Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 05 mei 2024, 17:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24 feb 2012, 07:36 
Ik zal hier een topic openen van mijn vorderingen voor mijn HL Tiger 1.
Het is mijn eerste maar het tank-virus heeft al goed toegeslagen :)

Wat ik heb tot nu toe:

Afbeelding

Ik heb al wat upgrades gekocht:
een nieuwe turret met recoil van Tank-toko (met als verrassing dat er meer metaal opzat dan ik had verwacht :) ):
Afbeelding

De Decals die ik erop wil hebben, S04 van Wittmann
Afbeelding

Een nieuwe RX18 unit + Zimmerit:
Afbeelding

2 nieuwe Aeronot 400 plus motoren (met dank aan Patrick Kooijman voor de tip)
Deze motoren hebben een iets lager toerental (16.500 i.p.v. 18.000) waardoor hij hopelijk wat realistischer reageert op gas.

Verder nog een nieuwe onderbak met veel metalen delen, foto's volgen want deze moet nog binnenkomen. Deze bak is niet volledig metaal dus niet zo zwaar. Maar er zit wel zoals ook in de metalen bak een afstelmogelijkheid in voor de wielen.
Ik wil ook nog metalen rupsbanden zien te scoren met metalen aandrijfwielen zodat het niet losloopt.

Ook besteld is alvast de verf en toebehoren (via modelbouwverf.nl), ik ga proberen alles met het handje te doen want ik heb geen verfspuit.

Meer info volgt..


Laatst bijgewerkt door Martin Hoes op 24 feb 2012, 07:38, in totaal 1 keer bewerkt

Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 24 feb 2012, 07:37 
Oh, let niet op de rommel op de eerste foto by the way :)
Ik had geen bezoekers verwacht, haha


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 26 feb 2012, 22:39 
Vandaag nog wat andere onderdelen gescoord:

Metalen rupsbanden:
Afbeelding

Metalen aandrijving:
Afbeelding

Andere kuip met allerlei metalen onderdelen:
Afbeelding
Andere angle:
Afbeelding

De Aeronaut Race plus 400 motoren (via Bosmodelbouw.nl):
Afbeelding

Verder nog wat losse spulletjes besteld via Tanktoko.
Hoop dat ik alles snel binnen krijg, ik kan haast niet wachten :)

Groet,
Martin


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 26 feb 2012, 23:28 
Gewoon nieuwschierigheid, maar hoeveel kost dat allemaal?
Ik heb ook een Tiger 1 early, en wil graag metalen aandrijving en banden ;)

Groetjes

Wouter Dijkstra


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 27 feb 2012, 00:59 
Wouter Dijkstra schreef:
Gewoon nieuwschierigheid, maar hoeveel kost dat allemaal?
Ik heb ook een Tiger 1 early, en wil graag metalen aandrijving en banden ;)

Groetjes

Wouter Dijkstra


Ik heb de meeste spullen via Ebay gekocht, de tracks kostten mij bijv. 46 euro en de metalen aandrijving 19 euro. Op www.Ebay.de kun je de meeste spullen vinden alleen heb ik net nog even gekeken en nu staat er niet zoveel op. Je moet dus net even geluk hebben
Als je er niet op wilt wachten dan kun je ook bij Tanktoko even navragen of Gert er misschien aan kan komen voor je.

Groeten,
Martin


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 09 maart 2012, 22:53 
Ik ben bezig om de tank in elkaar te zetten maar ik loop tegen een klein probleempje aan. De motoren die ik heb gekocht, daar zit niet standaard zo'n klein tandwieltje aan (zie foto hierboven).
Ik dacht dus wel even de tandwieltjes over te zetten van de motoren die ik al heb maar ik krijg ze niet los van het motortje.
Iemand een idee hoe dat te doen?


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 16 maart 2012, 23:15 
met een branderdtje, messing zet meer uit dan de stalen as waar ze op zitten, ff handig zijn met zo een kabelschoenknijptang, branderdtje, spijkertje en een hamer.

Afbeelding

zo een tang, de motor as achter het tandwiel opvangen in 1 van die gaatjes bij het handvat, dan warmen en met t spijkertje voorzichtig de motor naar beneden tikken. wel je tang goed ondersteunen, bij voorkeur bankschroef die open staat.

als het tandwieltje eraf is kan je die gewoon terug tikken op de andere motoren, wel voorzichtig, we willen geen kromme motorassen.

suc6!


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 17 maart 2012, 12:24 
Patrick Kooijman schreef:
met een branderdtje, messing zet meer uit dan de stalen as waar ze op zitten, ff handig zijn met zo een kabelschoenknijptang, branderdtje, spijkertje en een hamer.

Afbeelding

zo een tang, de motor as achter het tandwiel opvangen in 1 van die gaatjes bij het handvat, dan warmen en met t spijkertje voorzichtig de motor naar beneden tikken. wel je tang goed ondersteunen, bij voorkeur bankschroef die open staat.

als het tandwieltje eraf is kan je die gewoon terug tikken op de andere motoren, wel voorzichtig, we willen geen kromme motorassen.

suc6!

cool, thnx.

Dat klinkt niet zo moeilijk, ga ik dit weekend eens proberen.

voor nu:
de Zimmerit workshop
Afbeelding

Battery powered? hehe
Afbeelding


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 17 maart 2012, 14:32 
hoi martin

Hoe maak je de zimmerit vast op al de delen?
Zit er een plaklaag achter?

Zit er goed uit!

Zoek goed naar info over de S04!

Micheal wittmann heeft er meen ik 3 tigers gehad, waaronder de 007 en de 222 in normandie
kan wel ff in mijn boek kijken?

Greetz erik : CoolGun :


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 17 maart 2012, 17:23 
En de 205 in de omgeving van Caen s.Duitse elitetroepen.Pz.Abt 101


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 17 maart 2012, 21:15 
hoi martin

waar heb je trouwns de zimmerit vandaan??

Greeetz erik : CoolGun :


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 17 maart 2012, 22:14 
erik arens schreef:
hoi martin

Hoe maak je de zimmerit vast op al de delen?
Zit er een plaklaag achter?

Zit er goed uit!

Zoek goed naar info over de S04!

Micheal wittmann heeft er meen ik 3 tigers gehad, waaronder de 007 en de 222 in normandie
kan wel ff in mijn boek kijken?

Greetz erik : CoolGun :


Hoi Erik,

De Zimmerit is eigenlijk een stuk rubber en het plakt niet van zichzelf. Als je een Zimmerit pakket koopt, dan zit er meestal al wel lijm bij. Wat ik alleen niet zou doen is die lijm gebruiken. De Zimmerit trekt ervan krom en das niet handig kan ik je vertellen.
Ik gebruik er "Uhu plast" lijm voor, jeweetwel, die potjes met grote rode deksels/doppen erop. Dat werkt perfect maar je moet wel redelijk snel zijn.
Ik smeer snel het onderdeel in waarop de Zimmerit moet komen en dan daarna direct de Zimmerit erop want de lijm droogt best snel.

Ik heb mijn pakket gekocht bij Tanktoko (http://www.tanktoko-apeldoorn.nl/)

Ik heb een aantal goede websites gevonden met info over de Tiger 1:
http://www.alanhamby.com/tiger.html
http://www.achtungpanzer.com/gen3.htm (deze gaat voornamelijk over Wittmann zelf en daar staat ook een van de weinige foto's van de S04 op)
Mocht jij in jouw boek nog foto's van de S04 kunnen vinden, dan hou ik me aanbevolen.
Ik ga proberen mijn tank er als volgt uit te laten zien:
Afbeelding
Ik weet alleen nu al dat het niet helemaal dezelfde gaat worden omdat de mijne Zimmerit heeft en de S04 hierboven niet.

Nogmaals, mocht jij meer info kunnen vinden over de S04 dan hoor ik dat graag :)

Groet,
Martin


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 17 maart 2012, 23:40 
Ben nog even bezig geweest met de Asiatam hull en was er al achter gekomen dat ik een probleem heb met de assen die in mijn originele HL wielen zitten, die passen dus niet op de Asiatam armen.
Komt daarbij dat ik op 1 van de armen een soort van inbus-moertje mis.
Nu heb ik gezocht online en ben op een website uitgekomen in Engeland: http://www.welshdragonmodels.co.uk/. Ik heb gemaild met Stephen en hij kon me in ieder geval voorzien van de benodigde assen, die staan nu in bestelling. Ik heb hem ook gelijk gevraagd naar de inbus-moertjes en of deze los te verkrijgen zijn maar dat was niet het geval. Net de bestelling geplaatst voor de assen en ik krijg keurig een bevestigingsmailtje en Stephen meld mij daarin dat hij er free of charge zo'n moertje bij doet voor me. Ik vind het dus niet meer dan normaal dat ik zijn website even noem, klasse service!

hieronder een foto van mijn hull en het missende schroefje:
Afbeelding

In english:
I've been working with the Asiatam hull and found out i have a problem with the original wheel axles, they dont fit my Asiatam lower hull. And on top of that, i seem to be missing a grub screw in one of the arms.
Did an online search and got to this website in the UK: http://www.welshdragonmodels.co.uk. I have send an email to Stephen and he could provide me with the correct axles, i have those in order now. I also asked him about the grub screw and if it was possible to buy it online, but that wasnt possible since they only sell with the lower hull. But after that i got an email from him again, and he told me they got an incomplete set of Panther suspension arms and if i placed an order for the axles, he would send me a grub screw with it free of charge. So ofcourse i said yes, please :)
So again, thanks Stephen!


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 18 maart 2012, 08:00 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 jan 2005, 20:22
Berichten: 3334
Woonplaats: gorinchem
Die S04 heeft ook de vroege mantel

_________________
http://s38.photobucket.com/user/reinier ... 1.mp4.html

http://s38.photobucket.com/user/reinier ... w.mp4.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 maart 2012, 15:18 
Reinier Zwanink schreef:
Die S04 heeft ook de vroege mantel


Wel apart dat op mijn originele Early version dan weer niet de spare-tracks zitten aan de zijkant van de koepel?
Nu heb ik een andere koepel met recoil waar ze ook niet opzitten maar ik weet niet zeker of dat dan bijv. een mid-koepel is.


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling