Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 13 okt 2025, 14:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: bergeleo
BerichtGeplaatst: 06 nov 2007, 18:18 
Ik heb bij JS-Panser de bovenkant van een Bergeleo gekocht en vandaag binnen gekregen. Uiteraard met de bedoeling om deze aan de gang te krijgen. Wie kan me helpen aan tekeningen hiervan, want ik heb nou wel zo'n ding gekocht :D maar hoe het nu verder moet, dat moet ik nog helemaal uit gaan zoeken. :?
Wie heeft er zelf eentje en mag ik eens komen kijken, dat zou ook al een boel schelen denk ik.

Groeten
Arno

Titel:
BerichtGeplaatst: 06 nov 2007, 21:12 
Gebruikers-avatar

hey Arno,

ga je je leo 1 ombouwen naar berg leo? of een tweede project?

grtz

Peter

www.kapteijn-bv.nl

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 06 nov 2007, 21:26 
Hoi Peter

Ik ga mijn Leo 1 ombouwen. Ik wilde er iets speciaals mee doen, maar wist niet goed wat, tot ik die bovenbouw van de bergingsleo tegenkwam.

Titel:
BerichtGeplaatst: 06 nov 2007, 22:39 
Gebruikers-avatar

Aha.. dat is mooi..

Ik ben benieuwd. ik heb laatst 1 leo verkocht, maar dat was een project waar ik naast mijn gepard en 2 king tigers geen tijd meer voor had. En ik heb 2 vitrine exemplaren van de leo 1 dus dat is mooi genoeg

www.kapteijn-bv.nl

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 07 nov 2007, 20:12 
Hallo Arno,

Ik heb zelf ook een Bergepanzer van JS, maar deze is ook nog steeds niet klaar. :cry:
Zie:
Bergepanzer 2

Verder staat er een aantal bouwberichten op RCPanzer, deze zijn niet allemaal van JS, maar wellicht toch interessant.

BPz 2 Standard 1/16
Bergepanzer 2 1/16
Leopard Bergepanzer Standard
Bergeleo 1:16

Hier is nogwel een bericht van een JS Bergepanzer;
Bergeleo

Mocht je nog opzoek zijn naar een boek met foto's en informatie van de Bpz is deze wel aan te raden;
Afbeelding
Tankograd 5004
Die Bergepanzer der Bundeswehr und Deutsche Bergetechnik

Voor verdere detail foto's kun je ook nog altijd op Prime Portal kijken, staan ook genoeg foto's van de Bergepanzer.

Grtz,
Niek

Titel:
BerichtGeplaatst: 07 nov 2007, 20:24 
Hey Niek, bedankt man. Op dat soort zaken zit ik te wachten. Ik ben in eerste instantie nl geoteresseerd in de aandrijvingen van dat spul. Hoe krijg ik dat dozerblad werkend bv en die kraanopbouw. Zo zit er bv een motor bij, die de kraan omhoog moet krijgen, maar dat is 12V.
Al met al nog een hoop te leren en aan te schaffen schat ik. Ik zag trouwens dat de jouwe van aluminium is. Ik heb er eentje van kunststof gekocht.
Misschien kan ik de jouwe eens in het echt zien?

Groeten
Arno

Titel:
BerichtGeplaatst: 08 nov 2007, 21:03 
Hoi Arno,

Het is wel aan te raden om alles op 12V te laten werken, heb je vaak toch net iets meer snelheid en kracht.
Zelf ben ik ook nogsteeds bezig met de functies zoals kraan en lier, afkijken bij die andere bouwberichten helpt echter wel heel veel.

De mijne is inderdaad van aluminium. Dit was een van de laatste die hij in aluminium had gemaakt. Daarna had hij de Bergepanzer opbouw verbeterd en ging hij ze in plastic maken.. Is wellicht iets mooier door de rondere vormen (de opbouw is 1/1 bijvoorbeeld aardig bol aan de voorkant, dat heb ik bij de alu versie niet) maar met aluminium heb je toch net iets meer stevigheid.

Als ik een keertje naar btn bijeenkomst ga, zal ik de bergepanzer wel meenemen. Maar heb t nu redelijk druk :cry: (bouwen zit er dus ook niet meer in).

Succes ermee en hou ons op de hoogte, binnenkort een hele Bergepanzer eenheid zo te zien. :mrgreen:

Grtz,
Niek

Titel: leo
BerichtGeplaatst: 08 nov 2007, 23:55 
hoi arno ik heb de zelfde als jij denk ik ben er ook al druk mee bezig geweest ontbreekt me een beetje aan de tijd op dit moment ben de hobby ruimte aan het bouwen dus projekt licht ff stil als je ergens hulp bij nodig hebt laat het maar horen hier een foto van de leo genie in wording Afbeelding[/img] enAfbeelding

Titel:
BerichtGeplaatst: 10 nov 2007, 11:14 
Hey Pedro, is dat op mijn ex-onderstel? Erg mooi hoor!

Martin

Titel:
BerichtGeplaatst: 10 nov 2007, 18:47 
nee martin dit is een hele nieuwe pas gehaalt in utrecht na een tip van Peter Kapteyn stond op marktplaats die van jou gaat de aandrijving van gebruikt worden (denk ik) :D

Titel:
BerichtGeplaatst: 10 nov 2007, 19:07 
Hey Pedro

Ik heb je een pb 'tje gestuurd.

groeten
Arno

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur