Leopard 1v

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
martin buyl

Bericht door martin buyl »

kun je hier wat mee komt uit mijn oude loepard die ik gekregen van de buurman vorig jaar
Afbeelding
zit in deze leopard
Afbeelding
Bas Pos

Bericht door Bas Pos »

als je 'm helmaal kwijt wil kan ik er altijd wat mee, maar voor m'n aandrijvingsprobleem is het niet een oplossing, hooguit dat m'n voorraad leopard/gepard onderstellen kan gaan groeien. :lol: ma.a.w niet zomaar wegdoen! Bedankt voor het aanbod!
Randy van de Poel
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Randy van de Poel »

Bas Pos schreef:@ Randy: zou een oplossing kunnen zijn, had je een voorstel wat je voor je kt bxen wil hebben?

Bas
Allo,

Als ik er € 20/25 voor 1 gearbox kan krijgen is het goed alleen weet ik niet welke kant je nodig hebt.
Dus beide zijn dan voor € 40.
We moeten dan nog wel samen kijken welke tandwielen aanvervanging toe zijn.
Laatst gewijzigd door Randy van de Poel op 07 feb 2006, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetz,
Randy

Bezig met King Tiger --> Porsche
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door Ad Wouterse »

Hoi Randy,

Andere aandrijfunits zijn geen oplossing voor Bas. Het gaat om het passend maken van de oude Leo 1 assen op moderne aandrijfunits die hij al heeft. De Pershing unit is daar waarschijnlijk ook het beste voor geschikt omdat de as daarvan dunner is. Er wordt aan gewerkt.
Groetjes,
Ad
Bas Pos

Bericht door Bas Pos »

Ad, SUPER :roll: , als je nog meer maten wilt weten, of evt de aandrijvingen en assen wilt hebben om zelf te meten oid moet je het even laten horen!

Bas
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Hoi Bas,

Tuur en ik zijn in overleg over een mogelijke oplossing :D :? :(
Wordt vervolgd :roll:
Groetjes,
Ad
Niek Peeters

Bericht door Niek Peeters »

Hallo,

De gearbox van de KT past wel zonder problemen op het Leopard 1 aandrijfwiel.

Misschien dat het idee van Randy dan toch niet zo gek is. De tandwielen van de Pershing in een KT gearbox zetten.

Mzzl,
Niek
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Hoi Bas,

Na uitvoerig overleg zijn Tuur en ik tot de conclusie gekomen dat het toepassen van KT aandrijvingen toch de technisch beste oplossing is.
Het verbussen van de oude en nieuwe onderdelen levert toch een te kwetsbare verbinding op.
Maak met Randy een leuk prijsje af voor zijn 2 defecte KT aandrijvingen, vervang, zoals Niek al voorstelde, de defecte tandwielen daaruit door de nieuwe tandwielen uit de Pershing aandrijvingen en klaar is Kees, èh Bas :wink:
Groetjes,
Ad
Bas Pos

Bericht door Bas Pos »

Randy: je hebt Mail!
Randy van de Poel
BTN Clublid
Contacteer:

Bas, check je PM.
Greetz,
Randy

Bas Pos

Bericht door Bas Pos »

Na vandaag bij Randy zijn oude setje aandrijvingen van de KT gehaald te hebben, ben ik een halve middag bezig geweest om ze om te bouwen...

Bleek een klusje te zijn ongeveer 10 minuten als je weet waar je wat uit elkaar moet halen.....

Ach ja, je moet wat te doen hebben. :lol:

Daarnaast ook deel twee van de afv spulletjes op de achterkant geschroefd, eindelijk m1,6 moertjes gvonden, vond de verzendkosten van Conrad nou weer net even te duur voor een setje op te laten sturen.

Foto's volgen morgen!
Randy van de Poel
BTN Clublid
Contacteer:

Allo,

Fijn om te horen dat alles gelukt is met het verwisselen van de tandwielen.
Greetz,
Randy

Bas Pos

Bericht door Bas Pos »

Update van m'n aandrijvingen:

Afbeelding

is dus een kt aandrijfas in een pershing bak.

en m'n achterkant met onderdelen:

Afbeelding[/img]

vraagje, 'k wil waarschijnlijk een tamiya recoil gaan gebruiken, iemand een voorkeur tussen een kt of een pershing?
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Zit er zo'n verschil in dan?

Qua grootte maakt het volgens mij niks uit, en de techniek is ook hetzelfde lijkt mij....

Martin
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Hoi Bas,

Fijn dat het aandrijfprobleem is opgelost. Dit is veel solider dan een noodoplossing met bussen en spanstiften.
Veel verschil tussen de diverse recoil-units is er volgens mij niet. Alleen de beweging van de KT unit is het grootste. Maar dan praten we over milimeters.
Groetjes,
Ad
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast