Lageringsplaten
-
Rob Wernars
- BTN Erelid
- Contacteer:
Lageringsplaten
Hiep Hoi dame en heren,
Naar aanleiding van Theo's laatste aanvulling van het Twin King project ging ik FF bij Hugo op de site kijken of de lageringsplaten ook voor de Tiger 1 te krijgen zijn. Helaas staan ze er niet bij. Weet iemand of deze lagers ook voor de Tiger 1 ontwikkeld gaan worden?
Grrroet'n,
Rob
Naar aanleiding van Theo's laatste aanvulling van het Twin King project ging ik FF bij Hugo op de site kijken of de lageringsplaten ook voor de Tiger 1 te krijgen zijn. Helaas staan ze er niet bij. Weet iemand of deze lagers ook voor de Tiger 1 ontwikkeld gaan worden?
Grrroet'n,
Rob
-
Theo Andriessen
-
Rob Wernars
- BTN Erelid
- Contacteer:
-
Theo Andriessen
Hoi Rob,
Heb 't bewuste stukkie van Marcel er even bijgezocht, incl foto
en toen keek ik minder vrolijk dan nu 
Kleine aanvulling, die van Marcel (conrad) zijn echt gekogellagerd, die van Axel zijn glijlagers
Heb 't bewuste stukkie van Marcel er even bijgezocht, incl foto
Het is best wel wat werk, maar dat waren die van Axel ook, begon om 20.30 en was om 22.30 pas klaarMarcel schreef:Mijn volgende verbetering aan m'n King Zijn aandrijfas lageringsplaten met lagers,naar vele geluiden over kapot gelopen tandwielbakken wou ik op dit punt wat extra stevigheid aan brengen ,in eerste instantie had ik gekozen voor de set van schumo(deze ook al besteld) maar om dat ze nog niet binnen zijn ben ik wat gaan denken& hobbyen ik gebruik hiervoor lagerblokken incl. passende lagers van conrad,
ik heb de hoeken iets afgerond zodat het blok in de ronding van de eind aandrijvings huis van wecohe passen alleen een extra gaatje boren is nodig voor de bevestiging.
Met he aandraaien van de schroefjes merk je meteen dat het geheel velemalen steviger wordt, de bak kan nu niet meer torderen.
Kleine aanvulling, die van Marcel (conrad) zijn echt gekogellagerd, die van Axel zijn glijlagers
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
Rob,
Marcel heeft ook een setje aan CJ Mahoney geleverd en hij heeft ze gebruikt voor zijn Tiger.
Volgens mij moet zelfs jij dat op jou tank kunnen maken.
Zie het THQ-forum.
Marcel heeft ook een setje aan CJ Mahoney geleverd en hij heeft ze gebruikt voor zijn Tiger.
Volgens mij moet zelfs jij dat op jou tank kunnen maken.
Zie het THQ-forum.
Gr,
Tuur.
Tuur.
- Marcel Rientjes
- BTN Clublid
- Contacteer:
Klopt het ze passen ook op de tiger 1
En Rob voor het monteren ben je geen extra gereedschap nodig als een boortje & boormachine.
Wat ik heb gedaan is het lager in het blokje duwen en over de as van de reeds gemonteerde gearbox schuiven(dus eerst gearbox monteren en goed vast zetten)aan de buiten zijde van de tank dus dan het blokje zo draaien dat hij het al voorhande zijnde (bout) gat afdekt dan van binnen uit ff gaatje markeren,blok eraf en gaatje boren ,dan blok erop en ook goed vast zetten(en dus ook zorgen dat hij goed vlak aansluit)is dit niet het geval het gaatje iet opruimen zodat hij wel goed ligt en dan vast zetten .dan het tweede gaatje van buiten voorzichtig naar binnen boren,ook is het verstandig iets aan de achterzijde(metalen plaatje) te houden zodat je niet in de vinger of in de gearbox boort.
De bestel nr: zijn lagerblok 216011 (4,45 stuk) lager:214493 (2,50 stuk)
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Gr Marcel