Robbe 3 plus
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
-
Martin Noorloos
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
-
Martin Noorloos
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
- Adrie Baak
- Contacteer:
Had ik ook al gemerkt, maar er mij niet veel van aangetrokken.
De lader staat op de zogenoemde trickle charge modus.
Dwz dat de lader langzaam laad en jijzelf de tijd in de gaten moet houden van het laden. De accu kan op deze manier niet worden overladen (juiste woord ?) .
De draaiknop is om de laadspanning voor het snelladen in te stellen.
Adrie
De lader staat op de zogenoemde trickle charge modus.
Dwz dat de lader langzaam laad en jijzelf de tijd in de gaten moet houden van het laden. De accu kan op deze manier niet worden overladen (juiste woord ?) .
De draaiknop is om de laadspanning voor het snelladen in te stellen.
Adrie
'How many times da I have to tell ya...the right tool for the right job!'
M26 Pershing - Sherman M4A3E8 building in progres
-
Martin Noorloos
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
-
Martin Noorloos
-
Peter Brunken
maar waarom laad je accu`s op met 0.5A? als die ook met 3,5A geladen kan worden??
watvoor accu`s gebruik je eigenlijk?
Ik laad mijn 3300Nimh accu`s altijd op met 5,5A en in 20 minuten zijn ze vol...+ een Nimh accu hoef je niet te ontladen wel is het beter om de accu na gebruik vol weg te leggen...
Een Nicd Accu moet na het laden en gebruik helemaal gedischarged worden om het memory effect tegen te gaan maar deze accu`s kun je ook met rustig boven de 5 Amp laden of je moet nog oudere accu`s hebben onder de 2400mah deze moeten geladen worden met een lager amperage 3-4A
Vermoedelijk staat er op de lader 300-2000mah accu`s
Ik weet niet hoe oud die lader is? het kan zijn toen die lader uitgebracht is dat de hoogste accu 2000mah was... en dat het er daarom opstaat..
Of de lader wordt warmer als je accu`s oplaad boven de 2000mah.. Maar normaal gesproken kan dat geen kwaad...
Ik Gebruik zelf een Lrp Quadra charger instelbaar van 0.5 tot 5.5A en heb er nog nooit problemen mee gehad...
Heb eerst altijd een Tlp lader gehad.. hier was ik iets minder van te spreken vanwege dat er zo`n huiskamerboxen aansluiting was.. met zo`n plastic pinnetje die je in moest duwen en toen de laadkabel erin kon steken en daarna kon je het pinnetje los laten en klikte die vast.... om de haven klap was dat plastic uitgeloderd.. en zaten de kabels niet meer goed vast.. met als resultaat dat de lader steeds ging dischargen omdat er slecht contact was..
Misschien hebben jullie hier wat aan
Groetjes.
Peter
watvoor accu`s gebruik je eigenlijk?
Ik laad mijn 3300Nimh accu`s altijd op met 5,5A en in 20 minuten zijn ze vol...+ een Nimh accu hoef je niet te ontladen wel is het beter om de accu na gebruik vol weg te leggen...
Een Nicd Accu moet na het laden en gebruik helemaal gedischarged worden om het memory effect tegen te gaan maar deze accu`s kun je ook met rustig boven de 5 Amp laden of je moet nog oudere accu`s hebben onder de 2400mah deze moeten geladen worden met een lager amperage 3-4A
Vermoedelijk staat er op de lader 300-2000mah accu`s
Ik weet niet hoe oud die lader is? het kan zijn toen die lader uitgebracht is dat de hoogste accu 2000mah was... en dat het er daarom opstaat..
Of de lader wordt warmer als je accu`s oplaad boven de 2000mah.. Maar normaal gesproken kan dat geen kwaad...
Ik Gebruik zelf een Lrp Quadra charger instelbaar van 0.5 tot 5.5A en heb er nog nooit problemen mee gehad...
Heb eerst altijd een Tlp lader gehad.. hier was ik iets minder van te spreken vanwege dat er zo`n huiskamerboxen aansluiting was.. met zo`n plastic pinnetje die je in moest duwen en toen de laadkabel erin kon steken en daarna kon je het pinnetje los laten en klikte die vast.... om de haven klap was dat plastic uitgeloderd.. en zaten de kabels niet meer goed vast.. met als resultaat dat de lader steeds ging dischargen omdat er slecht contact was..
Misschien hebben jullie hier wat aan
Groetjes.
Peter
- Adrie Baak
- Contacteer:
Tuurlijk, kun je de accu's met 5,5 amp volgooien. Je hebt dan alleen het probleem dat de accu erg warm wordt.
En aangezien de accu in de tank geladen wordt is dat net niet de bedoeling.
Als de accu zo'n beetje handwarm wordt is dat geen probleem, maar liever niet te heet want de warmte kan niet makkelijk weg in de tank.
Adrie
En aangezien de accu in de tank geladen wordt is dat net niet de bedoeling.
Als de accu zo'n beetje handwarm wordt is dat geen probleem, maar liever niet te heet want de warmte kan niet makkelijk weg in de tank.
Adrie
-
Peter Brunken
Hey ja dat klopt wel ja... heb ik niet zo bij stil gestaan... kun je die accu`s er niet makkelijk uit halen dan ofzo? ik heb nog geen tank dus kan er nog niet zo over mee praten maar over accu`s,lader`s,zender`s, motoren etc etc kan niemand me meer wat wijs maken haha
want als je dan een 3700mah accu hebt en je laadt met 0.5A dus 3700 delen door 500 ben je 7 uur aan het laden onderhand voordat die vol is.... zet je hem op 5.5A ben je nog geen uur kwijt
Dus ik weet niet hoesnel je zo`n accu uit de tank hebt.. (als die eruit kan)
Maar je bespaart er wel 6 uurtjes mee
want als je dan een 3700mah accu hebt en je laadt met 0.5A dus 3700 delen door 500 ben je 7 uur aan het laden onderhand voordat die vol is.... zet je hem op 5.5A ben je nog geen uur kwijt
Dus ik weet niet hoesnel je zo`n accu uit de tank hebt.. (als die eruit kan)
Maar je bespaart er wel 6 uurtjes mee
-
Michael Sandbergen
Adrie
Ik las dat je de accu in de tank oplaad.
En dat daarom "als je snel laad" je tank dan ook warm word.
Haal een mini fan op een pc beurs of winkel en maak net zoals in een pc een fan die je op je accu kan richten tijdens het laden.
Dit zal enorm schelen.
Dit komt als eerste naar boven bij me dus ik denk misschien heb je er wat aan?
Suc6 Mike Sabe
Ik las dat je de accu in de tank oplaad.
En dat daarom "als je snel laad" je tank dan ook warm word.
Haal een mini fan op een pc beurs of winkel en maak net zoals in een pc een fan die je op je accu kan richten tijdens het laden.
Dit zal enorm schelen.
Dit komt als eerste naar boven bij me dus ik denk misschien heb je er wat aan?
Suc6 Mike Sabe
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
Adrie,
Ok je moet de temperatuur een beetje in de gaten houden maar het laden van een accu met 3A kan ook in de tank.
Het wordt wel warm maar zolang het niet heet wordt is het geen probleem.
Enigste nadeel van snel laden is dat de levensduur van de accu verminderd.
Dus als je geen haast hebt laad dan met wat minder ampère.
Weer een voordeel als je veel luikjes hebt die open kunnen voor de koeling
Ok je moet de temperatuur een beetje in de gaten houden maar het laden van een accu met 3A kan ook in de tank.
Het wordt wel warm maar zolang het niet heet wordt is het geen probleem.
Enigste nadeel van snel laden is dat de levensduur van de accu verminderd.
Dus als je geen haast hebt laad dan met wat minder ampère.
Weer een voordeel als je veel luikjes hebt die open kunnen voor de koeling
Gr,
Tuur.
Tuur.
- Adrie Baak
- Contacteer:
@Peter, je kunt de accu uit de tank halen, afhankelijk van het type tank gaat het bij de ene wat makkelijker dan bij de ander. Het nadeel hiervan kan zijn dat je de bedrading elke keer zorgvuldig goed moet leggen.
@Mike, zou kunnen helpen ja.
@Arthur, als je net 2 uur hebt gereden heb je meestal geen haast om weer te gaan rijden. Die luikjes zijn inderdaad een voordeel. Dat de levensduur van de accu's verminderd wordt bij snelladen is bekend, maar is dit erg en hoe kun je dit merken?
Adrie
@Mike, zou kunnen helpen ja.
@Arthur, als je net 2 uur hebt gereden heb je meestal geen haast om weer te gaan rijden. Die luikjes zijn inderdaad een voordeel. Dat de levensduur van de accu's verminderd wordt bij snelladen is bekend, maar is dit erg en hoe kun je dit merken?
Adrie