Bouw Bandai Panzer IV Update 3-3-06
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
-
Martin Noorloos
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
- Marcel Rientjes
- BTN Clublid
- Contacteer:
Ha haMartin Noorloos schreef:Marcel,
Heb je nou een oude tank leeggeroofd of heb je alle onderdelen los gekocht?
Nog klein puntje van aandacht: de decal op de koepel glimt nogal! Tweede puntje: een grijze Pzkfw IV F2 zou je in 1942 tegen kunnen komen. Toen hadden ze de Panzerfaust 60 nog niet maar die zit wel tussen de bagage
Martin
en wat losse delen van E-bay(geen Mf-01van E-bay, Theo was me voor
de flits unit ook weer ergens anders vandaan bij wat sloop spulletjes vandaar dat er die groene stekker aanzit die je op een foto ziet. (die was er dus af) dus kortom overal waar ik ze tegen kom
En die Panzerfaust 60 geen idee de tank zal de hele oorlog wel overleeft hebben en hem ergens gevonden hebben, of was het toch zoiets als back to the future zal Der Frits eens vragen.
die decal klop heb je een ideetje dat op te lossen
Gr marcel
luttenmountain
- Marcel Rientjes
- BTN Clublid
- Contacteer:
@ Tuur
wel alle aanpassingen klaar voor de rook unit alleen ff de brander ruimte+fan monteren.
Gr Marcel
luttenmountain
-
Martin Noorloos
Decal kan je wellicht met Micro Sol verwijderen....ik zou stencils of afplaktape gebruiken en de nummers spuiten.
Of nieuwe decals aanbrengen, kan ook.
De panzerfaustdiscussie was niet helemaal wat ik wilde ontketenen. In '43 werd de order uitgevaardigd dat alle Duitse voertuigen donkergeel/zand moesten worden gespoten. Tegen de tijd dat de panzerfaust er was waren er sowieso al geen grijze tanks meer. Deze regel werd echt nageleefd tot het einde van de oorlog toen de verf opraakte.
Maarja toen waren de oude F2's (dat waren de eerste versies met het lange 75mm kanon) echt niet meer in hun originele eerste staat te vinden. Ze werden in hoog tempo continu verbeterd of ze waren uitgeschakeld (dat ging ook in een hoog tempo)
Zoveel F2's zijn er niet gebouwd. De uitvoeringen H en J kwamen vrij snel erachter aan. Oude F2's werden geupgrade, vernietigd of terug naar fabrieken gestuurd voor reparatie en nooit terug gezien door de bemanning. Er reden in 44 echt geen oude uitvoeringen meer rond uit 42, en al zeker niet in t grijs.
Kijk ik let op dat soort details, maakt mij verder helemaal niet uit als Marcel een panzerfaust 60 op z'n tank legt, ik zou het alleen niet doen. Gewoon een observatie.
Martin
Of nieuwe decals aanbrengen, kan ook.
De panzerfaustdiscussie was niet helemaal wat ik wilde ontketenen. In '43 werd de order uitgevaardigd dat alle Duitse voertuigen donkergeel/zand moesten worden gespoten. Tegen de tijd dat de panzerfaust er was waren er sowieso al geen grijze tanks meer. Deze regel werd echt nageleefd tot het einde van de oorlog toen de verf opraakte.
Maarja toen waren de oude F2's (dat waren de eerste versies met het lange 75mm kanon) echt niet meer in hun originele eerste staat te vinden. Ze werden in hoog tempo continu verbeterd of ze waren uitgeschakeld (dat ging ook in een hoog tempo)
Zoveel F2's zijn er niet gebouwd. De uitvoeringen H en J kwamen vrij snel erachter aan. Oude F2's werden geupgrade, vernietigd of terug naar fabrieken gestuurd voor reparatie en nooit terug gezien door de bemanning. Er reden in 44 echt geen oude uitvoeringen meer rond uit 42, en al zeker niet in t grijs.
Kijk ik let op dat soort details, maakt mij verder helemaal niet uit als Marcel een panzerfaust 60 op z'n tank legt, ik zou het alleen niet doen. Gewoon een observatie.
Martin
- Marcel Rientjes
- BTN Clublid
- Contacteer:
maar die faust blijft zitten Haha ENEEEEE pas dus maar op zondag hij is op volledige op gevechts sterkte
Gr Marcel
- Marcel Rientjes
- BTN Clublid
- Contacteer:
FF aan het Googelen geweest en vond dit
Ik neem aan dat de f! voor de F2 kwam
German Panzer IV ausf. F1
Ten units were supplied by the Germans in late 1944
Deze link en dan ongeveer half naar onderen scrollen of is dit een ander type
http://mailer.fsu.edu/~akirk/tanks/croatia/croatia.html
http://mailer.fsu.edu/~akirk/tanks/croa ... f%20IV.jpg
Ik neem aan dat de f! voor de F2 kwam
German Panzer IV ausf. F1
Ten units were supplied by the Germans in late 1944
Deze link en dan ongeveer half naar onderen scrollen of is dit een ander type
http://mailer.fsu.edu/~akirk/tanks/croatia/croatia.html
http://mailer.fsu.edu/~akirk/tanks/croa ... f%20IV.jpg
luttenmountain
-
Martin Noorloos
Je leest de bron vekeerd. Duitsland leverde in 1944 10 van deze inmiddels verouderde tanks aan Kroatië.
De echte geschiedenis van de tank zelf:
Ausf. F(1).
Van april 1941 tot aan maart 1942, ongeveer een jaar lang, werd de ausf. F(1) geproduceerd. In totaal werden er 487 machines afgeleverd aan de Wehrmacht. Er waren in de Ausf. F(1) een aantal wijzigingen doorgevoerd aan de koepel: de periscoop van de commandant zat nu meer naar voren en de luiken in de koepel waren beter verankerd. De dikte van het pantser ging ook verder omhoog, aan de voorzijde van de tank tot 80mm. De rupsbanden werden van 36 cm verbreed tot 40 cm om betere prestaties te garanderen op sneeuw en zand.
Ausf. F(2) en Ausf. G.
Het in de haast ontwikkelde type met het langere kanon kwam in eerste instantie in maart '42 als Ausf. F(2) uit de fabrieken maar alle tanks van dit type werden 2 maanden later Ausf. G genoemd. Ze (de G-variant) werden gebouwd op een iets langer chassis en werden voorzien van een nog dikkere bepantsering. Ook werden de karakteristieke zijplaten (de "Schürzen" bepantsering) aan de G variant toegevoegd.
F2 versies (zoals jij hem gebouwd hebt) hebben in Rusland en Noord-Afrika gevochten. Camouflage kwam in drie varianten voor:
- Grijs (rusland)
- Grijs met zand (rusland) < mijn favoriete schema voor deze tank, mooie foto van
- Zand (noord-afrika)
Tegen de tijd dat het nieuwe camouflageschema met als basis de zandkleur werd ingevoerd waren de oude F2's alweer geupgrade, teruggestuurd of uitgeschakeld. (denk aan de behoorlijke hap van de F2 productie in in N-afrika achterbleef)
Martin
De echte geschiedenis van de tank zelf:
Ausf. F(1).
Van april 1941 tot aan maart 1942, ongeveer een jaar lang, werd de ausf. F(1) geproduceerd. In totaal werden er 487 machines afgeleverd aan de Wehrmacht. Er waren in de Ausf. F(1) een aantal wijzigingen doorgevoerd aan de koepel: de periscoop van de commandant zat nu meer naar voren en de luiken in de koepel waren beter verankerd. De dikte van het pantser ging ook verder omhoog, aan de voorzijde van de tank tot 80mm. De rupsbanden werden van 36 cm verbreed tot 40 cm om betere prestaties te garanderen op sneeuw en zand.
Ausf. F(2) en Ausf. G.
Het in de haast ontwikkelde type met het langere kanon kwam in eerste instantie in maart '42 als Ausf. F(2) uit de fabrieken maar alle tanks van dit type werden 2 maanden later Ausf. G genoemd. Ze (de G-variant) werden gebouwd op een iets langer chassis en werden voorzien van een nog dikkere bepantsering. Ook werden de karakteristieke zijplaten (de "Schürzen" bepantsering) aan de G variant toegevoegd.
F2 versies (zoals jij hem gebouwd hebt) hebben in Rusland en Noord-Afrika gevochten. Camouflage kwam in drie varianten voor:
- Grijs (rusland)
- Grijs met zand (rusland) < mijn favoriete schema voor deze tank, mooie foto van
- Zand (noord-afrika)
Tegen de tijd dat het nieuwe camouflageschema met als basis de zandkleur werd ingevoerd waren de oude F2's alweer geupgrade, teruggestuurd of uitgeschakeld. (denk aan de behoorlijke hap van de F2 productie in in N-afrika achterbleef)
Martin
Laatst gewijzigd door Martin Noorloos op 13 feb 2006, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bas Pos
bij deze link ging het geloof ik over leveringen aan kroatie... door de duitsers. en mogelijk wel in 1944
http://ostpanzer.com/forum/index.php?showtopic=500
http://ourworld.compuserve.com/homepage ... efault.htm
als leuke linkjes voor de PZIV !
edit, shoot de eerste werkt nog wel, maar de foto's zijn off-line gehaald.
http://ostpanzer.com/forum/index.php?showtopic=500
http://ourworld.compuserve.com/homepage ... efault.htm
als leuke linkjes voor de PZIV !
edit, shoot de eerste werkt nog wel, maar de foto's zijn off-line gehaald.
Laatst gewijzigd door Bas Pos op 13 feb 2006, 23:13, 2 keer totaal gewijzigd.
- Marcel Rientjes
- BTN Clublid
- Contacteer:
-
Martin Noorloos
Ik lees erg veel ja
Verdiep me al jaren in WOII spul. Ik ben niet het type persoon dat elke schroef van een tank precies kan aanwijzen maar kan van vrij veel dingen zeggen wat waarschijnlijk wel en niet zo is.
De teksten echter heb ik van internet. Ik zocht eigenlijk op een paar betrouwbare sites waar ik veel van heb geleerd maar die zijn met gebrek aan sponsoring en te hoge bezoekersaantallen helaas offline (bv achtungpanzer.com)
Deze heb ik gegoogled en uiteindelijk gevonden op Goww2. Niet mijn referentiesite bij uitstek maar dit verhaal klopt wel
De teksten echter heb ik van internet. Ik zocht eigenlijk op een paar betrouwbare sites waar ik veel van heb geleerd maar die zijn met gebrek aan sponsoring en te hoge bezoekersaantallen helaas offline (bv achtungpanzer.com)
Deze heb ik gegoogled en uiteindelijk gevonden op Goww2. Niet mijn referentiesite bij uitstek maar dit verhaal klopt wel
- Marcel Rientjes
- BTN Clublid
- Contacteer:
-
Martin Noorloos