Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 04 mei 2024, 02:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 dec 2011, 14:32 
Na veel zuchten en steunen eindelijk de moeite genomen en de hobbyzolder maar eens opgeruimd en geschoond en diverse items de deur uit gedaan cq gaan nog de deur uit. Aangezien ik met een restauratie van een NL leo 1 bezig ben en het gevoel naar een NL Leo 2 begon te kriebelen een tamya leo 2 bij Gert besteld. Deze was supersnel binnen, dus dat was snel naar Apeldoorn. Meteen wat onderdelen in duitsland besteld en veel info over de Leopard 2 verzameld. Met dank nog aan Rene en Niels : Thumbup : .

De onderbouw was snel klaar, verbeterde spansysteem, swingarm, towhooks enz. Had nog een spuitbus van defensie met orginele kleur dus ..

Afbeelding
Afbeelding


Voor de NL versie is de voorkant wat anders dus met evergreen aan de slag;

Afbeelding

Verder aan de bovenbouw. Was wel wat werk en voornamelijk de verlichting heeft wat @#$% gekost om alles goed te krijgen. Op aanraden van Rene de goede zijbeplating besteld. Met wat schuren op zijn plaats gekregen.


Afbeelding
Afbeelding

Maar bij het passen aan de onderzijde bleek dat de zijbeplating tegen de tracks aanloopt. Kijken wat hier nu de oorzaak van is.

Ondertussen was ik geopereerd aan mijn rug en lag alles even stil maar kon toch niet echt blijven zitten.
De figuren voor de toren gemaakt en wilde toch niet alles standaard hebben dus de zaag in 1 van de figuren gezet;

Afbeelding
Afbeelding

Later maar even zijn oksels opvullen en kijken wat er met de beplating aan de hand is.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 06 dec 2011, 16:41 
Offline

Geregistreerd: 07 maart 2007, 15:56
Berichten: 213
Hallo Rob,

Je beplating loopt aan zeg je , maar wat mij opvalt is dat de achterste drie sidescurts te hoog hangen of de voorste rechte scurts te laag, de onderste overgang tussen de voosrste en de achterste hoort vloeiend te zijn, of is het nog een proef ophanging.
Verder een mooie project.

Grtn........Hendri


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 06 dec 2011, 19:05 
Hoi Hendri,

De platen zijn op de plaatsen bevestigd zoals de orginele platen van tamiya. De foto vertekend iets. Heb wel uitgevonden dat ze wat naar binnen gebogen staan. Kijken of ik ze iets naar buiten gebogen krijg.

gr rob


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 08 dec 2011, 18:42 
Heb de zijplaten los gehaald en vergeleken met de orginele van Tamiya. Blijkt dat deze ongeveer 90 graden ten opzichte van elkaar staan en die van AFV een stuk minder..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en ze lopen niet helemaal recht.
Maar eens een mail met de foto's naar AFV sturen en kijken wat ze er aan kunnen doen.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 08 dec 2011, 19:04 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 aug 2006, 17:59
Berichten: 297
Woonplaats: prov. Groningen
Dat lijkt idd helemaal nergens op.

Naar mijn mening moeten ze je een nieuw setje sturen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 dec 2011, 20:57 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 jan 2005, 20:40
Berichten: 3672
Woonplaats: Wijchen
Een nieuw setje zal waarschijnlijk hetzelfde zijn.
Wat je wel kan proberen is de delen recht te buigen.
Daarvoor moet je wel een blokje hout of iets dergelijks hebben die haaks is.
Leg een deel even in een bakje met kokend water tot het zacht wordt.
Hou het daarna tegen het blokje en laat het afkoelen.

_________________
Gr,
Tuur.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 dec 2011, 23:03 
Offline

Geregistreerd: 07 maart 2007, 15:56
Berichten: 213
Hallo Rob,

Arthur doet de suggestie met kokend water maar resin is toch een kunsthars of word resin buigzaam in kokend water Arthur.

Maar waarom maak je de zijplaten niet scharnierbaar zoals bij mijn Cheetah, ben je meteen van het probleem af.

Succes.........Hendri


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 dec 2011, 10:25 
Bedankt allemaal voor jullie tips. Heb het inderdaad met kokend water geprobeerd. Bij resin heb ik dit al meer gedaan. Een eigenschap van resin is dat het hiermee automatisch recht trekt maar twijfelde nog bij dit soort plastic. Heb ze wat rechter gekregen een nadeel is alleen dat het plastic erg zacht wordt en je goed op moet letten met buigen, de platen gaan anders ook bol staan en hij gaat scheuren op de buigpunten.
Ben nog niet echt tevreden.

Het idee van jou Hendri, spreekt me eigenlijk ook wel aan, het is voor de detaillering wel mooier. Had van Rene begrepen dat er in duitsland een bedrijf die ze ook leverde. Ga eens zoeken en anders... lekker knutselen.

vrgr

Rob


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 09 dec 2011, 10:30 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 okt 2005, 17:11
Berichten: 550
Zonde zeg, verwacht je wat moois te kopen en krijg je zo iets.

Ik heb ze voor me leo zelf gmaakt van polyplaat.
Heb de oude shurtzen verwijderd en de niuewe op die plek vastgezet.
En ze zitten nog steeds vast.

Veel succes in ieder geval.

_________________
1x Leopard 2a6. Regiment Huzaren van Sytzama, 11 TnBat. 1ste plt B-esk TankNmr: 12
1x Panther late G Panzergruppe"Kaiser'' Nmr: 315


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 dec 2011, 13:10 
In afwachting van maar verder gegaan met de "driver". Plan is om de bovenzijde van het lichaam gedeeltelijk er uit te laten steken. Alleen dit lukte niet omdat de toren in de weg zat dus maar onder de voorzijde. Alleen zag ik dat ik de NL vlag vergeten was. Maar dit maakt niet uit de arm komt tocht onder het luik. Bij de figuren in de toren zal ik dat niet vergeten. Het figuur moet alleen nog een wash krijgen.

Afbeelding
Afbeelding

Ook even verder opzoek naar de bewapening. Zover ik weet had de cavelerie geen MG 42 bovenop.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 12 dec 2011, 13:26 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 aug 2006, 17:59
Berichten: 297
Woonplaats: prov. Groningen
Dat ziet er goed uit,

vraag, met wat voor verf doe je de huidskleur?
is dit
gemengd of zo gekocht?

En wat bedoel je met 'driver' , die onder de toren
uit het schuifluik komt?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 dec 2011, 15:12 
Hoi Fons,

Dit is inderdaad de bestuurder en als verf, ook voor de huidskleur, gebruik ik vallejo model color. Voor de huidskleur oa nr 955 flat flesh.

Hier weer wat foto's. Hij heeft een wash van olieverf gekregen. Het glimt nogal maar dat komt omdat het nog eerst moet drogen en daarna wat pastelpoeder er over en nog wat bijwerken.oa de bril.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 12 dec 2011, 17:58 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 aug 2006, 17:59
Berichten: 297
Woonplaats: prov. Groningen
ok, ik zal flat flesch halen voor de huid.

Maar, hoe heb je in vredesnaam de ogen gedaan, ze zijn zo klein
heb je een tip voor mij hoe ik ze mooi krijg.

En dat olieverf voor wash, is dit ook appart te verkrijgen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 dec 2011, 18:14 
Je kan het proberen met een sate prikkertje met een beetje verf er op. Ik doe het zelf met een kwastje.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 12 dec 2011, 18:25 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 10 okt 2005, 17:11
Berichten: 550
Je figuur ziet er goed uit.

Je kan ook de verf met wat bruin mengen zodat je wat donkeredere huidskleur krijgt en die plaats je dan op schaduwplekken.
Zo doe ik het altijd.

Volgens staat er op de leo een Mag MG.
Ik zelf ben er nog geen op 1/16 tegen gekomen.
Heb er zelf maar 1 gemaakt.
Moet alleen het affuit nog maken voor op de leo.

_________________
1x Leopard 2a6. Regiment Huzaren van Sytzama, 11 TnBat. 1ste plt B-esk TankNmr: 12
1x Panther late G Panzergruppe"Kaiser'' Nmr: 315


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling