Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 13 okt 2025, 10:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 jan 2011, 20:18 
Goed, even een vraag voor degene die het me kunnen vertellen.

Ik kwam pas deze link tegen ergens op het forum

http://www.an-bri-rc-modellbau.de/epage ... oundmodule

Nu vraag ik me dus af, kan ik die Benedini modules ook gebruiken met mijn Tamiya elektronica, of moet ik dan weer alles vervangen net zoals met Elmod?? Mijn Duits is niet goed genoeg om alles te snappen, en als ik op vertalen klik snap ik er helemaal geen jota meer van :lol:

Ik wil dus wat geluiden toevoegen zonder alle elektronica te moeten vervangen, iets bijzetten vind ik niet zo erg, maar het moet niet als de prijzen van Elmod worden. Extra kanalen heb ik genoeg, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Wie o wie kan mij helpen.

BerichtGeplaatst: 03 jan 2011, 21:36 
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Hoi Leroy,

Je kunt op de El Mod toch zelf geluiden toevoegen ?
Het Benedini systeem kun je niet gebruiken met Tamiya of andere electronica. Niet kunnen ? Alles kan natuurlijk, maar dit is niet reeël. Om over de kosten nog maar te zwijgen : Hurted : .
Reinier heeft een Benedini Mini of Micro soundmodule in één van zijn modellen. Misschien dat hij je iets meer kan vertellen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 jan 2011, 22:58 
Tja, ik vind Elmod toch net iets te prijzig, voor dat geld heb ik er ook gewoon een tank bij. Heb gezien dat diverse 1/6 tanks wel met de benedini systemen rijden, maar dat zit allemaal heel anders geschakeld als de Tamiya systemen.

Ik zit gewoon met een hoop extra kanalen die ik eigenlijk niet gebruik, en ik zou het erg tof vinden als ik daar op een simpele manier wat geluiden op kan schakelen.

Zal Reinier eens een PM sturen.

BerichtGeplaatst: 03 jan 2011, 23:19 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Een vraagje,

Wat wil je precies?
Wat voor geluiden wil je. Extra geluiden is geen probleem.
Maar als je bijv. het motorgeluid wilt vervangen???? Dat gaat niet lukken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 jan 2011, 23:23 
Nee echt extra geluiden, juist niet de standaard geluiden die al op mijn Sherman zitten, maar iets extra's er bij. Bijvoorbeeld een liedje, of een strijdkreet.

BerichtGeplaatst: 04 jan 2011, 00:14 

Dan is elmod toch de goedkopere/betere oplossing?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 jan 2011, 00:28 
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Een MP3 speler met een aan/uit schakeling via de zender is nog goedkoper : Thumbup :

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 jan 2011, 16:28 
Punt is alleen dat die waarschijnlijk niet door te verbinden is met de Tamiya speaker, en voor een extra speaker heb ik in de Sherman waarschijnlijk niet genoeg ruimte.

Elmod valt gewoon af bij mij, als de Tamiya elektronica nu kapot was oké, maar om zoveel geld uit te geven om iets te vervangen wat nog prima werkt zie ik niet zitten.

Ik heb het aansluitschema van de Benedini TBS micro eens bekeken en het motorgeluid zit apart geschakeld van de andere twee kanalen. Nu weet ik alleen niet of het mogelijk is om die er gewoon tussenuit te laten en de extra uitgangen voor optionele geluiden door te schakelen via mijn 5e en 6e kanaal. Heb al wel gevonden dat het mogelijk is om hem door te verbinden met de originele speaker zonder dat de boel gaat kraken, en dat er eventueel een geluids versterker beschikbaar is.

Zoek me rot naar die info. Ze worden genoeg gebruikt zie ik wel overal op internet, maar er is behoorlijk weinig over de aparte functies te vinden, omdat ze over het algemeen gebruikt worden voor elektro luchtvaart.

Hier nog even het aansluit schema van de TBS micro.
http://www.benedini.de/Home_E/Products_ ... V2.0_E.pdf

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur