Het einde van m'n Famo project komt in zicht, dus op naar de volgende, een Tiger I.
Het is een frühe Tiger I die ik wil verbouwen naar een späte.
De Tiger I spät, mijn persoonlijke favoriet!
Aangezien deze nog niet te koop zijn, zit er niets anders op dan hem om te bouwen .
Het is een statisch model en dat zal de Tiger ook blijven. Ik ben meer van het bouwen. Wellicht dat ik'm ooit nog een R/C maak maar initieel is dat niet de bedoeling.

Als voorbeeld v.w.b. de upgrades gebruik ik m'n 1/35 model.

Ook heb ik nog een boek besteld, deze had een collega modelbouwer bij zich op de 1/6 beurs in Duiven en staat bomvol afbeeldingen etc. Ook deze ga ik uiteraard gebruiken .
Pzkpfw VI Ausf E & B Panzer VI Tiger I & II, dit is het boek, deze verwacht ik binnenkort.
Welk model gaat het worden?
Het gaat een Tiger I worden van: sSSPzABT 101.

De 007 om precies te zijn.
De 007 is de Tiger I waarin Michael Wittmann zijn einde heeft gevonden. Zoals ik al zei is de späte mijn favoriete model. Michael Wittmann is een groot strijder geweest ten tijde van de tweede wereldoorlog. Los van de afschuwelijke dingen die gebeurd zijn tijdens deze jaren kan ik voor echte strijders zoals Michael veel respect opbrengen! Vandaar een klein eerbetoon aan een groot strijder.

Het einde van 007....

Voor de beeldvorming; zo gaat ie dus niet worden he....
Ter info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_WittmannEerst maak ik de Famo af en daarna start ik het daadwerkelijke bouwverslag, dit uiteraard vergezeld van de nodige foto's...