Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 18 mei 2024, 19:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 25 feb 2012, 14:13 
Hoi Hendri,

Bedankt voor de informatie!
Ik ga de regelaar voor de aandrijving dan bestellen bij SGS en dan neem ik die van maximaal 5A per motor (TVC-M-10):

http://www.sgs-electronic.com/index.php ... =1&lang=de

Ik zag dat hier ook al aansluitingen op zitten voor verlichting, dus dat is ook wel handig.

Ik heb inmiddels met het CAD werk al vooruitgang geboekt.
De ophanging is zo goed als getekend zoals hij nu is en dan kan ik aanpassingen gaan ontwerpen.
Ik verwacht, gezien de toevoegingen die aan het voertuig gemaakt worden, dat het gewicht aanzienlijk toe zal nemen, met als gevolg dat de standaard ophanging niet voldoende is.
Dit zal ik dan ook aan gaan passen. Hoe weet ik nog niet precies. :P

De loopwielen ga ik zelf draaien uit aluminium en uitvoeren met een dubbele lagering.
De tracks zijn inmiddels bij AFV besteld (levertijd is super lang! :shock: ).

Ook heb ik gisteren mijn FPGA printje ontvangen en heb ik inmiddels 2 radar modules liggen.
Dit moet ik op elkaar gaan afstemmen en mechanisch gezien in de toren passen. Dat wordt nog wel een uitdaging.
Ik ga misschien dit weekend nog een website online zetten met meer details over dit project (alle CAD beelden, eventueel broncodes enz.) dus die zal ik hier dan ook nog wel posten.

Zou het trouwens interessant zijn om mijn CAD tekeningen beschikbaar te maken in algemeen formaat (IGES, STEP)?


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 26 feb 2012, 19:45 
Weet iemand trouwens een website waar duidelijke foto's staan van het Leopard 1/Gepard ophangingssysteem in 1:1? :shock:


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 27 feb 2012, 12:59 
Nog even een render gemaakt van de huidige stand van het CAD model:

Afbeelding

Afbeelding

8)


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 28 feb 2012, 14:21 
Offline

Geregistreerd: 07 maart 2007, 15:56
Berichten: 213
hallo Niels,

Let er op dat de asafstand tussen het derde en vierde loopwiel groter is, dat zie ik op jou tekening niet.
En laat de bovenhoek van de zijkant van de onderbak boven de tracks doorlopen tot de zijkant van de bovenbouw, zodat het boven de tracks dicht is.

misschien heb je hier wat aan, veel detail foto,s

http://www.primeportal.net/apc/gepard.htm


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 28 feb 2012, 15:30 
Hoi Hendri,

Ik weet inderdaad dat dit niet de juiste plaatsing is van de wielen.
Ook spatborden boven de tracks had ik bij mijn eerste Gepard ook en dat scheelt een hele hoop zand etc. dus dat was ik ook al van plan aan te brengen.
Wat ik nu doe is eerst tekenen wat ik heb, zodat ik daar specifieke aanpassingen op kan maken in CAD en daarna van de aan te passen delen bouwtekeningen kan genereren.
Het resultaat van dat alles wordt dan een stapel tekeningen die ik meeneem naar het lasapparaat en de draai- en freesbank.

Gisteren heb ik trouwens ook voor het eerst de elektronica aangesloten en de software geïnstalleerd.
Van de week ga ik proberen een servo aan te sturen met mijn printje.
Daarna ga ik met mijn radar modules aan de slag (heb er 2, 1 met lange antenne en 1 met een korte, beide op 10 GHz).
Het voordeel hiervan is dat ik het uiterlijk van de tank niet hoef aan te passen, want radar gaat door kunststof heen.
Ben benieuwd wat ik daar uit kan krijgen... :D

Moertjes en boutjes zijn besteld, tracks bij AFV en de motorregelaar ook, dus het begint al wat te worden :)


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 02 maart 2012, 15:52 
En de eerste elektronische stap:

http://youtu.be/w0Cffl0An18


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 06 maart 2012, 22:59 
Vandaag bezig geweest met de radar, de elektronica (24 GHz radarmodule, andere dan eerst de bedoeling was):

Afbeelding

Afbeelding

En de mechanica voor de verticale beweging.
Ik ga het aansturen als een servo, aan de ene kant stuurt de motor de radar omhoog of naar beneden en aan de andere kant meet een potmeter de hoek.
Deze hoek wordt dan vertaald in een sub-bereik ergens tussen 0V en 3,3V wat dan naar een Analoog-Digitaal converter gaat en dat kan ik dan weer verwerken. :D

Afbeelding

Ik heb het motortje besteld maar ik moet nog even kijken of dit hem wordt, anders bestel ik een kortere versie en dan komt er een aandrijving tussen.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 25 maart 2012, 20:40 
Zo, vanavond nog even bezig geweest met de elektronica:

http://www.youtube.com/watch?v=mQXyZUPkJbI

Werkt als een trein (tank :D ).

En verder gegaan met de aandrijving en ophanging:

Afbeelding


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 03 apr 2012, 12:41 
En voor degenen die wat details willen weten, mijn website: http://home.xmsnet.nl/niels.donkers/projects.html


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 06 apr 2012, 15:17 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 aug 2006, 17:59
Berichten: 297
Woonplaats: prov. Groningen
Niels Donkers schreef:
En voor degenen die wat details willen weten, mijn website: http://home.xmsnet.nl/niels.donkers/projects.html


waar heb je die motoren weg, kan ze niet op hun site vinden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 06 apr 2012, 16:20 
Argh! Het ziet er naar uit dat ze ze (tijdelijk??) niet meer leveren :o


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 06 apr 2012, 16:40 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 23 feb 2010, 23:59
Berichten: 161
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik had waarschijnlijk net het laatste paar besteld : Nar :

M.v.g. Bas.

_________________
The Gods made Heavy Metal, and they saw that it was good.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 apr 2012, 12:29 
Haha!
Het is een fijne set.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 09 apr 2012, 13:32 
knap project niels : Sailor :


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 14 apr 2012, 23:14 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 aug 2006, 17:59
Berichten: 297
Woonplaats: prov. Groningen
niels, pb naar je gestuurd.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling