eerste poging figuurschilderen

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Plaats reactie
harry hofstede

eerste poging figuurschilderen

Bericht door harry hofstede »

:D hallo,hier een foto van mijn poging een figuur te schilderen(hoofd)
niet vergeten het gaat hier om een rusland veteraan dus geen frisse kadet.prikkels harry :wink:

Afbeelding
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Dat ziet er goed uit Harry, ben benieuwd hoe het uniform er uit gaat zien !
Een foto geeft toch altijd een beetje een vertekend beeld, de camera ziet altijd dingen die je met het blote oog zelf niet ziet.

Groeten,
Hugo
harry hofstede

figuurschilderen

:D bedankt hugo,het probleem met dit soort dingen is dat je het zelf op een gegeven moment niet meer goed ziet,moet ik hier nog wat,moet ik daar nog wat,vandaar een foto hier,het is trouwens een S&T panzergrenadier. word vervolgd.prikkels harry 8)
Bas Pos

Bericht door Bas Pos »

als dat je eerste poging is, wil ik wel weten waarom jij je geld hier niet mee gaat verdienen. :shock: MAW mag er zeker zijn, zou zelf zeeer tevreden zijn met een soortgelijke eerst poging, en daarom meteen de vraag, hoe en waarom, bepaalde manier gevolgd, etc.
Adrie Baak
Contacteer:

Bericht door Adrie Baak »

Inderdaad ziet al goed uit, wel een beetje bizar zo'n kop op een staak :)

Romeinse toestanden :lol:

Adrie
'How many times da I have to tell ya...the right tool for the right job!'
M26 Pershing - Sherman M4A3E8 building in progres
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Hey Adrie,

Dat is juist slim! Mijn panzerjäger stond ook op een stokje haha.

Harry, ziet er zeer zeer goed uit! Gebruik je olieverf? Of enamel?

Martin
Reinier Zwanink
Contacteer:

Bericht door Reinier Zwanink »

ziet er zeker goed uit harry
maar mischien is het een idee om tips te geven op deze site
mischien een fotocolage met aanwijzingen enzo
een goed figuur maakt het model compleet he
zelfs een battletank
harry hofstede

:) hallo allemaal,bedankt voor de bloemen,als het om de artistieke kant van modelbouw gaat heb ik eigenlijk nooit veel problemen,zal wel met mijn werk te maken hebben,de technische kant levert wel wat meer problemen op. :roll:
over het schilderen van deze kop,figuur,heb ik eigenlijk maar wat aangerommelt:1e laag flesh van tamiya daarna 2x een wash met burnt umber en daarvan het meeste weer verwijderd met een wattenstaafje en dan met olieverf hier en daar wat gesmeerd en uitgeveegd met het bekende wattenstaafje en penseel met terpentine. word vervolgd prikkels harry
Martin Noorloos

Nou het resultaat mag er zeker zijn! Ik prefereer zelf humbrol enamel waarbij ik nat-op-nat werk met redelijk wat thinner maar jouw methode klinkt ook zeker goed!

Martin
harry hofstede

update panzergrenadier

het vervolg,suggesties en op en of aan merkingen welkom.prikkels harry

Afbeelding
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Marcel Rientjes »

:shock: Gaaf man !
Harry ziet er super uit,niet te overtreffen .

Gr Marcel
luttenmountain
Martin Noorloos

Niet te overtreffen wil ik dan weer net niet zeggen (als je sommige kunstenaars aan het werk ziet..ongelofelijk mooi!) maar zeker weten erg, erg goed!

Het uniform (in het bijzonder dat gele jasje) komt me niet echt bekend voor. Heb je daar iets meer info over?

Martin
harry hofstede

panzergrenadier

hoi martin,deze kleding werd alleen gedragen in de regio Kharkov,ook de bont rand is typisch voor deze kleding en deze regio. de andere S&T figuren hebben ook deze kenmerken.
:twisted: niet vergeten het is mijn eerste figuur die ik zo uitgebreid schilder.prikkels harry
Martin Noorloos

ik zei toch ook dat ik hem heel heel goed vind? :P

ik heb alleen ook wel eens mooier gezien maar goed dat geld ook zeker voor mijn eigen (eerste en enige) 1/16 figuur.

altijd ruimte voor verbetering!

Nou je 't zegt komt het me eigenlijk wel bekend voor....Kharkov had inderdaad wel iets aparts. Ik gokte eerst nog op Budapest '45 :oops:
Thijs Zoetekouw

Bericht door Thijs Zoetekouw »

ziet er echt super uit, is dit echt de eerste, ik zou nog moeite hedden om een smiley te schilderen :)
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast