotions.nl :wink:
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

Een aantal dingen van je lijstje kan/moet je zelf maken aangezien die niet gemaakt/verkocht worden.
De houten balk kan je dus zelf maken van een latje.
En de sleepogen van plasticplaat.
Afbeelding
Gr,
Tuur.
Michiel van der Zee
Contacteer:

Ik ben even aan de slag gegaan met mijn tankje en hij ziet er al een stuk leuker uit. Ik heb bepaalde onderdelen "vastgelegt" met touw. De 50. cal losgemaakt en aan de achterkant van de toren bevestigd en ik heb al een balkje op maat uitgesneden voor de voorkant en geschilderd. De vizieren van de koepel geschilderd.... kortom allemaal van die kleine dingentjes.

Even een vraagje nog omtrend het vast leggen van voorwerpen.

Afbeelding
Even een foto gebruikt van de sherman van Jan v/d Poel.

Het gaat mij hier om de loopwielen die aan de zijkant van de tank zijn bevestigd. Hoe werden deze toendertijd aan de tank bevestigd. Werden deze ook vast gebonden met touw of op een andere manier?

Inmiddels hebben de grote decals ook de geest gegeven. Ze begonnen er dusdanig van af te bladderen dat ik maar heb besloten om ze er in zijn geheel af te halen. Ben nu dus weer opzoek naar een nieuw decal sheet. Iemand enig idee waar ik deze kan aanschaffen?
Laatst gewijzigd door Michiel van der Zee op 17 jul 2006, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
jan vd poel
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door jan vd poel »

Afhankelijk van de machanikers en drivers.
Sommigen met een touwtje, sommigen met een bout door de bevestigingsgaten in een op de romp gelaste moer en soms middels een 'spanner', een stukje stripstaal dwars over het wiel met een bout in het midden (moet ergens een foto op het forum staan).
Mogelijkheden te over.

Groet,
Jan
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Rob Wernars »

Kijk op www.peddinghaus-decals.de , daar hebben ze een hele hoop decal sheets! Volgens mij helaas niet van de Sherman, maar ik denk dat het niemand zal opvallen als je er Pershing decals op plakt!
Misschien heeft backyardarmor ook een decal sheet voor de Sherman, maar momenteel wordt hun site niet geopend.

Grrroet'n,
Rob
John Canton

Bericht door John Canton »

:D :D Hoi

Verdorie Rob,
die gasten hebben mooie decals.
Ik denk dat ik daar maar snel wat ga bestellen.

Bedankt joh...

groeten John
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Rob Wernars »

En ze brengen in rap tempo nieuwe decals uit! Er zitten best wel leuke bij.

Grrroet'n,
Rob
Michiel van der Zee
Contacteer:

Mja het gebruiken van Pershing decals heeft alleen 1 nadeel. Dat is namelijk het feit dat de decalsheet van de Pershing minder grote witte sterren heeft dan die van de Sherman. En dat houd weer in dat ik er 2 zou moeten aanschaffen wat ongeveer rond de 20 euro komt te liggenl. Dan zou ik beter de sherman decalsheet kunnen bestellen die 20 euro kost.

Gisteravond weer even bezig geweest, de indeling van rommel achterop de tank aangepast en opnieuw ingedeeld en alles vervolgens met touw vast gelegt.

Een grote rugzak aan de koepel bevestigd, het plan is om er nog eentje naast te plakken en aan de andere kant een camo net te hangen. Ben van plan om ergens deze week de houten balk voorop te bevestigen en zandzakjes te gaan maken. (iemand enig idee wat voor lijm je moet gebruiken om de zandzakjes en de houten balk vast te zetten?)
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Als je alleen sterretjes wilt kan je ze ook erop spuiten door ze af te plakken met maskeringsfilm van bijvoorbeeld Revell.
Afbeelding

Om zandzakjes vast te zetten heb ik bij mijn cal.50 dio smeltlijm gebruikt.
Afbeelding

Je moet er wel rekening mee houden dat je de Hull nog wel kan demonteren.
Gr,
Tuur.
Michiel van der Zee
Contacteer:

Mooi! Dank je voor de tips Arthur!

Ik nog maal een vraagje over de ins en outs van de sherman. Wat voor een bewapening had de bemanning over het algemeen zelf. Handwapens (colts) en thompons bijvoorbeeld? Zou het bijvoorbeeld aanneembaar zijn om bij de commandant, binnen handbereik, een thompson/colt neer te leggen?

Ik heb onlangs bij tankzone een iets besteld waar ik nu mee opgezadeld ben. Het zijn producten die ik hoogst waarschijnlijk niet op mijn tank zal leggen. Het gaat hier om 2 " US Tank Aerial Recognition Flags" die battle scarved zijn (gehavend). Een kant is bedrukt, dus om op je tank neer te leggen.

Afbeelding
maar dan in deze staat:
Afbeelding

Als je deze in water met houtlijm legt kan je ze precies over je tank heen leggen terwijl de coltouren van de tank nog steeds zichtbaar zijn.
Zelf gebruik ik ze niet omdat ik er voor gekozen heb om garbage achterop de tank te leggen ipv een vlag.

Ze hebben me samen 14,99 pond gekost, ben blij als ik 7,50 euro per vlag kan vangen :D. Ligt er maar net even aan of iemand geintresseerd is.
Adrie Baak
Contacteer:

Bericht door Adrie Baak »

Ik had pas geleden een stoffen vlag gekocht bij H en H in Gouda. Deze vlag was niet echt bedoeld voor een tank, maar eigenlijk voor een boot.

Een beetje stug alleen, was maar € 0,80. Misschien dat ik hem nog ga gebruiken.

Adrie
'How many times da I have to tell ya...the right tool for the right job!'
M26 Pershing - Sherman M4A3E8 building in progres
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

De Amerikanen stonden er bekend om de voertuigen vol te stoppen met allerlij bepakking materiaal (te minste als ik alle modellen zo zie)
Dus een MG binnen handbereik moet kunnen.
Een vlag kan je ook half opgerold tussen de bagage doen.
Gr,
Tuur.
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Bij groot toeval hang ik vanavond na het eten een battle scarred piratenvlag op mijn Tiger aangezien die vanmiddag binnen is gekomen, heb er zelfs een Schumo antenne voor op de tank gezet ;-)
Afbeelding
De vlag wappert hier toevallig net in de wind op het moment van afdrukken op het toestel.

Hierna heb ik hem er nog af gehad om de antenne eerst in Tamiya Smoke (voor de hechting) en daarna mat zwart te schilderen, morgenochtend nog even door mijn vingers halen om de antenne een iets meer metalig aangezicht te geven.

Heb uiteraard meteen een paar extra vlaggen laten komen om de kosten wat te spreiden, die staan nu in Militair Warenhuis, alleen zijn die dingen schreeuwend duur >=( de vlaggen zijn wel dubbelzijdig.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast