Hey allemaal,
Omdat ik gewoon een tekort aan geduld heb ben ik me in alle mogelijke manier alvast aan het voorbereiden voor de aankoop van mijn Pershing, eind oktober.
Zender, accu, en lader zijn al besteld (met dank aan jullie hulp) en de plek voor de aankoop van de Pershing is al bepaald.
Toch leuk om dan eens te gaan bedenken wat we met de Pershing zullen gaan doen.
Waarschijnlijk zal ik er geen 100% accuraat voertuig van maken. Ik wil er namelijk 2 dingen ophebben:
De Pershing werd in aan het front in Noord-West Europa, in de korte tijd dat hij er actief was, al snel de Tiger Tamer genoemd. Eigenlijk was het de enige gealieerde tank die een 1-op-1 gevecht met de Duitse Tiger en Königstiger tanks aankon. Tijdens WOII is er maar één Pershing verloren gegaan door oorlogsgeweld: een Duitse Narshorn was de Pershing te slim af en wist hem in de zijkant te raken met een 88mm granaat!
Ik wil mijn tank dus de nickname "Tiger Tamer" gaan geven. Om een beetje een idee te geven:
Wat ik echter ook op mijn tank wil zijn bagagerekken die op de spatborden werden gemonteerd. Dit was een veldtoevoeging van bemanningen tijdens de Korea oorlog. Hierin werden vooral .50cal en .30cal kogels bewaard omdat er zo enorm veel met de machinegeweren werd geschoten (van die massale Noord-Koreaanse infanterie aanvallen...soviet-style)
Dus een beetje WOII en Korea. Ik ga nog even het e.e.a. uitzoeken, waarschijnlijk deden ze in WOII ook wel iets met bagage(rekken)
Misschien ga ik Osprey's "M26/M46 Pershing" nog wel aanschaffen:
Nou, weten jullie ook een beetje wat ik van plan ben
Martin