Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 02 okt 2025, 20:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 sep 2010, 15:37 
Gebruikers-avatar

goed bezig dave :clap:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 sep 2010, 18:33 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Je kan gewoon dezelfde zender blijven gebruiken.
Dat de stick niet automatisch in de middenstand komt is niet perse nodig.
Maar mocht je het alsnog willen kan je het alsnog krijgen.
Als je de zender open maakt kan je zien dat om de stick in de midden stand te krijgen je een armpje met een veer nodig hebt
(vergelijk het maar bij een van de andere sticks).
Je kan die van de meeste zenders los kopen, maar het is leuker die zelf na te maken (en goedkoper)!
Als veer kan je (met wat aanpassingen) er een uit een balpen gebruiken.
En het armpje kan je van styreen maken.

Ik heb het onderandere in de Spectrum DX5e gemaakt en het werkt prima!
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 sep 2010, 18:48 
Bij mijn DX6i zaten ze er los bij, geloof dat de nieuwere modellen van Spektrum dat allemaal hebben.

Hij ziet er goed uit Dave, volgende keer KoTi vs KV2 :D

BerichtGeplaatst: 14 sep 2010, 19:11 
Gebruikers-avatar

ik heb hem zelf moeten maken bij mijn graupner ,maar het werkt perfect

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 sep 2010, 08:12 

Dan zal ik straks de zender eens open maken. Maar nu het volgende: mijn zender is zover ik kan zien niet geschikt om er meerdere profielen op te zetten. Is het zo dat de tamiya electronica je zender ziet en dan deze instellingen opslaat of is het juist andersom dat je je zender veranders wat betreft de instellingen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 sep 2010, 10:37 
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Hoi Dave,

Bij het initieëren van de Tamiya electronica past deze zich aan aan jouw zender. Daarbij is het wel belangrijk dat de sticks en de trims in hun neutrale positie staan. Meer informatie vind je in de Tamiya bouwbeschrijving.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 sep 2010, 11:49 

super!!! hier kan ik wat mee. zo meteen eens de ab open maken en nog een ontvangertje regelen via conrad.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 sep 2010, 16:43 

Zo weer een stukje verder. De zender is inmiddels ook aangepast. Niet met een armpje maar 2 veertjes die hem terug brengen in de middenstand.
Gisteren avond was ik nog wat documentatie aan het lezen en daar stond een foto in van de henschelfabriek aan het einde van de oorlog. Hier stond in het onderschrift dat de "torens afgebouwd waren en in het groen gespoten" Nu had ik hem al in het zandgeel gespoten. Vanmorgen direct aan de slag en de toren nu in het groen. De wielen zijn inmiddels ook gespoten en gemonteerd. Nu nog een mooie camo voor de hul zoeken en dan kan het verweren beginnen.

Afbeelding
Afbeelding

Let niet op het flitsende rode kleurtje. Deze delen zijn met zijdenglans gekleurd. De hele tank krijgt nog een laagje zijde glans voor het verweren dan kunnen de washes lekker uitvloeien.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 feb 2011, 14:48 

vandaag wat tijd gevonden voor een update. Was alweer een tijd geleden. Ik heb eens geprobeerd om met wat sponzen te werken. Het resultaat tot nu toe valt me nog mee.

Afbeelding
Afbeelding

De foto's zijn niet echt geweldig met dit licht. Nu dit gedaan is moet ik even wat blanke lak halen. Die komt hier overheen. Dan de roest uitlopers e.d en daarna een lichte wash met beige(stoffig uiterlijk). De turret is dan zover klaar.

Ik moet toch echt maar eens die nieuwe spuit gaan bestellen, anders word het niks om met het goede weer met de kt te rijden. : Chessygrin : : Thumbup :

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 maart 2011, 13:26 

en we hebben weer wat tijd gehad om verder te gaan. Ik ben er bijna tevreden mee zoals die er nu uit ziet. Alleen nog wat detail werk en het gereedschap. De tracks komen er een dezer dagen ook op. Deze worden t.z.t. nog vervangen door metalen tracks.
maar nu eerst weer wat foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

langzaam komt het dan toch tot een eind. Ik ben alweer aan een nieuw project aan het denken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 apr 2011, 16:33 

Zo de laatste loodjes..... De buitenkant is zo ver klaar. Alleen nog wat modder op de onderbak. Let niet op de mooie plastic tracks. Deze worden nog vervangen door metalen exemplaren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit weekend een bezig houden met de elctronica. en dan kan ik eindelijk eens een rondje rijden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur