Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 20 apr 2024, 06:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02 jun 2013, 18:16 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 feb 2010, 23:59
Berichten: 161
Er bestaan wel degelijk roze tanks, b.v. de T55 in roze desert camo, baby blue heb ik ook wel eens gezien.
Maar om nu zo'n hippie tank te bouwen? :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

_________________
The Gods made Heavy Metal, and they saw that it was good.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 02 jun 2013, 19:40 
Offline

Geregistreerd: 29 maart 2013, 22:38
Berichten: 68
Bas Vermond schreef:
Er bestaan wel degelijk roze tanks, b.v. de T55 in roze desert camo, baby blue heb ik ook wel eens gezien.
Maar om nu zo'n hippie tank te bouwen? :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:



Bas zit er het dichts bij... vooral de smiley''s komen in de buurt, :crazy: Waarom een tank altijd associëren met geweld? omdat het ding ook kan schieten? En waarom roze altijd een homofobe reactie teweeg brengt? Stel, ik ben een home, die al aan zijn 2e echtgenote toe is en 2 volwassen kinderen heeft die heel wat meer poen scheppen als ingenieurs dan de ouwe ooit heeft verdient. Is dat dan een reden om gelijk in "bash-modus"te schakelen??? Yep, ik heb ooit met bloemetjes naar een militaire parade geweest, yep, ik ben gaan getogen tegen kernWAPENS, nooit tegen kern energie, Yep ik heb ooit een politie wagen getagged, en yep, ik speel graag en ik vind tank techniek fascinerend evenals een gigantische Caterpillar, of een motor GP machine enz enz maar wil dat betekenen dat een Caterpillar geel moet zijn? een GP Honda oranje? Zoals

Marcel Hambuckers schreef:
Roze tank? Dacht dat je deze hobby serieus nam, blijkbaar niet.


duidelijk verwoord, het is een hobby mensen, en daar zijn toch geen regels voor dacht ik of moet ik de hobby op een macho manier beleven en een extra lange loop op mijn tank bouwen?

mvg

Dirk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 jun 2013, 15:34 
Dirk Pira schreef:
Bas Vermond schreef:
Er bestaan wel degelijk roze tanks, b.v. de T55 in roze desert camo, baby blue heb ik ook wel eens gezien.
Maar om nu zo'n hippie tank te bouwen? :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:



Bas zit er het dichts bij... vooral de smiley''s komen in de buurt, :crazy: Waarom een tank altijd associëren met geweld? omdat het ding ook kan schieten? En waarom roze altijd een homofobe reactie teweeg brengt? Stel, ik ben een home, die al aan zijn 2e echtgenote toe is en 2 volwassen kinderen heeft die heel wat meer poen scheppen als ingenieurs dan de ouwe ooit heeft verdient. Is dat dan een reden om gelijk in "bash-modus"te schakelen??? Yep, ik heb ooit met bloemetjes naar een militaire parade geweest, yep, ik ben gaan getogen tegen kernWAPENS, nooit tegen kern energie, Yep ik heb ooit een politie wagen getagged, en yep, ik speel graag en ik vind tank techniek fascinerend evenals een gigantische Caterpillar, of een motor GP machine enz enz maar wil dat betekenen dat een Caterpillar geel moet zijn? een GP Honda oranje? Zoals

Marcel Hambuckers schreef:
Roze tank? Dacht dat je deze hobby serieus nam, blijkbaar niet.


duidelijk verwoord, het is een hobby mensen, en daar zijn toch geen regels voor dacht ik of moet ik de hobby op een macho manier beleven en een extra lange loop op mijn tank bouwen?

mvg

Dirk

Daar heb je groot gelijk in man. Per slot is het uw model en moet jij er tevreden over zijn.
Zelf zou ik het niet doen en hou ik het iets "reëler" maar wie ben ik om iemand anders zijn werk of opvatting te beoordelen.
Zoals u zegt, het is een hobby en daar moet je plezier in beleven.
En nogmaals het is UW model.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 13 jun 2013, 22:58 
Offline

Geregistreerd: 29 maart 2013, 22:38
Berichten: 68
Zo, maandag mijn nieuwe tank aan gekregen, Het is een Tamiya Super Sherman geworden. Was perfect verpakt, en keurig afgeleverd. Wegens werk ben ik pas gisteren naar mijn knutsel kamer kunnen trekken. De door open gemaakt, en eens geïnspecteerd. Jawadde... Ik wist niet dat er zoveel onderdelen in 1 doos konden. Dus eerst maar eens de boekjes bekeken en tot de snelle conclusie gekomen van 3 belangrijke dingen.
1e Hier ga ik een hoop plezier aan hebben,
2e Ik ga heel schematisch te werk moeten gaan, en dat voor een chaoot als ik, dat is een uitdaging.
3e Ik ga afzien van mijn oorspronkelijk plan on een "flower-power"tank te maken. Dit is mijn eerste tank en dat is al moeilijk genoeg, Laat staan dat ik ff ga freewheelen.

Het wordt dus een originele tank in woestijn kleuren. (hoor ik nu enkele denken:"oef, hij krijgt toch verstand die rare belg..").
Ik ben dus gisteren begonnen met alle schroefjes, moertjes boutjes etc te sorteren en te labelen in een verzamel doos. Vervolgens de manual erbij en gezien dat er eerst spuitwerk moest gedaan. Vlug naar de hobbyshop en de eerste voorraad primer en kleur gehaald. Voor de eerste grote stukken heb ik spuitbussen gekocht, het airbrushen komt later aan de beurt. Dan maar eerst de spuitcabine opgeruimd zodat ik vlot kan werken. Uiteindelijk kom ik de eerst bladzijde omslaan. In het begin had ik wel wat moeite in de uitleg en de nummering van de onderdelen, maar tegen de avond was de eerste aanzet een feit.
Vandaag na het werk verder gedaan en nu staat de tank op rupsen en zit de elektronica erin. Die heb ik getest, en nu sta ik voor het eerste probleem.Omdat ik met mijn Spektrum DS61 werk weet ik even geen raad met de instellingen. Ik heb dezelfde instellingen genomen van mijn Tamiya Leopard, en die werken maar half. Ik kan wel vooruit en achteruit, en ik hoor het geluid van de toren, het kanon en MG, echter kan ik niet draaien. Ik veronderstel dat het instellingen zijn, ik heb er echter nog niet naar gezocht. Het valt me op dat als ik aan zo'n project bezig ben ik de tijd verlies en het plots weer laat is. Dat zal voor morgen zijn. Wel een beetje vervelend omdat ik de kabels nog niet kan wegwerken alvoor ik zeker weet dat alles OK is.
Dus als er iemand settings heeft van de Spektrum met een Sherman, ik hoor het graag.
En dan heb ik ook nog die onderdelen van de Gepard, daar zitten metalen rupsen onder, en volgens mij zouden die wel eens kunnen passen. Ik heb de rupsen op elkaar gelegd en zo op her eerste gezicht zijn die even groot. Het zou leuk zijn moesten die passen, dan heb ik toch nog iets van dat Gepard wrak. Hoe meet ik dat eigenlijk zo'n rupsen, en kan ik metal rupsen korter maken, want ze zijn in ieder geval te lang.

Zo, een eerste verslagje van mijn eerste ervaringen van mijn eerste Tamiya tank bouwkit.

mvg

Dirk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 jun 2013, 10:27 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 aug 2006, 17:59
Berichten: 297
Woonplaats: prov. Groningen
kun je wat beeldmatriaal plaatsen, altijd
leuk om te zien : Chessygrin : : Chessygrin :

verder succes met de tank : Thumbup :


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 jun 2013, 22:31 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2007, 15:13
Berichten: 390
Volgens mij zijn de rupsen van de leopard, gepard en Sherman even breed.
Ik heb namelijk de tracks van mijn Sherman aangevuld met reserve tracks van de Leopard ...ik zie geen verschil : Sailor :


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 06 jul 2013, 20:13 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2010, 21:07
Berichten: 15
Je zou ook een goedkope tank kunnen gebruiken als test/leer object om te kunnen experimenteren met kleuren en hoe ze erop te krijgen.
Zo heb ik een Heng Long Pantiger gekocht.
Tank is Rommel, maar een prima object om te leren airbrushen en het geleerde dan later op de Tamiya KT toe te passen!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling