Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 19 apr 2024, 21:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 dec 2011, 19:01 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 sep 2010, 14:20
Berichten: 707
Woonplaats: Eerbeek
Gelukkig is het slecht weer :wink: dat maakte dat er in plaats van de schilderwerken en andere veranderingen in huis een aantal maandjes is opgeschoven en ik zo aan mijn nieuw project kon beginnen.

Na de voltooing Sherman was ik weeral aan het bedenken ....wat nu...een aanhanger voor de Sherman?...nee het moet uitdagender zijn.
Tot ik aan het Googelen was op tank transporter en wat leuke dingen zag ook hier op het forum zag ik een Dragon Wagon en in de zoektocht op een paar modelbouwfora al eens een paar dingen stonden over een Bruder speelgoedvrachtauto om bouwen naar RC maar zonder weinig info.

De plaatjes waren er wel en kon ik opmaken dat er gebruik werd gemaakt van onderstellen van bestaande Tamiya RC auto's en zo verbouwd waren om te dienen als chassie.

Nu wel heb een Bruder Mack Granite dieplader gekocht,en deze wordt goed om en verbouwd. : Builder :
Afbeelding

en ben opzoek gegaan naar wat meer info ,voor die tijd heb ik bijna alles van de Trekker eraf gehaald en dat gaat niet gemakkelijk het zit wel mooi met een kliksysteem maar zo goed stevig dat m'n vingers en handen rood en pijnlijk ervan werden ,gelukkig ging het wel goed en toen chassis ontdaan was van de cabine en voorste wielen ben ik naar een modelbouwwinkel geweest om te vragen wat de mogelijkheden waren met dit onderstel................
Als ik Tamiya onderdelen zou gebruiken zou dat duurder zijn dan gewoon bijna een bestaande RCTruck aan te schaffen het zou veel geld kosten en een andere oplossing .... geen idee eigenlijk, maar ja had toch op fora's gelezen van een RC auto onderstel!

Gelukkig had ik mijn idee waar ik al vanaf het begin mee rondliep en ben de speelgoedwinkel ingedoken en een 1:18 RC Nikko modelautotje gekocht.
Afbeelding
Dit kittig ding zou binnen een uur ontdaan zijn van onderdelen...maar eerst even een paar rondjes mee gereden :)

Afbeelding
Afbeelding

Het onderstel/aandrijving/stuurinrichting daar ging het om..en het onderstel in 3 stukken gedremeld : Doctor : het middenstuk kan weg.
wordt vervolgd.......


Ben al een stukje verder maar moet nog wat fototjes maken :wink:

_________________
Gr. Gerhard.
Bruder Tank Transporter (Alice1).
Tamiya Sherman M4 (Dum-Dum).
Tamiya Sherman M4 (Alice).
M20 Utility Vehicle (Sasquatch).
Hobby engine Shovel.
Tamiya King Hauler ,Tanktransporter/Engineers/Fuel Truck.
Torro Swimmwagen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 17 dec 2011, 17:58 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 sep 2010, 14:20
Berichten: 707
Woonplaats: Eerbeek
Het vervolg een update tot wat ik vandaag heb gedaan.

Afbeelding
Het motorgedeelte:

Losgehaalt en de originele as (zeskant) doorgedremeld ...ja dat dacht ik dan..het was zo'n hard materiaal dat de grote slijptol eraan te pas moest komen en dan geeft de as wel op! : Chessygrin :
Van de as die ik wilde gebruiken van de Bruder heb ik eerst van een kant het wiel afgehaald,en let op dit zit zeer vast en hem tussen de workmate geklemd ,heb daarna een gaatje geboord en toen met een dunne drevel en een hamer de as met wat ferme klappen uit het wiel geslagen. : Builder :

Het tandwiel en de busjes hadden natuurlijk een zeskandgat en zo met een boor een rondgat van gemaakt ,heel voorzichtig natuurlijk anders krijg je er een slinger in.
Afbeelding
en zo zit het weer inelkaar.

Afbeelding
Het stuurgedeelte:

Door wat weg te slijpen in het chassis paste het stuurgedeelte er in met wat 2 componentenlijm het geheel vastgelijmden dat zit muurvast.

Afbeelding
De voorste wielen:

Door alles weg te slijpen van de bestaande wielen van de donorauto hielt ik de (witte).....hoe noem je dat :think: over dat was het belangrijkste onderdeel.
Op de zelfde manier als de achterwielen heb ik ook de voorwielen gedemonteerd helaas ging 1 wiel bijna verloren ,gelukkig hadden we een reservewiel.
Gebruikt om dit te maken heb ik een M4 draadeind gebruikt en wat ringen een dopmoer en een borgmoer het asje mag niet te lang aan de achterkant uitsteken anders komt dit met het sturen niet inorde.

Afbeelding
En gemonteerd.

Afbeelding
De achterwielen/motormontage:

Eerst hier ook een groot gedeelte weggeslepen om het motorgedeelte te laten passen.

Afbeelding
Gaatjes geboord in het chassis en de motorbehuizing en door middel van M3 draadeinden en wat moeren en dopmoeren alles bevestigd.

Nu is het geheel gereed voor een test ,de zender (Robbe Futaba) en de motorregelaar zijn net binnen probeer morgen het aan het rijden te krijgen,maak er wel een filmpje van als het allemaal lukt.

_________________
Gr. Gerhard.
Bruder Tank Transporter (Alice1).
Tamiya Sherman M4 (Dum-Dum).
Tamiya Sherman M4 (Alice).
M20 Utility Vehicle (Sasquatch).
Hobby engine Shovel.
Tamiya King Hauler ,Tanktransporter/Engineers/Fuel Truck.
Torro Swimmwagen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 17 dec 2011, 18:21 
Ziet er netjes uit Gerhard

ik ben zelf een Bruder Tractor aan het ombouwen


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 19 dec 2011, 16:33 
Offline

Geregistreerd: 10 apr 2007, 18:33
Berichten: 528
Woonplaats: Beuningen
Leuk Gerhard, ik zelf heb van Bruder de MAN trkker met oplegger omgebouwd.
Heel simpel met een wormwiel en een tandwiel op de achteras gezet. De stuur inrichting heb ik van Robbe er onder gezet.
Een tip: de wielen slippen snel door op een gladde ondergrond vanwege dat ze van vrij hard materiaal zijn, dus heb ik er antislipmattje voor onder het vloerkleed op gelijmd, bandenkleur gegeven en je ziet er niets meer van.
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 dec 2011, 18:33 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 sep 2010, 14:20
Berichten: 707
Woonplaats: Eerbeek
Dat ziet er mooi uit Rob! : Thumbup : bedankt voor de tip , gisteren de motorregelaar aangesloten en hij reed goed trekkracht was er genoeg ,alleen achteruitrijden met de sherman tank op de dieplader geeft problemen.
Aan de voorkant moet wat ballast komen omdat de voorste wielen bij het wegrijden iets van de vloer komen :)
Aan de beturing van de voorkant moet er nog een servo komen heb daar het motortje uitgehaalt en er is daar een mooie ruimte om de servo te plaatsen,ga vrijdag voor de servo op pad.

_________________
Gr. Gerhard.
Bruder Tank Transporter (Alice1).
Tamiya Sherman M4 (Dum-Dum).
Tamiya Sherman M4 (Alice).
M20 Utility Vehicle (Sasquatch).
Hobby engine Shovel.
Tamiya King Hauler ,Tanktransporter/Engineers/Fuel Truck.
Torro Swimmwagen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 dec 2011, 23:25 
Offline
BTN Clublid

Geregistreerd: 16 feb 2008, 18:07
Berichten: 407
Woonplaats: Gouda
Hallo gerhard,
ik heb hier servo's zat liggen, wat voor type = afmeting heb je nodig??
groeten
Chris

_________________
Als het groter is dan 1 op 1 , is het voor mij !!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 20 dec 2011, 19:23 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 sep 2010, 14:20
Berichten: 707
Woonplaats: Eerbeek
Hallo Chris,

Dank je voor het aanbod ,het gaat waarschijnlijk een Futaba S3114 Nano 21,8x11x19,8mm zijn ik ga het chassis meenemen naar de winkel om zeker te zijn dat het gaat passen.

_________________
Gr. Gerhard.
Bruder Tank Transporter (Alice1).
Tamiya Sherman M4 (Dum-Dum).
Tamiya Sherman M4 (Alice).
M20 Utility Vehicle (Sasquatch).
Hobby engine Shovel.
Tamiya King Hauler ,Tanktransporter/Engineers/Fuel Truck.
Torro Swimmwagen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 24 dec 2011, 14:27 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 sep 2010, 14:20
Berichten: 707
Woonplaats: Eerbeek
Helaas de minicam was leeg nog even geduld voor bewegende beelden.

Whats happend...heb de bestuuring aangepast met een kleine servo ben er voor bij Quartel geweest in venendaal en had het chassis meegenomen en we kwamen op een andere servo uit dan ik in gedachten had en een betere zelfs en goedkoper hahaha.
Afbeelding
De tandwielen en de motor eruit gehaald en de plaats waar de motor zat aangepast zodat de servo geplaatst kon worden.
Afbeelding
Whala.

Terwijl ik dit schrijf ging de deurbel m'n verlichtingsset is afgeleverd , er komt dus ook verlichting op voor/achter/knipper/achteruitrijlicht met geluid.
Gisteren de onderstaande ontvangen behuizing voor achterlichten/zwaailichtaansturing en zwaailicht.
Afbeelding

en natuurlijk een de chauffeur en bijrijder (Bworld ook 1:16)eerste kennismaking voordat ze hun legeroutfit krijgen.
Afbeelding

er ligt materiaal klaar voor het maken van een bak op de vrachtwagen ,heb een Dolly besteld die achter de vrachtwagen komt en waar de dieplader op komt.
Genoeg werk nog :lol:

_________________
Gr. Gerhard.
Bruder Tank Transporter (Alice1).
Tamiya Sherman M4 (Dum-Dum).
Tamiya Sherman M4 (Alice).
M20 Utility Vehicle (Sasquatch).
Hobby engine Shovel.
Tamiya King Hauler ,Tanktransporter/Engineers/Fuel Truck.
Torro Swimmwagen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 24 dec 2011, 15:36 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2006, 18:52
Berichten: 1008
Mooi project Gerhard : Thumbup :


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 13 jan 2012, 20:05 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 sep 2010, 14:20
Berichten: 707
Woonplaats: Eerbeek
Tijd om verder te gaan. :)

Om wat verder vorm te geven heb ik een laadbak geknutseld van triplex.
vond het een goed idee om daar de Accu en de electronica in aan te brengen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb twee bakken gemaakt dwz 1 als laadbak en 1 kleiner voor erin om de electronica te beschermen deze wordt nog bekleed met stof zodat er een afdekzeil nagebootst word.

Afbeelding
Hier het voorbeeld ...alleen nog in de verkeerde kleur gespoten,ik dacht dat de kleur wel mooi zou staan en later met de Airbrush nabewerkt kon worden.
Maar toen ik op Internet bij een Dumpzaak zag dat men spuitbussen verkocht met de juiste kleur :oops: moest ik m even achter de oren krabben was iets te vlot geweest met kiezen..... toen ik vanavond in de Praxis liep voor een bus grondlak viel mijn oog op ......Camouflage verf! :P ....zie hieronder direct aan de slag gegaan.
Afbeelding

morgen verder met het chassis :)

_________________
Gr. Gerhard.
Bruder Tank Transporter (Alice1).
Tamiya Sherman M4 (Dum-Dum).
Tamiya Sherman M4 (Alice).
M20 Utility Vehicle (Sasquatch).
Hobby engine Shovel.
Tamiya King Hauler ,Tanktransporter/Engineers/Fuel Truck.
Torro Swimmwagen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 15 jan 2012, 16:51 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 sep 2010, 14:20
Berichten: 707
Woonplaats: Eerbeek
Soms gaat het beste wel snel :) het meeste spuitwerk voor de Truck is gedaan ,net optijd omdat het deze week gaat vriezen en het in de schuur te koud gaat worden hiervoor.

De heren zijn in hun nieuwe cloffie gehesen en maken een proefzit in de bewerkte cabine, met zwarte verf de metertjes geschilderd en witte en rode lijntjes aangebracht.......wel met het vergrootglas : Chessygrin :

Afbeelding
hier even voor het idee neergezet.

En de laadbak kon weer gemonteerd worden en de verlichting ook aangebracht (nog niet getest)

Afbeelding

_________________
Gr. Gerhard.
Bruder Tank Transporter (Alice1).
Tamiya Sherman M4 (Dum-Dum).
Tamiya Sherman M4 (Alice).
M20 Utility Vehicle (Sasquatch).
Hobby engine Shovel.
Tamiya King Hauler ,Tanktransporter/Engineers/Fuel Truck.
Torro Swimmwagen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 jan 2012, 18:57 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 sep 2010, 14:20
Berichten: 707
Woonplaats: Eerbeek
De aankleding..

Het dak van de cabine had ik bewerkt met putty er moesten gaten gedicht worden, bij het bewerken en schuren van het overtollig materiaal kreeg ik het niet echt netjes naar m'n zin... : WohoW : en toen schoot het me te binnen ik ga het bedekken met stof!.
In de kledingkast gedoken met gerelateerde kleding :wink: vond ik nog een broek met afritsbare pijpen en mooi nog van kleur...hup schaar erin en plakken :D het resultaat...

Afbeelding
Afbeelding

en de laadbak

Afbeelding

hier en daar moet er nog wat draadjes weggeknipt worden maar het is aardig geslaagd

euhhh alleen de ramen wassen voor we gaan rijden..
Afbeelding

op naar het verdere afwerken. :)

_________________
Gr. Gerhard.
Bruder Tank Transporter (Alice1).
Tamiya Sherman M4 (Dum-Dum).
Tamiya Sherman M4 (Alice).
M20 Utility Vehicle (Sasquatch).
Hobby engine Shovel.
Tamiya King Hauler ,Tanktransporter/Engineers/Fuel Truck.
Torro Swimmwagen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 jan 2012, 19:46 
Hoi
Gaaf project ben benieuwd naar het resultaat.

Groetjes alex en Rebecca


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 19 jan 2012, 19:35 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 sep 2010, 14:20
Berichten: 707
Woonplaats: Eerbeek
De Truck is klaar.

Vandaag de uitlaten en het reservewiel aangebracht en met wat overgebleven id decals en (zelfgemaakt)touw en ketting aangebracht ,en het is niet echt goed te zien op de foto's lichtelijk geairbrusht.

Afbeelding


nu nog de dieplader.
Afbeelding

_________________
Gr. Gerhard.
Bruder Tank Transporter (Alice1).
Tamiya Sherman M4 (Dum-Dum).
Tamiya Sherman M4 (Alice).
M20 Utility Vehicle (Sasquatch).
Hobby engine Shovel.
Tamiya King Hauler ,Tanktransporter/Engineers/Fuel Truck.
Torro Swimmwagen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 jan 2012, 23:30 
Offline
BTN Bestuurslid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 mei 2009, 22:00
Berichten: 365
Woonplaats: nieuwegein
Hallo Gerhard is mooi gedaan. : Thumbup :
Ga zo door zou ik zeggen.

Groet; Wim Vendrig


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling