Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 13 okt 2025, 17:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24 dec 2006, 12:03 
Ik ben bezig met het bouwen van mijn nieuwe Tiger 1. Nou vroeg ik me af of ik nu al rekening moet houden met de inbouw van een battle unit die ik ooit nog eens ga kopen. Ik ga nl de gun-mantlet in elkaar zetten, maar als ik alles vastlijm dan kan dat straks niet meer uit elkaar, of is dit niet nodig straks, bij het inbouwen van een battle unit??

Groeten
Arno

Titel:
BerichtGeplaatst: 24 dec 2006, 12:22 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Hoi Arno,

Voordeel van de Tiger I is dat je vrij makkelijk een Battle-unit achteraf kan inbouwen.
De IR-led komt op de plaats van de MG in de mantle.
Je kan wel alvast het gat van binnenuit opboren tot 4mm.
Met de bijgeleverde adapter (die bij de Battle-unit zit) kan je de IR-led van binnenuit vast schroeven.
De bovenkant van de toren niet vastlijmen (wel zo makkelijk voor onderhoud) die klemt uit zich zelf al goed genoeg.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 24 dec 2006, 12:41 
eeuuhhh......... welk gat opboren Arthur?? En begrijp ik het goeddat straks, als er een battle unit inkomt, het machine geweer vervalt?? Das wel jammer vind ik.
Ik dacht altijd dat er iets naast de loop moest komen, dus ik dacht dat die gaatjes die nu naast de loop zitten, daarvoor gebruikt zouden gaan worden. Heeft er misschien iemand foto's van de positie van de battle unit dngetjes?? (of een bouwtekening oid??)

Groeten
Arno

Titel:
BerichtGeplaatst: 24 dec 2006, 12:50 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Ik bedoel dus de MG naast de loop....
Afbeelding

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 24 dec 2006, 12:58 
aha, bedankt. Dat gat moet dus 4 mm worden begrijp ik. Nou is de mantlet opgebouwd uit drie onderdelen die tegen elkaar gelijmd worden. In alle drie deze onderdelen dit dat gat. Moet ik dat gat dus in alle drie de onderdelen opboren naar 4mm?

Titel:
BerichtGeplaatst: 24 dec 2006, 13:03 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Volgens de handleiding naar 5mm maar 4mm is al voldoende.
Wel voorboren opboren (eerst 2mm en dan 3mm) anders krijg je een ei vormig gat en dat is ook niet mooi.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 24 dec 2006, 13:05 
oeps, sorry, die andere gaten zijn al groter zie ik :oops:

Titel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2006, 11:16 
Hee Arno..

Battle Unit inbouwen in de Tiger ? :D :D :D
Net vorige week dinsdag ook gedaan.
En dan te bedenken dat m`n Tiger al een jaartje of wat,al klaar is :lol:
Het gaat echt heel gemakkelijk.....
Het gat van het coax-mg eventjes opboren [ ik heb in een keer met een boortje van 4,5 mm gedaan],de BU-ontvanger in het commandersluik gemonteerd en klaar is klara......
Ik heb na het testen de BU-ontvanger nog wel even meegespoten in de cammo-kleuren van de tank,ik vind zelf dat dat er wat beter uit ziet.....maar dat heeft met persoonlijke smaak te maken... :wink:
Dus......BU inbouwen in de Tiger ? Very Easy ! :D

Greetz...grrr..

Titel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2006, 11:29 
Dank je wel John en Arthur, voor jullie reactie's. Mijn probleem is dat ik een beginner ben op tank gebied en dus bijna geen enkele afkorting ken. Coax-MG ??? Schiet mij maar lek, maar ik heb (nog) geen flauw idee wat het betekent. :D
Verder probeer ik om (op advies van Hugo) om diverse luikjes etc. niet al te vast te lijmen, zodat ik in de toekomst mijn Tigertje kan up-graden met andere luikjes die in de handel zijn. Ik was in de veronderstelling dat je ook voor een battle unit wat zaken moest veranderen en dat ik deze zaken dus ook niet te vast zou moeten lijmen.

Titel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2006, 11:40 
Arno Lommers schreef:
Coax-MG ??? Schiet mij maar lek

Coaxiaal Machine Geweer oftewel het machinegeweer wat in 1 lijn met de kanonsloop zit.

Dan heb je nog de Bow MG oftewel het Boeg machinegeweer wat in het frontpantser zit en eventueel een Turret MG oftewel het Toren machinegeweer wat de commandant op zijn koepeltje heeft zitten (bij Mid en Late version cupola's waar een MG ring op zit wat de Early version met de drum cupola niet heeft).

Titel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2006, 11:47 
coaxiaal machinegeweer?? Zit dat er in mijn Tiger ook in dan? Ben ik nog niet tegen gekomen en ik ben toch al een aardig eindje gevorderd (vind ik zelf)
Ik krijg trouwens flash-backs van mijn diensttijd. Tis alweer 20 jaar geleden dat ik in dienst zat, maar toendertijd gooiden ze je hemelaal dood met afkortingen. Aangezien ik in die tijd als terreinmeter aan de 112 AfdVa was toegevoegd, heb ik nooit met tanks te maken gehad en zeggen deze dingen me nog niet veel. Maar ach, al doende leert men nietwaar.

Titel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2006, 11:56 
Dat zit ook in jouw Tiger Arno, als je voor de tank staat links van de loop, door de boor er doorheen te halen voor de BU LED ben je die dus kwijt :wink:
Aan de andere kant van de loop zitten de gaatjes van de richtkijker.

Titel:
BerichtGeplaatst: 26 dec 2006, 11:59 
oh wacht ff, ik heb hem. Ik vroeg me al af wat dat voor een dingetje was. Ik was even in de war omdat die boeg MG kan schieten etc. en duidelijk aanwezig is.
Tnx Hugo, voor deze uitleg.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur