Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 27 sep 2025, 02:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08 okt 2005, 19:38 
Hey allemaal,

Omdat ik gewoon een tekort aan geduld heb ben ik me in alle mogelijke manier alvast aan het voorbereiden voor de aankoop van mijn Pershing, eind oktober.

Zender, accu, en lader zijn al besteld (met dank aan jullie hulp) en de plek voor de aankoop van de Pershing is al bepaald.

Toch leuk om dan eens te gaan bedenken wat we met de Pershing zullen gaan doen.

Waarschijnlijk zal ik er geen 100% accuraat voertuig van maken. Ik wil er namelijk 2 dingen ophebben:

De Pershing werd in aan het front in Noord-West Europa, in de korte tijd dat hij er actief was, al snel de Tiger Tamer genoemd. Eigenlijk was het de enige gealieerde tank die een 1-op-1 gevecht met de Duitse Tiger en Königstiger tanks aankon. Tijdens WOII is er maar één Pershing verloren gegaan door oorlogsgeweld: een Duitse Narshorn was de Pershing te slim af en wist hem in de zijkant te raken met een 88mm granaat!

Ik wil mijn tank dus de nickname "Tiger Tamer" gaan geven. Om een beetje een idee te geven:

Afbeelding

Wat ik echter ook op mijn tank wil zijn bagagerekken die op de spatborden werden gemonteerd. Dit was een veldtoevoeging van bemanningen tijdens de Korea oorlog. Hierin werden vooral .50cal en .30cal kogels bewaard omdat er zo enorm veel met de machinegeweren werd geschoten (van die massale Noord-Koreaanse infanterie aanvallen...soviet-style)

Dus een beetje WOII en Korea. Ik ga nog even het e.e.a. uitzoeken, waarschijnlijk deden ze in WOII ook wel iets met bagage(rekken)

Misschien ga ik Osprey's "M26/M46 Pershing" nog wel aanschaffen:

Afbeelding

Nou, weten jullie ook een beetje wat ik van plan ben :)

Martin

Titel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2005, 19:46 
Hoi Martin,

Is al een heel mooi begin, van een mooi bouwverslag (hoop ik ):D .

Met de geschiedenis kennis van de Persie zit het bij jou wel snor, nu je technische/RC kennis nog :wink: :P .

Er zijn trouwens ook extra's te krijgen zoals andere tracks (latere versie geloof ik ) en beter kogellagers. Heb je al een idee of je zoiets gaat kopen ?

Mzzl,
Niek

Titel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2005, 20:19 
Gebruikers-avatar

Yo Martin,

Zoals je inmiddels wel begrepen had, ga ik ook een Pershing aanschaffen. 8)

Alleen bij mij is het net andersom, wel RC kennis geen geschiedkundige kennis bmt de Pershing.

Ik wil me beperken tot het strijdtoneel van Europa, en kan dus wel wat tips gebruiken voor het aankleden van de Tank.

Groet,

Adrie

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 09 okt 2005, 09:38 
Niek Peeters schreef:
Hoi Martin,

Met de geschiedenis kennis van de Persie zit het bij jou wel snor, nu je technische/RC kennis nog :wink: :P .

Er zijn trouwens ook extra's te krijgen zoals andere tracks (latere versie geloof ik ) en beter kogellagers. Heb je al een idee of je zoiets gaat kopen ?

Mzzl,
Niek

Nou ik hou het even bij het standaart pakket......het lijkt me erg mooi om allemaal te hebben maar ik moet ook aan mijn centen denken!

Misschien iets voor mijn volgende tank (of op een later tijdstip wat verbeteringen aanbrengen?)

Martin

Titel:
BerichtGeplaatst: 09 okt 2005, 09:40 
Adrie Baak schreef:
Yo Martin,

Zoals je inmiddels wel begrepen had, ga ik ook een Pershing aanschaffen. 8)

Alleen bij mij is het net andersom, wel RC kennis geen geschiedkundige kennis bmt de Pershing.

Ik wil me beperken tot het strijdtoneel van Europa, en kan dus wel wat tips gebruiken voor het aankleden van de Tank.

Groet,

Adrie

Haha nouja anders kijk ik wel of ik het Osprey boekje binnenkort kan aanschaffen, kom je een keer lezen (en spullen ophalen) 8)

Titel:
BerichtGeplaatst: 09 okt 2005, 10:06 
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Hoi Martin en Adrie,

Zomaar een idee op de zondagmorgen.
- Adrie heeft RC ervaring :wink:
- Martin heeft kennis van tanks :wink:
Waarom niet samen jullie tanks bouwen :D :D ?

Voor noodgevallen is er dan altijd nog de storingsdienst van de BTN :idea:

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 09 okt 2005, 10:15 
Gebruikers-avatar

Niek Peeters schreef:
Hoi Martin,

Mzzl,
Niek

Niek,

Welke extra's zijn er allemaal voor een Pershing? :?:

Voor zover ik weet alleen de trackspanners en de andere tracks, of zeg ik nu iets heel doms :oops:

Als je meer info voor ons hebt, laat het maar weten.

