Toprollers/returnrollers Leopard 2A6

Voor technische vragen en handige tips
Theo Andriessen

Bericht door Theo Andriessen »

Afbeelding

OK Arie, foto's van MSN plaatsen :lol:
Adres kopieren en dan met [img] etc
Alleen het laatste stukje van 't msn adres verwijderen, tot en met 't vraagteken ? :wink:
Arie de Koning
Contacteer:

Bericht door Arie de Koning »

Hee bedankt.

Ik wist dat ik het kon want ik had het vaker gedaan. Ik miste "iets" en dat heb ik nu terug.
Hierbij dus een deel van de foto's.
Afbeelding
Links een standaard roller en daarnaast mijn huisvlijt.

Afbeelding
Detailopname "lange" roller

Afbeelding

Detailopname"korte" roller

Afbeelding

Zo moeten ze worden

Afbeelding

Zo zitten de lagertjes er in.

Afbeelding

De inslagmoer is hier goed te zien net als de rest van de BlingBling!

Afbeelding

Daar hoort hij.

Afbeelding

Dat is de bedoeling. Nog even bijwerken!

Afbeelding

Het resultaat!!

Afbeelding

En met metalen tracks.
Nou nog wat Field Testing!!

Groeten
Arie
Ik ga de macht grijpen!!

Als modelbouw je hobby is heb je altijd werk!
Edwin Funke

Bericht door Edwin Funke »

Ziet er echt goed uit.

Maar nou vraag ik me alleen nog af waarom je op de smalle return rollers niet dat dopje aan de binnenkant hebt bevestigt?? :?

Denk dat dit een heel goede oplossing is, weet je zo oof nog de maat van de lagers die je hebt gebruikt??

Groet edwin
Arie de Koning
Contacteer:

Hallo Edwin.

De maten waren 3 inwendig, 10 uitwendig en 4 mm dik.
Waarom de korte niet voorzien van een bewerkte inslagmoer??
Nou, daar zijn een paar redenen voor. Ten 1e zitten ze zo vast dat ik ze er niet af kreeg. Daardoor kon ik ze niet bewerken zodat de inslagoer zou passen. Ik dacht dat ze wel vast genoeg zouden zitten en tot nu toe is dat ook zo.
Aan de binnenkant steken ze een paar milimeter uit. Dat moet eraf maar als ik ze niet uit de tank krijg gaat dat moeilijk. Ik kan daar moeilijk bij.
Ik zou gewoon 5 mm door kunnen boren en dan zo'n moer erin. Dat ga ik nog bekijken. Blijft er nog wel wat over van het schaalgedeelte om de belasting te kunnen dragen?? Voorlopig kijk ik even hoe het gaat. Als ik hem weer in de hobbyruimte heb dan ga ik er wel weer eens bovenhangen om na te denken.
Overigens heb ik op de korte rollers een M3 borgmoer gebruikt MET daartissen een gewoon M3 ringetje. Dat voorkomt dat het geheel eraf valt al hij toch los zou raken. Dat ringetje past nl niet door het gaatje.
Bij de 2 exemplaren bij de luidsprekerbox is maar erg weinig ruimte. Hier heb ik naast het ringetje gebruik gemaakt van een gewoon M3 moertje (is dunner) met Locktite of een ander borgmiddel. Dan pat je box er zonder aanpassingen weer in.

Succes en groeten
Arie
Ik ga de macht grijpen!!

Arie de Koning
Contacteer:

Ha Edwin, daar ben ik weer.

Kun je de titel van dit topic niet om (laten) zetten naar iets met toprollers of returnrollers??? Dan weet iedereen dat het daarover gaat en niet over loopwieln. Ik denk dat veel mensen hier wat aan kunnen hebben. Niet alleen aan mijn versie natuurlijk maar aan alle reakties samen.

Groetsels
Arie
Ik ga de macht grijpen!!

Johan van den Hoven

Bericht door Johan van den Hoven »

Topictitel aangepast :D
Arie de Koning
Contacteer:

Wat een snelle service Johan!!
Bedankt, een stuk duidelijker zo.

Groetsels
Arie
Ik ga de macht grijpen!!

Edwin Funke

Tja, tijdje niet op de site geweest, maar bedankt voor de verandering.
Arjan Hansen

Bericht door Arjan Hansen »

Hoi allemaal,

zat ff gek te kijken van het top roller verhaal... ze hebben de leo wel errug natuurgetrouw gemaakt, want ook de echte leo 2 heeft toproller problemen :o , al denk ik dat t verschil waarom ze stuk gaan in de rc wereld anders is dan in t echt :lol: tenzij t 1/16 model 93,75 PK heeft :shock:

grs arjan
Bas de Haan

Bericht door Bas de Haan »

Arjan Hansen schreef:Hoi allemaal,

zat ff gek te kijken van het top roller verhaal... ze hebben de leo wel errug natuurgetrouw gemaakt, want ook de echte leo 2 heeft toproller problemen :o , al denk ik dat t verschil waarom ze stuk gaan in de rc wereld anders is dan in t echt :lol: tenzij t 1/16 model 93,75 PK heeft :shock:

grs arjan
Euh Arjan wat voor top roller problemen heeft de echte leo 2a6 net zo als de rc variant
Ben zelf schutter op en leo en er is veel wat kapot kan gaan maar nog nooit problemen met top rollers gehad
Gr Bas
Arjan Hansen

hoi bas,

ik werk op de MCW en daar krijgen we de componenten van oa leo 2.... Ik heb daar zelf diverse toprollers moeten demonteren, laten reinigen en daarna moeten laten controleren op diverse dingen, sommigen hadden haarscheurtjes in het as huis,waardoor die als ze weer waren gemonteerd kunnen afbreken vanwege t vermogen .... moet er niet aandenken wat er zou kunnen gebeuren als er 1 tijdens t rijden zou afbreken :roll:

grs arjan
Bas de Haan

Bericht door Bas de Haan »

Nou Arjan dat heb ik wel en beetje medeleide met jou hoor.........zou wel zeker super veel onderdelen binnen krijgen om te fixen of niet dan wat komt er zo wel het vaakste over jou werkbank dan :?: :?:
Telkens als wij op oefening gaan gaat er wel altijd en moterblok of de elktronica in de toren naar de haaien!!!
Hier wat foto's van en (slip partij) wat ik met men tank heb gemaakt :!:
[img][img]http://i28.photobucket.com/albums/c227/Sfor17/P1300103.jpg[/img][/img]
[img][img]http://i28.photobucket.com/albums/c227/Sfor17/P1300102.jpg[/img][/img]
[img][img]http://i28.photobucket.com/albums/c227/Sfor17/P1300101.jpg[/img][/img]
[img][img]http://i28.photobucket.com/albums/c227/Sfor17/P1300100.jpg[/img][/img]
En euh kun jij dit ook nog maaken :lol: :lol: 8) Het was volgens mij en Walker bulldog en nu is het en doel voor tow's en andere draad geleide raketeten
[img][img]http://i28.photobucket.com/albums/c227/Sfor17/P1300106.jpg[/img][/img]
Gr Bas
Arjan Hansen

hoi bas,

dat valt wel mee hoor, was vergeten te zeggen dat de scheurtjes hoofdzakelijk optreden als er gereden wordt met een niet goed aangespannen rups.... :wink: Ik sta trouwens hoofdzakelijk op YPR Loopwielarmen... van lm (links Midden) al bijna de jaarlevering gedemonteerd (nog 31 te gaan ) en dan na controle/reiniging ff alle 89 in elkaar zetten :lol: maar goed krijg ook nog Lv/La , Rv/Ra en RM en dan ook nog alles van Berging YPR .... ben er dus nog LANG niet :lol: maar geeft nix , luv de job, 1000x beter voor defensie werken als particulier ( 16 jr automonteur geweest )

Grs arjan

Btw Gave slips... heb dat 1x meegemaakt op een bergings leo 1, eerste keer dat ik mee reed op een tank.... zat alleen in mn trui , vol in de wind zonder jas,bril,enz... tranen uit mn ogen, steenkoud en vliegen op mn tanden (t was in december) maar het was de volle 100% waard

Ps die bulldog.... kan t proberuh maareh, wanneer wilde je m terug??? maart? april??? nee nie 2006 eerder 2010.... :lol:
Edwin Funke

Even een vraagje over die laatste foto??

Lijkt me een oude Pershing? ,Klopt dat?

Groeten
bob steenbeke

Bericht door bob steenbeke »

Ik gok op een m47 patton aan de toren te zien.
In ieder geval zeker geen walker buldog want die had 5 loopwielen en deze heeft er 6.
Zoals de patton of pershing dus.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast