Tiger (p) Elefant

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Barry Mikkes

Tiger (p) Elefant

Bericht door Barry Mikkes »

daar ik nog bezig ben met het maken van een stofvrije ruimte voor het spuiten van mn modellen en nog wacht op wat kleine onderdelen.

Kom ik it tijdens mijn zoektocht het volgende model tegen

een 1/15 Tiger Elefant :lol:

ik heb hem inmiddels besteld en hij komt met een 3 weken binnen

Het is een volledig resin model en dus statisch. Ik wil deze wel volledig rc gaan maken. dus moet zien hoe dat wordt met tracks e.d. daar ik niks weet van deze tank

hieronder wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Denk dat ik tuur zn (metaal) hulp dan wel weer kan gebruiken :oops:

Maar vond dit zo een mooi model, en je ziet hem niet vaak in deze schaal dat ik het niet kon laten.

Ik hou jullie op de hoogte als ik hem heb.

Groeten,
Barry
Randy van de Poel
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Randy van de Poel »

Allo,

Een mooi model.
Een engelsman heeft ook een conversie set gemaakt zodat je een Elefant kunt bouwen.
Alleen dit is dan op basis van een King Tiger. Niet helemaal corret maar het ziet er mooi uit.

Alvast veel succes met het bouwen van het model.
Greetz,
Randy

Bezig met King Tiger --> Porsche
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Marcel Rientjes »

:D Ahaah Mooi

Yep en laat ik net zo'n setje hebben :D

En zoals Randy schijft :idea: ,niet 100% correct maar wel mooi,zo'n resin kit ombouwen durfde ik niet aan,vandaar deze verzie want er moet wel mee gebattled worden :!:

Gr Marcel

Ps. Barry er is inderdaad weinig van te vinden
luttenmountain
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

Hoi Barry,

Alles is om te bouwen naar RC.
Het is alleen een kwestie van tijd en/of (veel) geld.
De aandrijving zal wel iets apart worden aangezien je twee aandrijfwielen per track hebt.
Verder zou je bestaande tracks kunnen gebruiken van de Tiger.
En de hull verstevigen zoals ik bij mijn T34 heb gedaan.
Verder torsie vering zoals bij de (king)Tiger.
Maar je kan beter eerst even wachten totdat je het model hebt.
Gr,
Tuur.
Johan van den Hoven

Bericht door Johan van den Hoven »

Je kan toch een aandrijfwiel loos laten meedraaien?
Aandrijving achterin geeft (denk ik) een mooie loop van de rupsen...
Willem Reij
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Willem Reij »

Dit lijkt op een kopie van de jaren geleden uitgebrachte Elphant van IMAI. Een model dat nu bijna € 2000,- moet doen heb ik begrepen, vooropgesteld dat je het überhaupt tegenkomt. Op de site van THQ waren een paar filmpjes van iemand die er twee heeft, maar ik kan ze niet meer vinden.
Laatst gewijzigd door Willem Reij op 06 apr 2006, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,

Willem, CO rtd.

http://www.battletanksnederland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Barry Mikkes

Hallo

Dat van die aandrijving maakt me niet zoveel uit, denk dat ik hem achter zet, maar daar hij 1/15 is en de aandrijfwielen van resin zijn :? mischien de bandai tiger 1 wielen ?? Deze zijn wel anders.
En als jullie mijn tiger 1 project gevolgd hebben dat weet je dat ik wel tot in de details ga.

verder de tracks ? het zijn volgens mij dezelfde tracks als de porsche tiger 1 (proto) maar waren deze weer anders dan de vroege henschel tracks ? en omdat de loopwielen anders zijn zullen de stalen (vervangings) tracks van kenny kong van de bandai 1/15 tiger passen ?

Ik weet niet van welk merk het is, weet alleen dat ie bijna 600 euro kost en volledig resin is (ik haat resin :cry: ) maar vond hem te mooi om te laten staan.

ik ben al op zoek naar goede afbeeldingen en boeken, maar tot heden zonder succes (veel vage foto's)

als ik hem heb, leg ik hem eerst weg en maak eerst mn tiger 1 helemaal af. Dit wil ik al lang doen ,maar door verdere gezinsuitbreiding kwam ik er gewoon niet aan toe.

Groeten,
Barry
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door Ad Wouterse »

Hoi Barry,

Even googlen en dan vind je wel het een en ander.
b.v. http://members.tripod.com/George_Parada/pz6.htm
En zo is er meer :wink:
Groetjes,
Ad
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

Willem Reij schreef:Dit lijkt op een kopie van de jaren geleden uitgebrachte Elphant van Marui. Een model dat nu bijna € 2000,- moet doen heb ik begrepen, vooropgesteld dat je het überhaupt tegenkomt. Op de site van THQ waren een paar filmpjes van iemand die er twee heeft, maar ik kan ze niet meer vinden.
@ Willem de verzie van marui ken ik niet maar wel was er een van IMAI deze kit is met veel metalem delen en inderdaad de 2000+ prijs die je noemd als je hem al vind :roll:
Ik heb een link naar een site waar veel foto's van deze kit op staan alleen zijn deze fotos gemaakt op duitse vlaggen zal ik maar zeggen en misschien niet gepast om zo te plaatsen ik zal je ff de link sturen zodat jij als een van de forumbeheerders kunt beslissen of dit kan.(persoonlijk vindt ik de vlaggen achtergrond niet gepast vandaar )

Gr Marcel
luttenmountain
Willem Reij
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Willem Reij »

Marcel je hebt gelijk, ik zei Marui maar bedoelde het merk IMAI. We hebben het wel over dezelfde tank. Ik zal de foto's even bekijken.
Groetjes,

Willem, CO rtd.

http://www.battletanksnederland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Barry Mikkes

dank je wel :

zo te zien heeft hij vroege tiger 1 tracks
Afbeelding

maar ik bedoel meer detail foto's close ups enz.

gegroet,
Barry
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

:cry:
Laatst gewijzigd door Marcel Rientjes op 07 apr 2006, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
luttenmountain
Barry Mikkes

jooow

die is best groot, en dan in 1/15 nog iets groter :lol:

kan niet wachten.

p.s. wel andere tracks zie ik :(
Randy van de Poel
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Randy van de Poel »

Allo,

Zeker een mooi Elefant.
Mag ook wel voor het bedrag wat je ervoor betaald.
Greetz,
Randy

Bezig met King Tiger --> Porsche
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door Ad Wouterse »

Hi guys,

Ik ben het helemaal met Marcel eens dat de achtergronden op deze link niet in dit forum thuishoren. Voor Barry staat er weliswaar nuttige info over de Ferdinand, maar was een PM met deze link niet verstandiger geweest ? We hebben het hier wel over een openbaar forum en we kunnen beter uit die ideologische hoek blijven. Insignes e.d. met hakenkruizenen of Duitse elitetroepen tekens zijn trouwens in Nederland bij wet verboden.
Groetjes,
Ad
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast