Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 24 sep 2025, 20:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18 sep 2010, 09:27 
Hallo mede tankers,

Ik ben dus hard op zoek naar een mooie conversieset voor mijn Stug3, omdat ik er toch wat anders van wil maken. Ik heb al wat ideeén, maar ik heb de nodige moeite met het vinden van de ombouwsets zelf. Ik heb al wat Hetzers gezien hier op het forum, die ik dus al niet kan vinden.

Dit is tot nu de enige conversie die ik heb kunnen vinden bij Tankzone. De ombouw naar de Sturminfantriegeschütz 33.

Afbeelding

Zeker een optie, want ik heb hem nog niet eerder gezien hier. Echter wil ik eerst verder kijken voor ik een beslissing neem, want ik wil echt aan een mooi eigen project gaan beginnen.

Kunnen jullie mij helpen aan wat links, sites met andere opties?? Het moet wel gebaseerd zijn op het Panzer3 onderstel, dat is eigenlijk de enige eis. Planning is om er Elmod in te gaan bouwen, of eventueel iets te doen met de elektronica van de HL Stug3 mocht het mogelijk zijn.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

EDIT:

Nu dus ook de Juckenburg conversie naar de Brummbär gevonden
Afbeelding

Ik zoek verder, weet je er meer, laat het me weten. Alvast bedankt : Thumbup :

BerichtGeplaatst: 18 sep 2010, 10:25 
uuhh... die Brummbär is op een Panzer IV onderstel gebouwd (tel het aantal wielen maar na)

Met die SiG33 ben ik ooit begonnen maar nooit verder gekomen dan het slopen van m,n panzer III
als je de SiG gaat doen heb ik hem nog in 1/35 liggen van Dragon. Gedeeltelijk gebouwd.

Er is dacht ik ook een ombouwset voor een Bergings variant te koop.

Succes,

Leonard

BerichtGeplaatst: 18 sep 2010, 10:36 
Ey, leroy.

Tijdje terug zag ik ook een aantal leuke conversion kits bij Tanktoko, (zie deze helaas niet meer staan) Je kunt aan Gert eens vragen van welk merk ze zijn, en of dit merk gestopt is. Had mijn oog al eens laten vallen op de vroegere Stug die hij had.

De Brumbar is trouwens op het onderstel van de panzer IV. De Hetzer is ook niet op StuG III base maar op die van de panzer 38(t).

BerichtGeplaatst: 18 sep 2010, 10:53 
De Brummbär is dan een foutje op de site denk ik, want dit is de omschrijving:

Sd.Kfz.166 Brummbär Model1/16 Conversion from Panzer III
This kit is to convert a Panzerlll heng Long or Tamiya 1/16 ready to run ,Beautiful add- on parts with instructions
This is a very easy upgrade with amazing results

Dit is ook de foto die er bij staat, en dat is toch echt een Panzer3 onderstel.

Afbeelding

De bergingsvariant had ik idd ook al gezien, en hoewel ik hem mooi vind, is dat toch niet iets wat ik wil doen.

De SIG vind ik toch wel interessant, zeker omdat het toch een model is wat je niet vaak ziet. Aangezien het om mijn Stug gaat die ik wil ombouwen, denk ik dan alleen dat ik wel een Panzer3 upperhull nodig heb.

Denk dat dit wel een langdurig project gaat worden, heb nu 5 tanks, die allemaal nagenoeg standaard zijn. Tijd voor een eigen uniek projectje.

BerichtGeplaatst: 18 sep 2010, 11:43 
Hey Leroy

Kijk anders eens bij www.mk-modelle.de daar bieden ze de Sturminfantriegeschütz 33.
ook aan in twee varianten

Alleen in de grijze grondverf gespoten of in 3 tone camo
Maar in aanvraag kan je hem laten spuiten zoals jij dat wilt

Zelf spuiten is natuurlijk veel leuker maar het is maar wat je wilt he : Chessygrin :

Grtz. Richard

BerichtGeplaatst: 18 sep 2010, 12:39 
Zelf spuiten is zeer zeker de bedoeling. Bedankt voor de tip : Thumbup :

BerichtGeplaatst: 18 sep 2010, 14:02 
brumbar was alleen op pz 4 chassis, dus die site heeft het dan fout. pz3 chassis zou de opbouw en daarbij de klap van het kanon van de BB niet aan kunnen.

Van de Sig (schwere infantry geschutze)33 pz3 zijn er 30 ofzo gebouwd in het echt. het zelfde kanon van de Bizon en sturmpanzer 2.
Afbeelding
Afbeelding
dit is bizon zonder de platen er omheen.

BerichtGeplaatst: 18 sep 2010, 15:37 
Gebruikers-avatar

brumbar is absoluut panzer 4
nooit op een 3 geweest
zal wel een 'what if" of paper panzer zijn geweest dan
maar er zijn een aantal converzies voor panzer/stug 3
stug c/d profiline
stug f profiline
stug g late modelino
berge panzer 3 junkenburg
sig 33 imperial
panzer3 d imperial

dit zo even uit mijn hoofd : Chessygrin :

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 sep 2010, 16:02 
oh en er zijn ook lopen voor sturmhaupitze te koop bij tankmodellbau
http://www.tank-modellbau.de/
das de 10,5cm middel lange loop. als echte artillerie zeg maar.

BerichtGeplaatst: 18 sep 2010, 16:24 
Normale Panzer3 heb ik hier ook, en Stug conversie's vallen zowieso af, omdat ik juist de Stug3 ga ombouwen. Denk dat ik toch voor de SIG 33 ga, vind het een mooi model, en je ziet ze niet vaak.

Nu alles maar eens bij elkaar zoeken kijken wat het geintje gaat kosten :D Bedankt voor alle hulp : Thumbup : Als er nog meer suggesties zijn, laat maar weten, ik begin er toch pas eind volgende maand mee.

BerichtGeplaatst: 18 sep 2010, 16:56 
ook nog van modellino su76
Afbeelding
Afbeelding

sturmpanzer3 sig33
Afbeelding
Sturminfanteriegeschütz 33
from 9th company of 201st Panzer Regiment from 23rd Panzer Division,
near village of Marinowka, Russia, 1943.

Sturm-Infanteriegeschutz 33 was a heavy infantry gun carrier designed and produced by Alkett. From December of 1941 to October of 1942, total number of 24 s.I.G.33 auf Fgst. Pz.Kpfw.III (Sfl.) was made (chassis number 90101 to 91400). Its design was based on Stug III Ausf B’s chassis, while production models on Stug III Ausf E (12) and F/8’s (12) chassis. It was armed with 150mm L/11.4 heavy infantry gun. Storage space allowed only 30 of 150mm rounds and 600 rounds for MG34 to be carried inside the vehicle. Stug 33s were operated by the crew of 5 and were used exclusively on the Eastern Front. 12 of 24 Stug 33s produced were used in fighting in Stalingrad with Sturmgeschutz Abteilung 177 and 244, where they were all lost. The other 12 were used by Sturm-Infanteriegeschutz-Batterie Lehr Battalion XVII (training battalion) and then with 23rd Panzer Division. Specifications for Sturminfanteriegeschütz 33
Weight: 21000kg
Crew: 4-5 men
Engine: Maybach HL 120 TRM / 12-cylinder / 300hp
Speed: Road: 20km/h
Cross-Country: –km/h
Range: Road: 110km
Cross-Country: 85km
Fuel Capacity: 320 litres
Length: 5.40m
Width: 2.90m
Height: 2.30m
Armament: 150mm sIG 33 L/11.4 & 1 x MG34 7.92mm