Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 15 okt 2025, 06:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 dec 2007, 20:30 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Ja hoor,
Mortier afgeschoten en dan even snel naar de fabriek fietsen om een nieuwe granaat te halen.
(nu weet je gelijk waarom ze al die fietsen nodig hadden) :wink:

Aangezien het figgie gewoon staat kan je uit afleiden dat hij achter beschutting staat dus kans op een verdwaalde kogel zal wel meevallen.

Hmmm, of toch nog een bordje er bij zetten om de verwaalde kogel de weg te wijzen. :lol:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 18 dec 2007, 20:46 
Nou je zal gek staan te kijken wat een ricochet doet, die kan op de vreemdste plaatsen terecht komen.

Voor de Britse kogels hoeft dat wegwijsbordje niet, die hadden tenslotte al een TomTommiegun ghihihihi

Titel:
BerichtGeplaatst: 19 dec 2007, 00:34 
Riskant inderdaad omdat je die granaten als ik me goed herinner maar van een 30cm hoeft te laten vallen en dan gaan ze al af... Ik geloof dat ik die granaten fijn in die beschermbuisjes zou laten zitten tot net voor je ze daadwerkelijk in de mortierbuis gooit/stopt. (bovendien hoef je dan niet ineens weer al die granaten weer in te pakken als je je positie wilt verleggen).

Maar dat alles doet niks af aan het feit dat t een erg mooi zelfbouwproject is wat mijn respect verdient (vooral dat je de klei/putty in een keer goed afgewerkt krijgt, bij mijn zelfgebouwde figuur kon ik nog uren schuren voor ie redelijk glad was). Bovendien zien de losse granaten er interessanter uit dan een stel buizen.

Was die Tommy Gun trouwens niet een Amerikaanse vinding van redelijk ver voor WO II?

Titel:
BerichtGeplaatst: 19 dec 2007, 17:11 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Of de kartonnen beschermbuisjes voldoende bescherming geeft betwijfel ik.
Trouwens de vuursnelheid van deze mortier met een goed getrainde bemanning was 6 granaten in 8-9 seconden.
Om dat te bereiken moest men de granaten eerst uit de kist en kartonnen houder worden gehaald.
Vandaar het stapeltje losse granaten.
En het ziet wat leuker uit natuurlijk. :wink:

De Tommy gun is inderdaad ontwerp van net na de eerste wereld oorlog.
En het werd zegmaar door alle engels sprekende geallieerden gebruikt.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 19 dec 2007, 19:36 
De gestapelde granaten zien er inderdaad veel interessanter uit in een diorama.

En who cares wie, waar, waarom en wanneer met de Tommy gun, ging om het grapje met verdwaalde kogels en niet om de historische correctheid, die verdwaalde kogels hadden net zo goed uit een Greasegun kunnen komen :twisted: :mrgreen:

Titel:
BerichtGeplaatst: 19 dec 2007, 19:52 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Grease Gun;

De Grease Gun is een Amerikaans machinepistool. De Verenigde Staten startten de productie in 1942, maar beëindigden deze in 1944 vanwege de hoge productiekosten. In totaal zijn er 680.000 exemplaren van de Grease Gun gemaakt, wat minder was dan van te voren gepland.

Het machinepistool werd gemaakt als opvolger van de toch wat zware M1 Thompson, waartoe het 1,2 kg minder woog. De Grease Gun heeft een .45 kaliber kogel, en een magazijn van 30 kogels. Het is een volautomatisch geweer en zeer geschikt voor close combat-gevechtsituaties, het kan ongeveer 350/450 kogels per minuut afvuren en is nauwkeurig tot op 50/55 meter. Doordat het wapen zo klein was, werd het vaak gebruikt in tanks.

Bron; Wikipedia :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 dec 2009, 06:53 
Gebruikers-avatar

Ondertussen ook begonnen aan het sculpen.
Het sculpen kun je doen met het zogenaamde FIMO klei.
Ook met het kleigereedschap kom je heel ver.

Voor de verhoudingen gebruik je een ledepop.
Ik heb er nu 1 gevonden in 110mm.
Ik zal binnenkort wel wat foto's maken

-------------------------------------------------------

Profiel  

Titel: Re:
BerichtGeplaatst: 01 jan 2010, 13:02 
Arthur Hermans schreef:
Grease Gun;

De Grease Gun is een Amerikaans machinepistool. De Verenigde Staten startten de productie in 1942, maar beëindigden deze in 1944 vanwege de hoge productiekosten. In totaal zijn er 680.000 exemplaren van de Grease Gun gemaakt, wat minder was dan van te voren gepland.

Het machinepistool werd gemaakt als opvolger van de toch wat zware M1 Thompson, waartoe het 1,2 kg minder woog. De Grease Gun heeft een .45 kaliber kogel, en een magazijn van 30 kogels. Het is een volautomatisch geweer en zeer geschikt voor close combat-gevechtsituaties, het kan ongeveer 350/450 kogels per minuut afvuren en is nauwkeurig tot op 50/55 meter. Doordat het wapen zo klein was, werd het vaak gebruikt in tanks.

Bron; Wikipedia :wink:

hoge productiekosten? daar klopt niks van hoor, de greasegun is ontwikkeld om de duurdere thompson te vervangen (iets wat gelukkig nooit gebeurt is). De greasegun (M3 versie) is geproduceerd tot 1944, toen hebben ze een nieuwe versie gemaakt (M3A1). Deze werd geproduceerd tot het einde van de Korea-oorlog en pas 1957 uit dienst genomen.
http://en.wikipedia.org/wiki/M3_submachine_gun

BerichtGeplaatst: 03 jan 2010, 18:16 
Gebruikers-avatar

Sta er iedere keer weer versteld van waartoe onze clubleden in staat zijn. Gewoon klasse Arthur. Vind het altijd geweldig om zo'n projecten te kunnen volgen en het mooie is dat er werkelijk uit het niets iets magnifiques ontstaat.
Hopelijk werkt het aanstekelijk en zien we nog veel van zo'n projecten voorbij komen!!!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur