Advies inzake samenstellen plastic hul en alu. chasis
-
Gerwin Riemersma
Advies inzake samenstellen plastic hul en alu. chasis
Dag tankers,
ben met een king tiger bezig, een beetje op het bouwplan vooruit lopend heb ik even gekeken of de plastic hul een beetje op het alu. chasis past.
tot mijn verbazing ontstaat er (aan de voorkant) tussen het plastic en het alu. een gleuf van ongeveer 1 a 2 mm! echt lekker past dit dus niet.
ik maak gebruik van de schumo metalen front covers.
oplossingen gezocht, alvast bedankt.
ik denk niet dat ik de eerste ben die dit bespeurt.
groet,
gerwin.
ben met een king tiger bezig, een beetje op het bouwplan vooruit lopend heb ik even gekeken of de plastic hul een beetje op het alu. chasis past.
tot mijn verbazing ontstaat er (aan de voorkant) tussen het plastic en het alu. een gleuf van ongeveer 1 a 2 mm! echt lekker past dit dus niet.
ik maak gebruik van de schumo metalen front covers.
oplossingen gezocht, alvast bedankt.
ik denk niet dat ik de eerste ben die dit bespeurt.
groet,
gerwin.
- Ad Wouterse
- BTN Site Admin
- Contacteer:
Hallo Gerwin,
Allereerst welkom op ons BTN forum.
De aansluiting van de hull op het chassis hoort bij een KT optimaal te zijn.
Ik heb er tot nu toe ook nooit problemen over gehoord. Het gebruik van de Schumo onderdelen zou ook geen problemen op mogen leveren, die zijn altijd keurig op maat en netjes afgewerkt. Toch loont het misschien de moeite om de geleidingsgleuf voor de voorkant van de hull in deze onderdelen aan een nadere inspectie te onderwerpen. Is deze gleuf over de gehele lengte even breed, zitten er misschien wat gietresten of bramen in. Kijk ook eens kritisch naar de voorplaat van de hull. Zijn de randen netjes vlak, heb je de Zimmeritfolie er soms al opgeplakt.
Demonteer eventueel de Schumo delen weer en probeer deze eens los op de voorplaat te schuiven. Past het e.e.a. dan wel.
Succes !
Allereerst welkom op ons BTN forum.
De aansluiting van de hull op het chassis hoort bij een KT optimaal te zijn.
Ik heb er tot nu toe ook nooit problemen over gehoord. Het gebruik van de Schumo onderdelen zou ook geen problemen op mogen leveren, die zijn altijd keurig op maat en netjes afgewerkt. Toch loont het misschien de moeite om de geleidingsgleuf voor de voorkant van de hull in deze onderdelen aan een nadere inspectie te onderwerpen. Is deze gleuf over de gehele lengte even breed, zitten er misschien wat gietresten of bramen in. Kijk ook eens kritisch naar de voorplaat van de hull. Zijn de randen netjes vlak, heb je de Zimmeritfolie er soms al opgeplakt.
Demonteer eventueel de Schumo delen weer en probeer deze eens los op de voorplaat te schuiven. Past het e.e.a. dan wel.
Succes !
Groetjes,
Ad
Ad
-
Hugo Jong
Ha die Gerwin,
De armored covers zijn van Wecohe, die zou ik inderdaad even checken aan de gleufzijde.
Als dat netjes zonder bramen of andere obstakels is (en anders even een klein vijltje er door) de covers even losdraaien en dan de bovenkant sluitend op het chassis zetten en de covers weer lichtjes aanduwen tot het netjes zit, daarna weer vastdraaien.
We zijn benieuwd.
P.S.
Er zijn hier meerdere mensen die de armored covers hebben en daar hebben we nog niets van gehoord.
De armored covers zijn van Wecohe, die zou ik inderdaad even checken aan de gleufzijde.
Als dat netjes zonder bramen of andere obstakels is (en anders even een klein vijltje er door) de covers even losdraaien en dan de bovenkant sluitend op het chassis zetten en de covers weer lichtjes aanduwen tot het netjes zit, daarna weer vastdraaien.
We zijn benieuwd.
P.S.
Er zijn hier meerdere mensen die de armored covers hebben en daar hebben we nog niets van gehoord.
-
Gerwin Riemersma
Dag Hugo en Ad
heb jullie advies opgevolgt, heb zelfs de originele covers even teruggeplaatst. geen succes of de ruimte zit tussen het alu. en het plastic of de ruimte zit in de gleuf van de covers waar de upper hul in schuift beide gevallen niet mooi. heb zelfs de achterkant even op het chasis gezet om zodoende een beter beeld te krijgen. wel viel met op dat de upper hul kan "wiebelen" op de luidsprekerkast, ik denk dat ik hier en daar creatief moet gaan zijn.
bedankt tankers,
groet,
gerwin.
bedankt tankers,
groet,
gerwin.
- Ad Wouterse
- BTN Site Admin
- Contacteer:
Hoi Gerwin,
Het bovendek wiebelt op de luidsprekerkast
.
Dan doe je waarschijnlijk toch iets niet helemaal goed. Even voor alle duidelijkheid, we praten toch wel over een Full Option KT (Tamiya nr. 56018 ) ? Misschien kun je wat foto's maken en hier op het forum plaatsen. Een foto zegt meer dan 100 posts.
Het bovendek wiebelt op de luidsprekerkast
Dan doe je waarschijnlijk toch iets niet helemaal goed. Even voor alle duidelijkheid, we praten toch wel over een Full Option KT (Tamiya nr. 56018 ) ? Misschien kun je wat foto's maken en hier op het forum plaatsen. Een foto zegt meer dan 100 posts.
Groetjes,
Ad
Ad
-
Hugo Jong
Nee, als hij ook wiebelt op de speaker dan klopt er ergens duidelijk iets niet, dat zal ook meteen de oorzaak van het niet goed sluiten op de voorkant zijn want je geeft aan dat het hetzelfde is met de standaard covers, dan ligt het duidelijk niet aan de metalen versie van Wecohe (kon ik me al niet voorstellen).
Even een paar stappen in je handleiding terug goed doornemen en dubbelchecken of je wel alles goed gemonteerd hebt.
Even een paar stappen in je handleiding terug goed doornemen en dubbelchecken of je wel alles goed gemonteerd hebt.
-
Randy van de Poel
- BTN Clublid
- Contacteer:
Allo,
Heb je het geheel wel goed ik elkaar zitten.
Want het lijkt me erg sterk dat er ook een opening ontstaat als je de orginele erop zet.
Als je het onderdeel zelf erbij pakt D11 dan zit er aan de onderkant een opstaande tand. Deze moet wel in het chassis komen. Hier voor is ook een uitsparing gemaakt.
Maar als je de mogelijkheid hebt plaats dan een foto.
Heb je het geheel wel goed ik elkaar zitten.
Want het lijkt me erg sterk dat er ook een opening ontstaat als je de orginele erop zet.
Als je het onderdeel zelf erbij pakt D11 dan zit er aan de onderkant een opstaande tand. Deze moet wel in het chassis komen. Hier voor is ook een uitsparing gemaakt.
Maar als je de mogelijkheid hebt plaats dan een foto.
Greetz,
Randy
Bezig met King Tiger --> Porsche
Randy
-
Gerwin Riemersma
Beste Tankers bdankt voor jullie reacties !!!!
Ik zal proberen foto's te maken.
Om alvast en idee te hebben van mijn "probleem".
zie de fotos van de KT van Johan vd Hoven, uit de leden gal.
vooral de laatste foto recht van-voor (die voor de stapel cd doosjes)
is de spleet tussen het alu chasis en de plastic hul goed te zien.
groet,
gerwin.
Ik zal proberen foto's te maken.
Om alvast en idee te hebben van mijn "probleem".
zie de fotos van de KT van Johan vd Hoven, uit de leden gal.
vooral de laatste foto recht van-voor (die voor de stapel cd doosjes)
is de spleet tussen het alu chasis en de plastic hul goed te zien.
groet,
gerwin.
-
Gerwin Riemersma
Dag Tankers,
Zoals belooft wat foto,s.
