De tracks behandel ik alleen met wat verdund zwart denk ik... roest/zilver verhouding is goed... misschien de loopvlakken van de tracks een beetje zilverder maken in het echt zijn ze volgens mij ook niet zo roestig omdat er door het rijden de roest erweer vanaf wordt gereden
Bouw King Tiger 233 Project update 08-11-06
-
Peter Brunken
Ik zorg wel dat alle draaiende delen goed draaiend blijven...
De tracks behandel ik alleen met wat verdund zwart denk ik... roest/zilver verhouding is goed... misschien de loopvlakken van de tracks een beetje zilverder maken in het echt zijn ze volgens mij ook niet zo roestig omdat er door het rijden de roest erweer vanaf wordt gereden
- Ad Wouterse
- BTN Site Admin
- Contacteer:
-
Peter Brunken
En ik heb me de 2e paasdag prima vermaakt door alle wielen een camo patroon te geven
deze zijn nog wel niet klaar.. ze moeten nog smerig gemaakt worden

ik ben alvast aan het denken over de zimmerit op de tank.. ik denk dat ik deze ook ga toepassen volgens mij hadden de tanks van sPzAbt 503 dit namelijk ook als ik mij niet vergist...
Nu zit er bij de doos ook een zimmerit sticker vel... heeft iemand hier ervaring mee? volgens mij zie je de zimmerit bijna niet als je deze toepast....
Ik heb namelijk al een topic hier gelezen waar zimmerit zelf gemaakt wordt met behulp van montagekit.. dit zag er echt goed uit
Ik wacht af op wijs advies
van jullie
Bedankt Alvast,
Met Vriendelijke Groet,
Peter Brunken

ik ben alvast aan het denken over de zimmerit op de tank.. ik denk dat ik deze ook ga toepassen volgens mij hadden de tanks van sPzAbt 503 dit namelijk ook als ik mij niet vergist...
Nu zit er bij de doos ook een zimmerit sticker vel... heeft iemand hier ervaring mee? volgens mij zie je de zimmerit bijna niet als je deze toepast....
Ik heb namelijk al een topic hier gelezen waar zimmerit zelf gemaakt wordt met behulp van montagekit.. dit zag er echt goed uit
Ik wacht af op wijs advies
Bedankt Alvast,
Met Vriendelijke Groet,
Peter Brunken
-
Johan van den Hoven
-
Johan van den Hoven
Peter,Dit is mijn eerst tank.. Op Rc gebied dan... ik weet ook niet hoe de plastic tracks bevallen... mijn indruk is denk ik dat de tracks wel snel versleten zijn.... of is dat minder waar?
Metalen tracks zijn steviger dan de standaard kunststof tracks.
Ze breken dus niet maar als je niet zo rustig rijd komen de krachten waardoor een kunststof track zou breken wel op de gearboxen te staan en die kunnen daar niet goed tegen...
De wegligging van metalen tracks is wel veel beter dan met de standaard tracks. Ze liggen mooier op de loopwielen en geven de tank meer grip.
Door het hogere gewicht komt de tank beter uit de verf in het terrein. De vering werkt mooier en de tank rijdt meer als een echte (zware) tank.
Nadeel bleek vandaag dat metalen tracks iets meer last hebben van het oppakken van zand/aarde/steentjes waardoor je wat voorzichtiger moet rijden (geen rondjes draaien).
Als je de tank niet gaat gebruiken om extreem veel te rijden of om hard te raggen dan zijn metalen tracks een aanwinst.
Ga je dat juist wel doen dan ben je met kunststof beter af.
-
Peter Brunken
Ik heb mij de afgelopen dagen niet verveeld...
Ben alweer een beetje begonne met de onderdelen in elkaar te zetten nu nog even wachten op de bestelde onderdelen en dan kan ik weer verder..
de loopwielen zijn ook geweatherd het chassis zelf moet ik ook nog even smerig maken

Hier en daar nog een beetje bijtippen en dan is dat ook alweer klaar...
Met Vriendelijke Groet,
Peter
Ben alweer een beetje begonne met de onderdelen in elkaar te zetten nu nog even wachten op de bestelde onderdelen en dan kan ik weer verder..
de loopwielen zijn ook geweatherd het chassis zelf moet ik ook nog even smerig maken

Hier en daar nog een beetje bijtippen en dan is dat ook alweer klaar...
Met Vriendelijke Groet,
Peter
-
Reinier Zwanink
- Contacteer:
waarom heb je de buitenste ring zwart geschildert
die moet gewoon met de rest van de camo mee hoor
je bent misschien in de war met de tiger 1
maar de late tiger 1 en de KT hadden rubber in het wiel verwerkt zitten en die zie je dus niet
ik neem ten minste aan dat dat zwarte rubber moet voorstellen?
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
-
Martin Noorloos
-
Reinier Zwanink
- Contacteer:
-
Peter Brunken
oeps
Ik dacht dat dit ook rubber moest voorstellen dus ik dacht maak maar antraciet zwart...
maar het is dus zeker weten nooit toegepast bij de kingtiger? alleen dan tiger,en panzer tanks
Laat even wat weten aub... dan moet ik het weer uiteen halen en opnieuw airbrushen
Met Vriendelijke Groet,
Peter Brunken
Ik dacht dat dit ook rubber moest voorstellen dus ik dacht maak maar antraciet zwart...
Laat even wat weten aub... dan moet ik het weer uiteen halen en opnieuw airbrushen
Met Vriendelijke Groet,
Peter Brunken
-
Peter Brunken
-
Johan van den Hoven
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer: