Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 29 maart 2024, 06:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 maart 2018, 18:32 
Offline

Geregistreerd: 10 maart 2018, 10:41
Berichten: 23
Hallo allemaal,

Gezien mijn huidige rookgenerator defect is wil ik hem gaan aanpassen en evt met fan uitvoeren.

Als vervangen van de gloeikabel wil ik een weerstand toepassen, ik heb dit weleens bij andere tanks gezien echter kan nergens vinden welke weerstand hiervoor geschikt is en of je deze ook direct kunt solderen in de plaats van de draad.

Ook even op het forum gezocht maar vindt geen directe uitvoering, kan iemand mij hierin adviseren?

Alvast hartelijk dank : Thumbup :


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 26 maart 2018, 13:22 
Offline
BTN Clublid

Geregistreerd: 16 nov 2017, 08:53
Berichten: 56
Hallo Michel,

Ik ben hier ook mee aan het worstelen geweest, en heb het project ff stil gelegd. Uit mijn hoofd gaat het om een weerstand draad van ca 20 ohm, en das best veel weerstand voor een klein draadje. Hier in Amersfoort bij de plaatselijke electro boer hadden ze niks voor mij. Ik heb zelf met een elektrotechnicus diverse weerstanden uit mekaar gerukt(die witte van die bij de Tamiya snelheids regelaars zitten). Ik denk dat het makkelijkste is om een nieuwe te bestellen of bij deze gasten ff te kijken https://www.rctankelectronics.com/store ... _Unit.html, Zelf heb ik de recoilkits en de mako boards gekocht bij deze gasten, het zijn zelf ook tankers en weten verdomd veel. Alleen geduld hebben als je ze een vraag via de mail stuurt...
Mvg Marcel

_________________
Niet geschoten is altijd raak.
Maus , Hooben. F
King Tiger porsche, Torro M
King Tiger Heschel, T F
Tiger 1, HL F
Leopard 2, HL M
Leopard 2 , T. M
Leopard 1 opbouw, T. M
Gepard in slechte staat. M
Tiger 1 opbouw , Taigen. M/F
King hauler +dieplader,M/F


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 06 mei 2018, 09:33 
Offline
BTN Erelid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 jun 2005, 05:56
Berichten: 949
Woonplaats: Amsterdam
Hoi Michel,

In Duitsland zijn ze ook al een tijdje bezig met experimenteren. Ik zet zijn Duitse tekst hieronder. Ik denk dat je dat wel snapt.
“ja genau, die Keramik wird vorsichtig zerschlagen, dann wird der Widerstand angelötet.

Wir haben jetzt die Serie 208-8 , 8,2 ohm

Die finden Sie überall wie bei Conrad oder reichelt oder im elektronikladen...”

Hij heeft ook nog de 10 Ohm en de 12 Ohm maar daar heb ik nog niet van gehoord hoe het resultaat is. De 8 Ohm werkte goed volgens hem.
Het betreft hier keramiek weerstanden waarvan het stenen gedeelte voorzichtig wordt afgebroken.

_________________
Groetjes,

Willem, CO rtd.

http://www.battletanksnederland.nl


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 07 mei 2018, 19:11 
Offline

Geregistreerd: 13 jul 2012, 10:30
Berichten: 8
ik heb hier zo'n tarr smoker liggen en even de weerstand opgemeten daarvan, mijn meter geeft 15,8 ohm aan, het is een keramieken weerstand waarvan het keramiek is verwijderd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 27 jun 2018, 20:19 
Offline

Geregistreerd: 10 maart 2018, 10:41
Berichten: 23
Super bedankt voor alle info, ik heb een aantal 208-8 8,2 ohm weerstanden bij Reichelt gekocht en het keramiek verwijdert.

Nieuw omwikkeld met tshirt stof en een stuk veter om olie vast te houden, eerste test verloopt goed, gevuld met babyolie en krijg redelijk wat rook. Nu nog alles netjes monteren en kijken wat de beste setup is om de meeste rook te krijgen


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling