Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 28 okt 2025, 21:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22 okt 2010, 16:43 
Was het al een tijdje van plan, maar ben er nu toch eindelijk aan begonnen. Heb een hele plaat ocumé multiplex gekocht waar ik nog wat andere dingen van ga maken, maar deze heeft toch voorrang.

Heb niet echt foto's van de losse panelen gemaakt, ben pas gaan fotograferen toen ie al zo goed als in elkaar zat.

Sorry voor de kwaliteit, maar het zijn telefoon foto's :D

Van de zijkant gezien
Afbeelding

Voorkant
Afbeelding

Andere zijkant met trap
Afbeelding

Hier is de ingang goed te zien
Afbeelding

Frits was mee gegaan naar de werkplaats om het een en ander uit te meten :lol: Hier de bunker met het dak er op
Afbeelding

Hier zie je de ronde kant van het dak goed
Afbeelding

De hoogte is vrij ruim, maar dat komt goed zodra hij geverfd is, dan valt het minder op
Afbeelding

Het dak word verwijderbaar, zodat ik de poppetjes er makkelijk in kan zetten en uit kan halen. Verdere plannen zijn er volop, de bunker komt straks op een iets ruimere plaat te staan, waarna ik hem rondom tot op een bepaalde hoogte voorzie van een rand purschuim die als ''zandbank'' moet dienen. De bunker zelf krijgt een donkergrijze laag, na de 1e laag plamuur ik zowieso alle gaten en kieren goed dicht zodat het een strak geheel word.

Voor het interieur zijn ook zat plannen. Er komen wat kasten vast in te staan, ook heb ik wat propeganda posters verkleind en uitgeprint die ik er in ga plakken. De bunker krijgt ook geluid :D Heb nog kleine boxjes en een MP3 speler waar inmiddels ongeveer 1,5 uur aan MG en explosie geluiden op staat. Verlichting krijgt hij ook, als lampenkappen heb ik een pingpongbal doormidden gesneden en er een 5mm gaatje in gemaakt waar de led komt te hangen :P

Ik houd jullie op de hoogte van de vooruitgang.

BerichtGeplaatst: 22 okt 2010, 19:08 
ziet er erg gaaf uit hoor : Thumbup : Je kan wel zien dat een vakman bezig is geweest. Bij mij zou alles scheef zitten :lol:

Bij een volgende meeting geef ik je nog wel 2 kaarten van peddinghaus die ik over heb. Die passen denk ik erg goed in je bunker.

P.s. al een idee hoeveel het weegt? : Chessygrin :

BerichtGeplaatst: 22 okt 2010, 19:15 
Thanks man. Hij valt nu nog mee qua gewicht, maar hij is nog leeg en niet aangekleed :lol: Die kaarten wil ik wel als je ze toch kan missen :D

Moest jij trouwens nog een kleine bunker hebben?? Neem ik er 1 extra mee naar Assendelft als je daar naar toe komt.

BerichtGeplaatst: 25 okt 2010, 16:27 
Sjo weer een stapje verder, voor ik aan de afwerking begin eerst een laagje grondverf gegeven.

Afbeelding

Afbeelding

Hierna ga ik eerst aan de slag met het laten scharnieren van het dak, ook moet er nog een dubbele wand in die van voren niet op valt. Hier achter komen de speakers en de MP3 speler. De batterijen voor de verlichting komen onder de bodem in de holle ruimte daar, voor de schakelaar boor ik een gaatje, moet alleen nog even kijken waar.

Voor ik aan het bovenstaande ga beginnen moet ik eerst de onderste rand aan de buitenkant voorzien van het een en ander. Ik heb toevallig nog een stuk achterwand met rots achtig reliéf van mijn oude terrarium liggen. Dit komt dus rondom langs de rand van de bunker.

Ik ga proberen om hem voor Assendelft klaar te hebben, op de figuren na dan, want die moeten nog geschilderd worden.

BerichtGeplaatst: 25 okt 2010, 21:30 
Gebruikers-avatar

Netjes hoor.
Begint ook al wat te worden ben benieuwd naar het eindresultaat.
Straks is assendelft een compleet bunkercomplex

Niels

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 okt 2010, 07:58 
Leroy en allen,

Nu dan, weer zo'n geweldige actie wat volgens mij leidt tot een complete "Westwall/Siegfriedlinie".
Het wordt toch wel tijd dat de ALLIES nu eens hun handen uit de mouwen gaan steken.
Ik zal proberen het "Fliegershorst" tijdig klaar te krijgen en dan een goede Battle op de 7e. : Thumbup :

Gruss Gerrit.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2010, 10:10 
Zoals Generaal George S. Patton jr zij; "Fixed fortifications are monuments to the stupidity of man."
:lol: als je in de aanval bent heb je niets aan een bunker. :lol:

Groeten Leonard

BerichtGeplaatst: 26 okt 2010, 16:34 
Patton had een goed punt :lol: Maar toch is een bunker altijd mooi voor op het battlefield, want bij een aanval is er meestal ook een verdediging :D

Weer een stuk verder gekomen vandaag. Eerst bezig geweest met het plaatsen van de ''rotsen''.

Afbeelding

Afbeelding

Met dak

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De naden worden dichtgesmeerd met een universeel vulmiddel. Dit vulmiddel is voorzien van een lichte korrel dus droogt ''muur'' achtig op. Heb het al geprobeerd op een rest stukje rots en het hecht prima. Dat het op hout hecht weet ik al want we gebruiken het met regelmaat op het werk.
Afbeelding

Als alles dicht zit krijgt het uiteraard een kleurtje.

Dan het dak. Heb de zijkant nu voorzien van een stukje piano scharnier, dit stukje is meer dan zat voor het gewicht dat het moet dragen.
Afbeelding

Afbeelding

Tot zo ver, morgen ga ik de naden vullen, overmorgen vlak schuren, en dan het verf gedeelte afwerken.

BerichtGeplaatst: 26 okt 2010, 18:27 
ziet er puik uit hoor Leroy, erg leuk om je voortgang te volgen!

BerichtGeplaatst: 26 okt 2010, 18:41 
Gebruikers-avatar

Ziet er inderdaad heel mooi uit. Goed gevonden die rotspartij! Zal een leuke aanvulling zijn op het slagveld!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 okt 2010, 22:05 
Ik heb exact dezelde gebouwd...
Van Jakodur plaat.Werkt niet allen heel makkelijk maar is een stùk lichter dan hout.
De wanden zijn ook makkelijker op dikte te maken zonder dat het een enorm zwaar gevaarte wordt.
De 667 bijvoorbeeld is 65 x 55 cm en zou dat niet te tille zijn.
Dit is mijn versie van wat jij nu aan het bouwen bent.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de regelbau 667:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 27 okt 2010, 16:23 
Mwa zwaar valt reuze mee, hij is tot nu toe nog wel te doen. Ze zien er wel goed uit man : Thumbup :

Vandaag alle naden dicht gesmeerd, dus morgen kan het geschuurd worden en dan kan de laatste laag over de bunker zelf en kan ik gaan weatheren. Ook een stelling kastje in elkaar geknutseld vandaag.

Helaas was mijn telefoon leeg dus heb van de keer geen foto's : Andry :

BerichtGeplaatst: 28 okt 2010, 16:52 
Zo, vandaag weer lekker bezig geweest, begint er op te lijken nu. Gisteren had ik alle naden dichtgesmeerd, vandaag druk aan het schuren geweest. Heb de bovenkant gewoon vlak gelaten, denk dat ik er lijm op smeer en er rood terrariumzand over heen gooi, dit lijkt namelijk heel veel op de kleur van de ''rotsen''.

Verder flink aan het smeren geweest met een nagenoeg droge kwast om hem lekker smerig te maken. Op de rand van de ''rotsen'' heb ik het er wat donkerder op gezet.

Genoeg geblaat, foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook is de binnekant smerig gemaakt en heb ik mijn 1/16 stelling kastje er in gezet, deze lijm ik straks vast op zijn plek.
Afbeelding

Ben zelf heel tevreden over het resultaat tot nu . Zeker vandaag na het weatheren begint het echt wat te worden vind ik zelf.

BerichtGeplaatst: 29 okt 2010, 08:45 
Alle gekheid op een stokkie;
dit word een fraai bunkertje : Thumbup :

Leonard

BerichtGeplaatst: 29 okt 2010, 18:48 
Dank je :P

Weer druk druk druk geweest. De bunker staat inmiddels thuis, de randen zijn in de verf gezet.

Afbeelding

Iets kleurverschil, maar denk dat de randen nog wat mos en wildgroei mee krijgen.

Ook de verlichting gefikst. De lamp zelf zijn twee 3mm leds in een stukje doorzichtig slang.
Afbeelding

Daarna een gaatje gemaakt voor de plusdraad en de schakelaar gesoldeerd.
Afbeelding

Het geheel.
Afbeelding

Zwart geverfd.
Afbeelding

En op zijn plek
Afbeelding

Let there be light
Afbeelding

Morgen verder met de afwerking van de randen van het rots gedeelte.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur