Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 02 okt 2025, 18:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 jun 2010, 19:17 

Na een Königstiger overgenomen te hebben van een mede clublid kon het grote bouwen beginnen. Het is dus een fo Königstiger met de nodige schumo delen.
De onderbak en wielen heb ik al in elkaar zitten na de nodige uurtjes pielen met die mini schroefjes. Maar daarover een andere keer meer(wanneer ik mijn nieuwe airbrusch heb) Ik ben dus met de koepel begonnen. Dat liep allemaal heel soepel en paste allemaal perfect(zoals ik dat van vroeger met mijn 1:35 modellen gewend was), totdat ik bij de shcumo delen aan kwam : Andry : Na de nodige aanpassingen zitten deze er nu ook op.

Koepel met de reserve tracklink haakjes
Afbeelding

Het nieuwe achterluik met de opening voor de aan uit schakelaar. Hier ga ik nog een magneet achter zetten om het luikje vast te houden en een greep maken van een stukje metaaldraad
Afbeelding

De loop e.d. er al in
Afbeelding

Toen moest het tegen gewicht aan de achterkant geplaatst worden. Die zat dus mooi voor het nu openende luik. Wat nu te doen..... : Frown : Even het gewicht gewogen precies 42 gram. hmmm Mijn vis kist. Daar de nodige loodjes uit gehaalt zodat ik het gewicht mooi links en rechts van het luik kon plaatsen. En de aan/uit knop in het midden.
Afbeelding

Zo een mooi begin lijkt me. Even de kleine in zijn bed gooien en paps weer fijn verder bouwen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 jun 2010, 19:30 
Gebruikers-avatar

nu je er nog bij kan is het makkelijker om je recoil alvast naar voren te draaien
anders vergeet je het straks misschien met spuiten
je zal niet de eerste zijn daarin namelijk :lol:

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 jun 2010, 20:06 
Gebruikers-avatar

ziet er al goed uit dave ,ben benieuwd naar het vervolg

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 jun 2010, 20:43 

Ik kreeg de loop niet naar voren gedraaid met de hand. Ik doe toch eerst een functie test voor ik de tank spuit dan zal het wel goed komen.

En een kleine toelichting op de titel. Het moet een Königstiger worden die terug was gestuurd naar de fabriek voor een complete overhaul. Toen de gealieerden bijna aan de poort van de fabriek stonden was die zo goed als klaar en is dus weer de strijd ingeworpen. Dit is mijn idee hoe de tank er uit gaat zien alleen de hul ga ik helemaal anders aanpakken.

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 jun 2010, 20:50 
Hoi Dave

Je zal waarschijnlijk merken dat je recoil het niet zal doen, omdat ie op de terug getrokken toestand staat.
De microswitch staat nu ingeschakeld, wat ik meestal doe is het deksel verwijderen vande tandwielen.
Dan kan je het motortje er ff uit halen en dan het grote wormwiel op de juiste positie draaien, het isme al 2 keer overkomen dat ie het ot of the box het niet deed.

greets Rene

BerichtGeplaatst: 03 jun 2010, 22:35 

Dan maken we hem morgen weer open.... bedankt voor de tip : Thumbup :

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 jun 2010, 01:30 
Dave Caenen schreef:
Dan maken we hem morgen weer open.... bedankt voor de tip : Thumbup :

of ff de schietfunctie gebruiken, zo kwam die bij mij in de normale positie.

BerichtGeplaatst: 04 jun 2010, 19:34 

Vandaag de toren nog eens uit elkaar gehaald en even het dekseltje van de tandwielen eraf gehaald. Nu is de loop fatsoenlijk naar buiten.

Ik heb gisteren ook nog even de beide luiken bovenop gangbaar gemaakt. Alleen het lader luik moet ik nog even verder bewerken als ik mijn kleine boortjes weer vind ik heb nu maar aan 1 kant het scharnier klaar gemaakt. Meteen ook even de greepjes op beide luiken gemaakt van een paar hl tracklinks. Nu alleen het achterluik nog en dan is de toren klaar. Meteen ook even de mg steun gemonteerd.

Afbeelding
Afbeelding

Misschien dat iemand van jullie nog een foto heeft van het ijzeren plaatje bovenop de mantel. De beschrijving van schumo is niet echt duidelijk voor dit onderdeel.

deze week de auto plamuur ophalen bij mijn broer en een stempel maken. Dan kan ik aan de zimmerit. Eerst even een proefstukje maken om te zien hoe het verder uitziet. Word weer vervolgd......

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 jun 2010, 09:46 

Zo weer tijd voor een update...

Ik ben begonnen met de hul. Nog geen zimmerit maar al wel wat aanbouwdelen. grilletjes achterop en een paar metalen handgrepen ipv de tamiya bobbels : Chessygrin : .

Afbeelding
Afbeelding

Zondag bij gert nog een metalen koplampje gescoord. Deze ook aangepast en ingebouwd. Nu heeft die ook licht.

Afbeelding

Zelfs de koepel heeft al eens kunnen proef zitten.

Afbeelding

langzaam word het toch een tank. : Chessygrin :

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 sep 2010, 21:16 

Zo vandaag met dit mooie weer en een vrij dagje toch weer wat tijd gehad om eens verder te gaan.
Ik had een tijdje geleden al het zimmerit van atak bestelt. Nu werd het toch eens tijd om dat erop te zetten.
Langzaam word hij toch zo ver klaar dat er een laagje grondlak op kan.

het zimmerit:
Afbeelding

en het slachtoffer ernaast:
Afbeelding

en na een avondje knippen plakken(vooral vingers vast plakken):
Afbeelding

Nu nog even verder de avond is nog jong : Chessygrin :

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 sep 2010, 06:44 
Gebruikers-avatar

ziet er goed uit dave

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 sep 2010, 13:01 

vandaag de bovenkant al eens in de grond lak gezet. Om er dan achter te komen dat ik verschillende gaten nog niet dicht gemaakt had..... : Andry : Dus daar gaan we nu maar eens aan beginnen. In de grondlak ziet het er al veel beter uit.

Afbeelding
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 sep 2010, 17:14 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Hoi Dave,

Op de laatste foto in het midden (daar waar de poetsstokken moeten komen) is helaas nog de scheidingslijn van de platen zimmerit te zien.
Probeer met iets putty dit weg te werken.
En als het anders niet lukt..... battle damage! Breek een beetje van de zimmerit af zoals je het aan de voorkant is gedaan.
Maar voor de rest ziet het er prima uit hoor : Thumbup :

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 sep 2010, 23:34 

hey arthur, dat naadje zit op de strategisch gekozen plaats. Hier komt straks de sleepkabel en houder voor. En het stukje dat je dan nog ziet word beschadigd. Vanavond nog wat met filler bezig geweest voor de gaatjes. Wilde ik hem weer helemaal in de grondlak zetten is mijn verf op. Moet ik weer wachten tot dinsdag. Maar dan staat die wel helemaal in de grondlak.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 sep 2010, 15:33 

zo vandaag nog wat geklust. Hij staat nu helemaal in de grondlak. De wielen wil ik deze week ook nog doen. Eerst eens kijken voor een blok schuim om ze in te steken. Maar nu eerst goto's van de tank in grondlak.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Langzaam maar zeker komt het einde in zicht. De doos met onderdelen word alleen maar kleiner. Ik heb alleen een vraagje. Ik wilde eigenlijk de zender die ik bij mijn gewone tiger had gebruiken voor de king. Nu las ik in de beschrijving dat ik een zender nodig had die automatisch terug komt in de middenstand. Dat heeft de zender niet die ik heb. Is dit verder een probleem? Ik lees ook overal dat er zenders zijn die verschillende vortuigen kunnen aansturen. Is het niet zo dat wanneer ik deze zender wil gebruiken ik dezelfde functies die er nu voor elmod opzitten ook gewoon voor de tamiya kan gebruiken? Of moet ik weer een andere zender kopen?

Laatst bijgewerkt door Dave Caenen op 14 sep 2010, 15:38, in totaal 1 keer bewerkt

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur