Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 29 maart 2024, 09:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 31 dec 2018, 14:23 
Offline

Geregistreerd: 26 jan 2016, 20:48
Berichten: 17
Oef, dat is lang geleden dat ik hier iets heb geplaatst..

De Königstiger is inmiddels nog steeds niet klaar. :lol: Maar het einde is in zicht. Ik had nog het probleem dat de tracks bleven springen op de sprocket. Dus als je reedt, dan klom de track of een gegeven moment op een tand van de sprocket, en daarna schoot deze weer op de plek. dat is dan wel elke keer een flinke klap op de aandrijving, en daar moest ik wel vanaf. had de spanners al maximaal geüpgrade, met de spanrollen van Sumo. de aluminium blokken welke aan de hull vast zitten (vrij prijzige blokjes.. maarja, had gehoopt dat het daarmee weg zou zijn.) en de as welke de 2 spanners in lijn houdt met t.o.v. elkaar. Niets heeft dit probleem verholpen.

Nu had ik gezocht naar mooie, en betaalbare metal tracks voor de tamiya king tiger, omdat dan volgens mij de tracks en sprockets gewoonweg niet goed genoeg in elkaar passen.. Maar dat viel mij dus nog niet mee om zo iets te vinden. De meeste merken/types die je vond, worden volgens mij gewoon niet meer gemaakt. Toen besloten om Torro duitsland eens een mailtje te sturen, of zij misschien weten of de Torro tracks op de Tamiya king tiger passen. zo gezegt, zo gedaan. Netjes dezelfde dag nog antwoord gekregen, dat ze wellicht een setje hadden welke zou moeten passen/werken. Hebben even gevraagd of ik de breedte van de sprockets even zou willen opmeten. Deze dus opgemeten, en bleek ook hetzelfde te zijn.
Heb dus nu een setje Mato tracks en sprockets op m'n King tiger zitten, en deze werken echt perfect (althans, wat ik er nu zo binnen huis mee heb gereden.)
Het doorhangen van de tracks op het retourpad is echt mooi. En de tracks kunnen er nu redelijk ontspannen op zitten, zonder dat er iets mee gebeurd. Erg blij mee dus.

Ik zal, als ik het roest er op heb zitten, wel eens proberen een filmpje te uploaden van 't beesje. :) In ieder geval kudo's naar Torro Duitsland voor de hulp.



Ook is er onlangs nog een leuk modelletje op m'n pad gekomen. Een Tamiya Jagdpanther. Ook hier heb ik de electronica alweer uit verwijderd, en een ElMod besturing geplaatst. :roll: (Dus mocht iemand nog een perfect werkende T-03 DMD Control unit en een MF-04 DMD Multi function unit zoeken.. Deze zijn te koop. )
Maar deze blijft nu verder nog even zoals die is, tot de King tiger af is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 feb 2019, 19:55 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 24 jan 2005, 21:25
Berichten: 1394
Woonplaats: Gemert
Hoi Tim,

Het is wel een vreemd verhaal dat de Tamiya tracks verspringen op de sprocket. Heb al meerdere modellen gebouwd en zien rijden maar geen van allen had dit probleem.
Wellicht is de uitlijning niet helemaal lekker.

Toch goed om te horen dat het probleem is opgelost.

_________________
Greetz,
Randy

Bezig met King Tiger --> Porsche


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling