tiger tank

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Randy van de Poel
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Randy van de Poel »

Allo,

Ik denk dat hij de camo van de tiger in Bovington heeft gebruikt als voorbeeld. de tweede kleur van de camo is ook brij licht.
http://www.tankmuseum.org/news/images/n ... 91_343.jpg.
Greetz,
Randy

Bezig met King Tiger --> Porsche
martin buyl

Bericht door martin buyl »

klopt daarom heb ik die kleur genomen maar mijnne ziet er nog nieuwe uit moet er uit komen tezien als oud daarom ben ik blij met die tips en gebruik een airbrush wel via gas bussen waar ik niet blij mee ben moet compresso hebben zo kleine :wink:
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Nou ik moet zeggen dat je zeker de gelijkenis goed hebt gedaan als je die Tiger als voorbeeld hebt genomen!

Toch is dit óf iets wat het tankmuseum leuk vond maar niet historisch accuraat of het is een camouflageschema dat ik over het hoofd heb gezien na de vele foto's en boeken die ik over de Tiger heb gezien/gelezen :)

Maar natuurlijk sta je vrij zelf je kleur te kiezen! Ik zeg alleen wat ik zou doen :)

Over de compressor: let niet alleen op grootte maar ook op kwaliteit. Die van mij is zo'n 35cm hoog, 20cm breed en 40cm lang en heeft alles wat wel praktisch is voor een modelbouwer....dingen als vochtafvoer, drukregeling, mogelijkheid om tot op zeer lage druk te spuiten, stil, robuust etc. Dat kost een paar centen maar je hebt er jaren plezier. Ik heb trouwens de SilAir 15exp met een Tamiya Superfine HG airbrush.

Martin
martin buyl

Bericht door martin buyl »

waar heb die gehaald die compressor
Martin Noorloos

Bij De Lancier in Gouda.

Martin
Jan v/d Velden

Bericht door Jan v/d Velden »

Hoi,

Ik weet niet hoeveel ruimte en geld beschikbaar is,maar anders kan je ook altijd nog bij een lokale bouwmarkt een kijkje nemen voor een standaard compressor met een goed werkend drukventiel :idea:

Ikzelf gebruik een standaard compressor met een 6 liter luchttank met een drukventiel(de compressor heb ik afgesteld op ongeveer 5 bar,niet noodzakelijk)
Ik zeg er wel bij dat ikzelf in een grote loods spuit :wink: ,dus geen last van klagende buren(deze zijn toch wel wat gewend :twisted: )

Succes,

Jan
Martin Noorloos

Ik op mijn slaapkamer :roll: Heeft een rol gespeeld in mogelijkheden (op zeer lage druk kunnen spuiten, stil etc)

Martin
bob steenbeke

Bericht door bob steenbeke »

Als je een oude koelkast hebt dan kan je ook daar de compressor van nemen.
Als je eens rondkijkt op internet vind je zeker wel een beschrijving hoe het moet.

De kleuren van de bovington tiger zijn gebaseerd op de eerste laag kleuren die ze gevonden hebben tijdens de restauratie van de tiger.
Deze zouden dus de oorspronkelijke kleuren moeten zijn.
Staat ergens op hun site.

De kleuren van je tiger vind ik er heel goed uitzien maar als je de tiger van bovington wilt maken kan je misschien beter de mantlet van de static tiger bestellen.
Dat is de juiste versie zonder de versteviging aan de periscoopgaten.
Als ik me niet vergis zitten op dezelfde sprue ook de onderdelen voor de juiste versie van de luchtfilters voor de bovington tiger.
:wink:

Voor de duitse tanks gebruik ik altijd tamiya xf 60 dark yellow,xf 58 olive green en xf 64 red brown.
Tenminste als je het 3 kleurige schema wil maken.
Deze kleuren staan meestal aangegeven op hun 1/35 bouwdozen.
Dark green van tamiya vind ik te donker maar ik moet wel toegeven dat de duitse kleuren verschilden naargelang de peroide in de oorlog.

Als je deze kleuren vergelijkt met de Xtracrylix verven dan vind ik dat deze kombinatie ze het dichtste benadert.

Xtracrylix gebruikt officiele kleurenkaarten voor hun kleuren te bepalen.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast