Open landmacht dagen Havelte

Plaats hier uitsluitend foto's van je tanks en evenementen.
Discussies zijn op dit forumdeel niet toegestaan.
Plaats reactie
Hugo Jong

Open landmacht dagen Havelte

Bericht door Hugo Jong »

Lady and Gentlemen,

Gisteren de hele dag in Havelte geweest met de RCAGH.
Was een erg lange dag, hier om 6:00 weg gereden en 's avonds om 20:15 weer (volledig afgebrand) thuis.
We wilden om 16:45 wegrijden maar vanwege nog steeds loslopend publiek mocht er van de Marechausse niet met voertuigen gereden worden, om 17:45 kwam het weer op gang, we hebben dus een uur op de weg naar de hoofdpoort stilgestaan......
Er zijn een hoop demo's door de landmacht gehouden waarvan 1 wel zeer de moeite waard was, een aanval waarbij 5 Leopard 2A6sen, 5 YPR's, een PRTL en pantser infanterie werd gebruikt.
Er moest een brug veroverd worden en het achterterrein veilig gesteld, dit was zeer heftig om te zien, de Leo's maakten driftig gebruik van de geschutsimulator dus er werd flink geknald en inslagen gesimuleerd wat ook flinke explosies gaf.
Er kwamen gedurende de dag ook regelmatig F16's heel laag over die dan met full afterburner steil optrokken, de vullingen rammelden bijna uit je kiezen !
Hier een paar foto's;
Afbeelding
Ons tank terrein in de Leopard 2A6 loods 's morgens vroeg nog voor er publiek was.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De aanval, in het gedeelte rechts naast de brug op de bovenste foto werd door een ondersteuningsvoertuig een soort rol van buizen gedumpt waarna de Leopards hier met een bloedgang overheen knalden, een heftig gezicht.
De YPR's werden door een infanterist 1 voor 1 over de brug geleid.
Op de middelste foto rijd een Leopard die net de simulator afvuurt, op ongeveer een meter afstand liggen een stuk of 6 infanteristen waar hij dus vlak langs rijd, dan snap je de uitdrukking "zandhaas" ook meteen :wink:
Niek Peeters

Bericht door Niek Peeters »

Ha Hugo,

Mooie foto's! Was de RCAGH er Zaterdag's ook al? Heb er namelijk niks van gezien op zaterdag. :cry:

Hier nog aantal foto's van mij;

Leopard 2 A6
Afbeelding

Leopard 1 op het demo terrein, bedoeld als vijandige tank.
Afbeelding

Lynx helikopter, gaf een kleine demo met het droppen en oppikken van personeel.
Afbeelding

LSV die vast zat. :wink:
Afbeelding

Het begin van de demo. De Leo's komen eraan gestormt
Afbeelding
Afbeelding

De Leopard's vuren een aantal keren en trekken zich daarna weer terug naar het achter terrein.
Afbeelding

Al snel daarna kwam er een groep YPR 765 PRI's aangereden, waarbij de infanterie uitstijgt en te voet het gebied verder zuivert.
Afbeelding

De Cheetah staat ook nog in het achterterrein het luchtruim af te speuren.
Afbeelding

Leopard I Genie tank dempt de tankgracht. De Leo's zijn namelijk te zwaar om over de brug te gaan.
Afbeelding

Vervolgens trekken ook de Leopard's bij.

Afbeelding

Er was helaas ook een 'gewonden' gevallen, de YPR 765 GWT komt ze ophalen en brengt ze veilig naar het achterterrein. :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het eind van de Demo. De voertuigen komen allemaal nog één keer voorbij om wat mooie foto's te maken. :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grtz, Niek
Laatst gewijzigd door Niek Peeters op 15 mei 2006, 16:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Hoi Niek,

RCAGH was er Zaterdag ook ja, op dezelfde plek als op de foto.

Fijne explosie ook vlak voor die Leo1 tijdens het begin van de aanval ;-)
wesley oosterbosch

Bericht door wesley oosterbosch »

mooie fotos

alleen jammer dat ik er niet naartoe kon :cry:
John Mus

Bericht door John Mus »

zeker gave foto's ik kon ook helaas niet, vorig jaar was het ook al zo goed in elkaar gezet in Arnhem toen ben ik alletwee de dagen geweest. Wat verder erg jammer was is dat ik zelf in Havelte gelegen heb dus twee keer mis poes!!!
Robert Winkelhuis
Contacteer:

leuke foto's

Bericht door Robert Winkelhuis »

Leuke foto's Hugo.

Als ex infanterist (87-2) was ik anti-tank met een TLV en een Dragon.
Het gevoel in een YPR is echt niet fijn vol door het veld kan ik je uit ervaring mededelen.

Met de foto's van jou kwam alles even weer boven.
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Ziet er goed uit! "Helaas" heb ik het zaterdag iets te laat gemaakt om zondag nog in staat te zijn te komen kijken....het was al weer licht toen ik eenmaal thuis aankwam :P
Hugo Jong

Re: leuke foto's

Bericht door Hugo Jong »

Robert Winkelhuis schreef:Leuke foto's Hugo.

Als ex infanterist (87-2) was ik anti-tank met een TLV en een Dragon.
Het gevoel in een YPR is echt niet fijn vol door het veld kan ik je uit ervaring mededelen.

Met de foto's van jou kwam alles even weer boven.
Ik heb 's middags nog in het wielvoertuig Patria meegereden door het terrein, ik had geloof ik geluk dat ik aan de rechterkant zat achterin waardoor ik tijdens het rijden van achter naar voor door de vooruit kon kijken, als je helemaal niets ziet kan ik me goed voorstellen dat je er zeeziek weer uit komt :wink:
Marc Methorst

Bericht door Marc Methorst »

Eventjes off-topic: waar kan ik info vinden over de RCAGH? Ik zag laatst iets op de TWENOT-site maar verder kan ik niets vinden op internet.

Dan maar weer on-topic: zo te zien heb ik weer eens iets gemist door niet naar de open dag te gaan. Volgend jaar toch maar wel weer!
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door Ad Wouterse »

Hoi Marc,

Op de Twenot site onder "Big Scale" vind je de gegevens van de RCAGH.
Alleen het e-mail adres van Klaas Postmus klopt niet meer. Dat is nu "klaron@klaron.com"
Groetjes,
Ad
Marc Methorst

Bericht door Marc Methorst »

Bedankt Ad en Hugo voor jullie reactie.

Groeten,

Marc
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast