problemen met de flash unit van de leopard 2a6
-
bob steenbeke
problemen met de flash unit van de leopard 2a6
Laat ik me eens voorstellen. Ik woon in antwerpen en verzamel de tamiya rc tanks. Ik heb de oude versie van de king tiger en de full option versies van de tiger 1 ,pershing,sherman en de leopard 2a6. de laatste is de beste en het leukste om mee te rijden. nu heb ik wel een probleem met de flash unit die maar af en toe werkt hebben jullie enig idee.
-
Randy van de Poel
- BTN Clublid
- Contacteer:
-
bob steenbeke
ik ben er zeker van dat alles goed is aangesloten en alles stevig op zijn plaats zit. Het werkt ook af en toe. ik denk eerder de flash unit of de mf unit.
Het beste zou zijn dat er eens iemand mijn onderdelen probeert in zijn leopard. zo weet ik wat ik moet bestellen. alvast bedankt voor het snelle antwoord.
Het beste zou zijn dat er eens iemand mijn onderdelen probeert in zijn leopard. zo weet ik wat ik moet bestellen. alvast bedankt voor het snelle antwoord.
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
-
Theo Andriessen
-
bob steenbeke
het verschil tussen de leopard 2 en de andere is dat je bij de leopard een high voltage unit hebt om je strobe light te laten werken. bij de andere is deze ingebouwd in de mf unit. ik denk dat bij mijn leopard het probleem is bij de high voltage unit. de strobe lamp werkt zeker want deze heb ik verwisseld met mijn tiger 1.
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
Het kan ook in de kabel naar de HF unit zitten.
Als je een uv meter hebt kan je de draden afzondelijk controleren.
Let wel:
Aangezien de flitsunit danwel en dan weer niet werkt kan het ook in de stekkerverbinding zelf zitten.
Van buiten lijkt het wel goed te zitten maar een slechte soldeerverbinding op de printplaat kan al storing veroorzaken.
Als je een uv meter hebt kan je de draden afzondelijk controleren.
Let wel:
Aangezien de flitsunit danwel en dan weer niet werkt kan het ook in de stekkerverbinding zelf zitten.
Van buiten lijkt het wel goed te zitten maar een slechte soldeerverbinding op de printplaat kan al storing veroorzaken.
Gr,
Tuur.
Tuur.
-
bob steenbeke
ik heb de draden afzonderlijk uitgemeten en ik ben er zeker van dat het contact goed is. als ik de tank opzet brand direkt het lampje op de high voltage unit. ik heb de voeding uitgemeten op de high voltage unit en dat was in orde. enkel de kabel die dient voor het vuur singaal kan ik niet uitmeten.
ik denk dat ofwel de spanning te laag is of te kortstondig om te meten. misschien is het wel een digitaal singaal? aangezien ik dat singaal niet kan meten weet ik niet of het probleem van de mf unit of van de high voltage unit komt
ik denk dat ofwel de spanning te laag is of te kortstondig om te meten. misschien is het wel een digitaal singaal? aangezien ik dat singaal niet kan meten weet ik niet of het probleem van de mf unit of van de high voltage unit komt
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
-
bob steenbeke
Ik heb vandaag mijn nieuwe hv unit ontvangen via hugo jong.
Direkt getest en werkt perfect nu.
Ik heb een 1/2 u gereden en elke keer als ik schiet gaat de flash.
Het is toch echt wel de beste r/c tank vind ik en volgens mij de meest stevige en met de meeste functies. Een echte aanrader.
Ik heb ze nu allemaal dus ik kan het toch wel vergelijken.
Zeer goede service trouwens en zeer goede communicatie met hugo jong.
Zeker voor herhaling vatbaar om zaken mee te doen.