Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 02 okt 2025, 10:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18 sep 2008, 12:24 
Mooi :mrgreen:

Als je je kabels gaat inkorten doe dan voral niet de kabels die naar je koepel gaan, die hebben het nodig als je geet draaien :!:

BerichtGeplaatst: 18 sep 2008, 12:35 
ik ga de rode en zwarte kabels van de dmd en mf inkorten en er een aantal overbodige stekkers tussen uit halen
de kabel van de aan/uit schakelaar kan ook korter. de kabels van de motoren stop ik onder de gear boxen.

Leonard

BerichtGeplaatst: 20 sep 2008, 17:57 
Tijdens de proefrit in Arnhem kwamen de HVss boegies (of zo) in botsing met de VVSS-covers, werk aan de winkel dus!

De VVSS covers hebben te wijnig steun op de "MS6" deeltjes van Tamiya waardoor de covers scheef stonden en niet echt goed vast gezet konden worden, dus maar even iets anders geknutseld.
Afbeelding
links "MS6" rechts eigen ontwerp met veel meer contact vlak.
Afbeelding
in de VVSS-cover
Afbeelding
op de tank.als ze gespoten zijn zie je er niets meer van.

Leonard

BerichtGeplaatst: 21 sep 2008, 15:50 
ik ben weer lekker op dreef!
Afbeelding
hoppa! zet eens een schaar in de bedrading..........(allemaal overbodige stekkers en draaden)

Afbeelding
snoer van de ON-OFF schakelaar was ook veel te lang, met een schroevendraaier wil je hem zo open.

Afbeelding
en dan even "los-solderen", en inkorten.

Afbeelding
de draden aan de schakelar solderen viel nog niet mee, eerst even testen.

Afbeelding
alles ingebouwd, de "blote" stukken kabel onder de schakelaar heb ik ingepakt met m,n lijm pistool tegen kortsluiting.
nogmaals alles getest en goed bevonden, de beugel zit vast met 2 M2.5 boutjes. Had eerst klitterband gebruikt maar helaas.....

Leonard

BerichtGeplaatst: 05 okt 2008, 15:26 
Het was m,n bedoeling om de koepel als laatste onderdeel te gaan (ver)bouwen. Maar gezien ik even niet verder kan met de mijnen-rol instalatie, heb ik toch maar een zaag in m,n koepel gezet. Een tijdje terug had ik al geinformeerd of er losse koepels te koop waren voor het geval dit geen succes zou worden!

Afbeelding
de boel grof uitgezaagd met figuurzaag "0" rand & luik zijn van IMPERIAL, ik ga er nog scharnier-pennen in boren.
Afbeelding
O.K. kenners een vraag? deze rand kon toch gedraaid worden zodat de commandant achter het luikje kon schuilen? ik heb foto,s gezien waarop dat zo was en soms zie je de .50 ook voorop staan dus moet het haast wel.Vind het wel mooi om hem zo vast te zetten.

op een plek iets wat uit de bocht gevlogen met m,n zaagje maar daar hebben we puttie voor.

Nu lekker een weekje naar Zwitserland en daarna hoop ik de vorken voor de mijnen-rollers te kunnen freesen.

Leonard

BerichtGeplaatst: 01 nov 2008, 20:55 
eindelijk weer eens wat gedaan! (sorry voor de slechte foto,s)

Afbeelding
de aandrijfwielen van de mijnen roller.

Afbeelding
aluminium proppen gefeesd op het werk, ketting-wielen gekocht bij CONRAD de boel word straks aan elkaar gelijmd.

Afbeelding
Het aandrijfwiel moet er wel uit kunnen om de sprocket wielen los te kunnen halen,
daarom zitten ze vast met een M3 boutje dat haast niet meer te zien is.

Afbeelding
Zo word het maar dan met een kortere ketting, ketting is van een r/c motorfiets.

Vandaag ook de wielen van de mijnen roller in de grondverf gespoten.

Leonard

Laatst bijgewerkt door leonard van Teeffelen op 18 nov 2008, 18:53, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: 18 nov 2008, 18:52 
in eens had ik weer inspiratie, en dan moet je niet gaan zitten wachten maar direct gaan knutsellen!

de "Crazy Crusher" had nog twee delen van de spatborden er op zitten.

Afbeelding

Afbeelding
ik ben errug tevreden met het resultaat : Thumbup :

Het ziet er naar uit dat ik binnenkort echt de vorken voor de rollen kan gaan frezen, en dan kan ik een heel eind verder bouwen.

Leonard

BerichtGeplaatst: 18 nov 2008, 19:03 
ziet er goed uit leonard

BerichtGeplaatst: 18 nov 2008, 21:39 
Mooi project : Thumbup :

BerichtGeplaatst: 18 nov 2008, 22:21 
een erg mooi project.

Ben benieuwd naar het eindresultaat. succes :!:

BerichtGeplaatst: 19 nov 2008, 10:34 
Mooi!

Wanneer ben je klaar :clap:

BerichtGeplaatst: 20 nov 2008, 22:38 
heeft iemand misschien een link naar de firma imperial voor de andere ophanging voor de sherman ?

Bedankt

BerichtGeplaatst: 21 nov 2008, 15:29 
Hallo Marc,

ik heb de VVSS boegies (ofzo) hier vandaan;
http://www.johns-armor-corner.nl/index. ... tml&page=2

het is wel een aanrader om de "MS6" deeltjes van Tamiya te vervangen. anders staat de boel schots-en-scheef en krijg je het geheel niet echt lekker vast.

Succes Leonard

BerichtGeplaatst: 28 nov 2008, 10:20 
Gisteren de lager blokken afgemaakt en gemonteerd.

Afbeelding
op de achtergrond een van de rollen in kleur gespoten.

Afbeelding
Ze zitten vast met 2 M3 boutjes. Het ding wat er voor licht is een sluitstuk, in het gaatje in het midden kon een bout gedraaid worden om het sluitstuk los te duwen van de as.

Leonard

BerichtGeplaatst: 28 nov 2008, 11:46 
Dit wordt er eentje van de verzameling erg bijzonder..... Erg netjes gemaakt!

Ben (net zo als de rest) benieuwd naar het eind resultaat.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur