fresh paint

Plaats hier uitsluitend foto's van je tanks en evenementen.
Discussies zijn op dit forumdeel niet toegestaan.
harry hofstede

fresh paint

Bericht door harry hofstede »

Afbeelding

het begin is er.prikkels harry
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Hey Harry,

De basiskleur bevalt me zeker, helemaal als er nog groen/bruin overheen gaat! Alleen die wat donkere vlekken op bv de voorkant van de tank en het dak van de koepel zou ik even wegwerken!

Verder lijkt het mij een prima kleurtje :)

Martin
harry hofstede

fresh paint

:D hoi martin,die donkere vlekken heb ik er extra op gespoten,hij is nog lang niet klaar moet er nog een stuk gebruikter uit gaan zien.
het word tiger 312 SpAbteilung 502 begin ´43 rusland.prikkels harry :wink:
Martin Noorloos

Ok maar hoe ga je dat doen dan met die donkere vlekken? Meestal word een tank juist lichter (door zon e.d. - helemaal op de Russische steppen). De donkere randen tussen de spatborden vind ik bijvoorbeeld juist wel heel mooi, die simuleren veroudering en schaduw prima!

Begin '43 is hoe vroeg? Winter, lente...? Begin '43 hadden ze nog van alles...(panzergrau met zandgeel, zandgeel met groen, zandgeel met bruin, zandgeel met groen en bruin, gewoon zandgeel, zandgeel met wintercammo, panzergrau met wintercammo)

Martin
harry hofstede

fresh paint

http://www.alanhamby.com/gallery6.html

hoi martin,bekijk even de foto´s van tiger 312,zal ong. voorjaar zijn schat ik. ik weet nog niet of ik mijn tiger met pigmenten,washing of toch maar met de airbrush ga bewerken,foto´s volgen,hij moet voor zetten klaar zijn,dan kun je hem in het echt zien. prikkels harry
Martin Noorloos

Waarom niet wash, airbrush én pigmenten? Kan alle drie hoor!

Ik ken die site...heel mooi spul hebben ze daar! Zo te zien hebben de meeste tanks daar zandgeel + groen als camouflage, ga jij dat ook doen? Zou gaaf zijn!

Succes en hou ons op de hoogte! :)

Martin
harry hofstede

fresh paint

hoi martin,aangezien de 312 tot de 3e ´zug´behoort is een opvallende camo niet op zijn plaats deze hadden een wat meer bescheiden camo- patroon.ik heb mijn tank bij kunstlicht gespoten en na bekijken bij daglicht moet ik je gelijk geven,de vlekken vallen teveel op,maar er word aan gewerkt.pigmenten zijn niet mijn sterkste kant airbrushen wel,misschien toch maar eens proberen,heel voorzichtig.

Afbeelding

foto van tiger 314 frank helming(wecohe) ter inspiratie
Martin Noorloos

Tsja ik zou zelf niet aan pigmenten beginnen bij een RC tank. Even door een zandbak rijden en je hebt echte pigmenten op je tank :roll:
harry hofstede

frsh paint 2

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

een middagje brushen en pielen met van alles en nog wat.prikkels harry
Martin Noorloos

Kijk dat ziet er goed uit!

Het rood op de uitlaatbeschermers....is dat roest of is het de rood-bruine primerkleur die de Duitsers gebruiken?

In beide gevallen vind ik het iets te rood aandoen, maar verder kan ik niks opmerken aan deze Tiger. Mooi gespoten, netjes gebouwd. Ziet er prima uit!

Martin
harry hofstede

fresh paint

:D hoi martin,het rood is inderdaad een beetje te rood uitgevallen misschien moet ik marcel´s methode gebruiken om het meer als roest uit te laten zien,aardappelmeel? was het toch en een beetje bruine verf.in Zetten ben ik er ook als alles meezit en kun je mijn tiger in het echie zien.
prikkels harry :P
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door Ad Wouterse »

Hallo heren,

Het wordt hier toch wel erg internationaal.
Een Nederlander die in Duitsland woont (en daar volhoudt dat hij in de dertig is :twisted: ) en Engelse titels aan top...*@#? eh, onderwerpen, geeft.
Laten we onze mooie Nederlandse taal zoveel mogelijk in ere houden.
Groetjes,
Ad
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Marcel Rientjes »

Ad Wouterse schreef:Hallo heren,

Laten we onze mooie Nederlandse taal zoveel mogelijk in ere houden.
Ha ha die iedere twee jaar van spelling veranderd en wemelt van de internationale woorden :?
nog ff en we spellen tank met een c. :wink:

Gr Marcel
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door Ad Wouterse »

Hoi Marcel,
Ha ha die iedere twee jaar van spelling veranderd en wemelt van de internationale woorden
nog ff en we spellen tank met een c
Ik bedoel maar :shock: .

Of zoals de Engelsen zeggen : "I rest my case".
Idee :idea: . Laten we met z'n allen Engels gaan spreken/schrijven. Daarvan is de spelling sinds 1620 nauwelijks veranderd.
Groetjes,
Ad
harry hofstede

verse verf

:D hoi ad,het voordeel van een nederlands forum is toch wel dat je er af en toe een engelse zin of woord in kunt gooien en toch weet iedereen wat er bedoeld word,hoef je in duitsland niet te doen.en trouwens in onze andere gezamelijke hobby wemelt het van de engelse woorden,load and make ready.prikkels harry :twisted:
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast