Kleine update.
Achter, de ketting houders die je ziet op de panzer iv h
Hier komen nog van die vlinder sluitingen op denk ik, heb ze net van aber besteld.
Deze wil ik ook gaan gebruiken voor de dubbele C haken klem waar ik net mee bezig ben.
De achter spatschermen, rechts is ook zo goed als klaar.
Als je goed kijkt zie je tussen de scharnieren dat ik een stukje ronde messingplaatje er tussen heb gesoldeerd.
Zo lijkt het of de plaat rond is gebogen zoals origineel en deze beter aansluit op de tredeplank zonder te klemmen.
Veertje is van een oliekering die ik nog had liggen, is wel ontzettend stug om mee te werken.
Voorkant wou dit niet i.v.m. de kortere veer en de stugheid van het materiaal.
Hier gebruik ik nu een marklin veer voor die ik per 5st gewoon kan bestellen.
Aanslag plaatje aan spatbord voor.
Aan 1 kant de schurtzen hangers onder vervangen voor messing.
En de bevestiging van schurtzen 1 aangebracht op treeplank.
Bij de luiken de taps toe lopende bescherming aangepast naar recht.
Rechter spatbord, veer is een veertje van een oliekering.
Is vrij stug, en als je er te veel aan buigt dan wil het breken.
Nu ben ik bezig met de C haken bevestiging.
Dan nog de andere kant voorzien van de onderste schurtzen haken in messing.
En dan nog wat extra details hier en daar.
Dan zit ik nog met 1 dingetje.
Voor ik hem in de primer zet.
De voorste spied luiken links en rechts.
Wel of niet weghalen??????
Is mij wat laat opgevallen, en mij is niet helemaal duidelijk of deze panzer iv h ze nog wel had of niet.
Volgens de tekening niet, maar je had ook vroeg-mid-laat.
En had begrepen dat de 1e iv H modellen nog links en rechts van die spiedluiken had?
Als iemand nog wat opvalt wat ontbreekt.
Advies is welkom