Je kunt heel goed zien dat de front cover sleuf te groot is voor de plastic hul. maak je de opening met het alu. frame minimaal, dan krijg je in de cover aan de bovenkant een opnening. is de opening in de cover nul dan heb/krijg je een opening tussen de hul en het alu. frame. het wiebelen is vrij logisch gezien de bevestiging, van een punt, precies in het midden op de speaker box, zie foto, ligt ook niet mooi op het frame aan de rechter-kant, links is beter. aan het achter recht op staande deel zitten ook geen nokjes of zoiets dus de plastic hul kan alle kanten op schuiven!
druk links of rechts en de bovenkant zit scheef (wiebelen).

groet,
Gerwin.
[/img]
Zoals belooft wat foto,s.
Je kunt heel goed zien dat de front cover sleuf te groot is voor de plastic hul. maak je de opening met het alu. frame minimaal, dan krijg je in de cover aan de bovenkant een opnening. is de opening in de cover nul dan heb/krijg je een opening tussen de hul en het alu. frame. het wiebelen is vrij logisch gezien de bevestiging, van een punt, precies in het midden op de speaker box, zie foto, ligt ook niet mooi op het frame aan de rechter-kant, links is beter. aan het achter recht op staande deel zitten ook geen nokjes of zoiets dus de plastic hul kan alle kanten op schuiven!
druk links of rechts en de bovenkant zit scheef (wiebelen).

groet,
Gerwin.
[/img]
-
Randy van de Poel
- BTN Clublid
- Contacteer:
Allo,
Dit "probleem" is heel makkelijk op te lossen.
Door een stukje kunststof plaat in de vorm van een wig, niet al te dik tussen D11 en de hul te lijmen.
Zie de foto waar de rode cirkel staat.

En dat de hul niet helemaal goed vast zit komt omdat er achter bij de speakerbox nog een stukje bij moet, onderdeel MS4.
Maar dan kan de hull nog altijd een klein beetje schommelen.
Bedankt voor het plaatsen van de foto.
Dit "probleem" is heel makkelijk op te lossen.
Door een stukje kunststof plaat in de vorm van een wig, niet al te dik tussen D11 en de hul te lijmen.
Zie de foto waar de rode cirkel staat.

En dat de hul niet helemaal goed vast zit komt omdat er achter bij de speakerbox nog een stukje bij moet, onderdeel MS4.
Maar dan kan de hull nog altijd een klein beetje schommelen.
Bedankt voor het plaatsen van de foto.
Greetz,
Randy
Randy
- Ad Wouterse
- BTN Site Admin
- Contacteer:
Hoi Gerwin,
De foto's maken wel het één en ander duidelijk.
De "problemen" die jij hebt lijken ook met elkaar te maken te hebben.
Zoals Randy al opmerkte wordt het bovendek m.b.v. onderdeel MS 4 aan de achterzijde van de speakerbox gemonteerd. Een foto daarvan vind je hier http://www.battletanksnederland.com/php ... 1&start=30. Dit zorgt er voor dat het bovendek aan de achterkant iets hoger uitkomt dan nu bij jou het geval is en de aansluiting aan de voorzijde wordt dan automatisch beter. Een kleine spleet blijft er wel, maar die zie je alleen als je de tank optilt (of eronder gaat liggen
). Als het bovendek met de daarvoor bedoelde dop/schroefcombinatie wordt vastgezet wiebelt er echt niets meer.
De foto's maken wel het één en ander duidelijk.
De "problemen" die jij hebt lijken ook met elkaar te maken te hebben.
Zoals Randy al opmerkte wordt het bovendek m.b.v. onderdeel MS 4 aan de achterzijde van de speakerbox gemonteerd. Een foto daarvan vind je hier http://www.battletanksnederland.com/php ... 1&start=30. Dit zorgt er voor dat het bovendek aan de achterkant iets hoger uitkomt dan nu bij jou het geval is en de aansluiting aan de voorzijde wordt dan automatisch beter. Een kleine spleet blijft er wel, maar die zie je alleen als je de tank optilt (of eronder gaat liggen
Groetjes,
Ad
Ad
-
Gerwin Riemersma