Groet,

Adrie

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 09 okt 2005, 10:17 
Gebruikers-avatar

Ad Wouterse schreef:
Hoi Martin en Adrie,

Zomaar een idee op de zondagmorgen.
- Adrie heeft RC ervaring :wink:
- Martin heeft kennis van tanks :wink:
Waarom niet samen jullie tanks bouwen :D :D ?

Voor noodgevallen is er dan altijd nog de storingsdienst van de BTN :idea:

Hoi Ad,

Het idee speelde bij mij ook al door het hoofd. 8)

Ik hoop dan ook dat Martin mij wil bijstaan in het optisch verfraaien van de tank. :D

Groet,

Adrie

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 09 okt 2005, 10:24 
Is goed hoor Adrie...m'n 1:35 kennis komt vast wel beetje van pas!

Voor zover ik weet kun je kogellagers, veringen, ophanging etc vervangen....

Martin

Titel:
BerichtGeplaatst: 09 okt 2005, 10:25 
Adrie Baak schreef:
Welke extra's zijn er allemaal voor een Pershing? :?:

Voor zover ik weet alleen de trackspanners en de andere tracks, of zeg ik nu iets heel doms :oops:

Adrie,

Als je even >>HIER<< kijkt, daar staat het meeste aan optische tuning 8) .

AFV-Model heeft ook nog wat Pershing spul (ook de lagers)

Maar Hugo kan ook de kogellagers leveren :

Citaat:
Alle soorten en maten Tungtai kogellagers ook via ons te verkrijgen

Bijvoorbeeld in de maat 8x5x2,5 om de bronzen glij lagers in de loopwielen van de Sherman, Pershing of Leopard 2A6 te vervangen.
Deze maat kost €0,70 per stuk incl. BTW

Als je bij AFV kijkt zie je dat er 42 lagers nodig zijn, dus dan kan je kosten berekenen.

Ik heb in Leo ook die kogellagers, en dat is toch wel een verbetering. Zo slijt het minder, maar draait ook alles makkelijker.

Grtz,
Niek

Laatst bijgewerkt door Niek Peeters op 09 okt 2005, 10:31, in totaal 2 keer bewerkt

Titel:
BerichtGeplaatst: 09 okt 2005, 10:29 
Ik begin gewoon met bouwen en zie wel of ik er nog iets bijbestel dan....

Kosten verdelen he 8)

Ik ga zelf denk ik het e.e.a. vervangen met ijzerdraad, plastic card (evergreen) etc. Ook ga ik lekker veel bagage toevoegen!

Martin

Titel:
BerichtGeplaatst: 09 okt 2005, 10:46 
Gebruikers-avatar

Ik wil vanaf het begin, wel een aantal extra's, die lagers en kettenspanner lijken mij geen slecht idee om mee te beginnen.

Verder dan natuurlijk een battle unit. (hee waarvoor bouw je anders een tank in clubverband.) 8) :lol:

En dan zal er in de loop der tijd nog wel het een en ander aangepast worden.

Groet,

Adrie

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 09 okt 2005, 11:09 
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Hi guys,

Sommige extra's kun je naderhand aanbrengen (tracks e.d.), andere kun je het beste direct tijdens de bouw meenemen (kogellagers in de loopwielen b.v.). Dat is dus een kwestie van goed de bouwbeschrijving bestuderen voordat je iets in elkaar lijmt. Anders wordt het slopen en dat is niet altijd netjes te doen.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 09 okt 2005, 11:41 
Gebruikers-avatar

Ad Wouterse schreef:
Hi guys,

Sommige extra's kun je naderhand aanbrengen (tracks e.d.), andere kun je het beste direct tijdens de bouw meenemen (kogellagers in de loopwielen b.v.). Dat is dus een kwestie van goed de bouwbeschrijving bestuderen voordat je iets in elkaar lijmt. Anders wordt het slopen en dat is niet altijd netjes te doen.

Hoi Ad,

Die lagers en spanners worden meteen met de tank zelf aangeschaft.

Ik heb al eens de lagers van mijn hummer achteraf vervangen, ben je meer tijd aan kwijt dan meteen mee in bouwen.

Verder hoop ik dat MArtin me wil helpen met het spuiten en vervuilen van de tank, ik wil geen nieuwe/schone tank.

Ik ga mij nog even orienteren op eventuele metalen verfraaiingen, er is best leuk spul te krijgen. :o . In ieder geval wil ik er wel een browning op.

Groet,

A3

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 09 okt 2005, 11:54 
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Hoi Adrie,

Bij de loopwielen worden de lagers vaak opgesloten door de naafdop die vast wordt gelijmd. Omwisselen is dan heel moeilijk zonder schade te veroorzaken.
Ik geloof dat Martin wat meer op de centjes let en daar is natuurlijk helemaal niets mis mee (zouden wij eigenlijk allemaal moeten doen :twisted: ). De aanpassingen die naderhand niet of slechts met grote moeite te doen zijn, verdienen echter aandacht en overweging vóór de bouw.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur