Pershing commander 1:16

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Adrie Baak
Contacteer:

Pershing commander 1:16

Bericht door Adrie Baak »

Even tussendoor het commander figuurtje van mijn Pershing geschilderd

Afbeelding
in de primer en het gezicht met flat fesh

Afbeelding
Ogen met wit en puntje bruin/zwart lippen met flat flesh en beetje clear red stoppelbaard met bruin/zwart

Afbeelding
Tanker jas met khaki

Afbeelding
Tuinbroek met dark Yellow

Afbeelding
Accenten op ritsen en manchetten met afwijkende kleuren

Tot zover

Adrie
'How many times da I have to tell ya...the right tool for the right job!'
M26 Pershing - Sherman M4A3E8 building in progres
Tobias Huurman

Bericht door Tobias Huurman »

Wauw :shock:

Dat is mooi gedaan!

Succes met verder knutselen

Groet,

Tobias
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Kleine tip m.b.t. de ogen.
trek i.p.v. een punt zetten eens een streepje (niet te smal) als pupil zodat je geen wit boven en onder de pupil hebt, hierdoor krijg je een minder "verschrikte" blik alsof de lader per ongeluk een granaat in de broek van de commandant duwt i.p.v. in het sluitstuk ;-)
Kijk maar eens in de spiegel naar je eigen ogen, dan moet je ze heel ver opensperren om wit boven en onder je pupil te zien.
Tevens het randje om de ogen heen een ietsje donkerder maken, krijg je iets meer expressie door.
Uiteraard ook een beetje de lijnen in het gezicht benadrukken met in de groeven ietsje donkerder en op verhogingen met een beetje lichte kleur drybrushen.

Afbeelding
Hier ben ik nog steeds niet helemaal tevreden met Günther Ammetogia in zijn Cupola maar het kan er mee door voor het allereerste persoonlijk met de hand geschilderde figuurtje.
Ik heb hem maar bruinleren handschoenen gegeven dus hij is niet langs de generaal geweest om om promotie te zeuren tot zijn ellebogen :lol:

Groeten,
Hugo
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Hey Adrie,

Ik vind het uniform goed gelukt maar het gezicht komt nog wat onnatuurlijk over. Stoppelbaard, ogen en diepte zijn niet helemaal gelukt. Kan je wel wat dingen sturen mbt het schilderen van gezichten (want eerlijk is eerlijk: het is niet makkelijk zoiets overtuigend te krijgen)

Oh en vat dit niet vervelend op ofzo, het is gewoon feedback! (en hulp als je die stukjes wilt lezen)

Martin
Adrie Baak
Contacteer:

Hugo, ik vind Günther Ammetogia stukken beter dan mijn eerste poging op Tom Paris. Ik vond de ogen zelf ook wat minder geslaagd. Kan ik er nu nog een donker streepje over heen zetten :?:

Martin, ik vind het commentaar niet vervelend. Dit is de eerste keer dat ik een figuurtje zo klein probeer te schilderen. Ik moet al mijn bril afzetten om het van dichtbij scherp te kunnen zien :D.

Ik vind het dan ook best eng om dan al met technieken als dry brush en wash te gaan werken, waar ik geen enkele ervaring in heb.

Adrie
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Je kunt het streepje er alsnog overheen trekken.
Wat je eventueel ook kunt doen is het gehele oog zwart maken en vervolgens met wit aan beide zijkanten opvullen tot je een "pupil" over houd, kun je ook meteen de iets donkerdere randjes om het oog overlaten, twee vliegen in 1 kanonschot.

En dat met bril af ken ik ja, af en toe word je daar helemaal gestoord van, bril af bril op..... 8)

Groeten,
Hugo
Adrie Baak
Contacteer:

Martin Noorloos schreef:Kan je wel wat dingen sturen mbt het schilderen van gezichten (want eerlijk is eerlijk: het is niet makkelijk zoiets overtuigend te krijgen)
Doe maar sturen :lol:

Adrie
Martin Noorloos

Niet bang voor zijn, gewoon proberen

Die 1:16 panzerjäger was ook mijn eerste 1:16 figuur en die vind ik best geslaagd :)

Martin
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Zo is dat, van proberen kun je leren.....in dit soort gevallen dan.
Gaat niet echt voor alles op natuurlijk, atoombommetje via een lontje aansteken zou ik b.v. weer niet proberen :wink:

Cheers,
Hugo
jan vd poel
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door jan vd poel »

Ik moet al mijn bril afzetten
Ik moet hem juist opzetten en dan nog, loep erbij.

Ik wordt een beetje kippig.

Groet,
Jan
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Nou ja, zolang we de wc bril niet opzetten zijn onze ogen nog niet zo slecht :roll:
Adrie Baak
Contacteer:

Hernieuwde poging

Afbeelding

Tom heeft zijn verschrikte kikkerogen blik ingeruild, heeft nu een 5 o'clock baard. (heb ook wat gelezen) 8)

Uniform heeft een washje gehad

Gezicht is wel wat korrelig geworden door het overschilderen, maar als ik er nu nog meer aan ga doen verpruts ik hem helemaal.

Adrie
Theo Andriessen

Bericht door Theo Andriessen »

Ziet er mooi uit, echt een wereld van verschil met de eerdere foto :o
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Now were talking 8)
Martin Noorloos

yep, een hele verbetering!