Ach ja...zolang die Pershing er nog niet is moet je toch iets te doen hebben in 1:16
Bunkers heb ik altijd al leuk gevonden. Op Walcheren, bij Hoek van Holland, bij de ijssellinie, en zelfs in de bergen van Oostenrijk (op de grens met Italië) heb ik bunkers bezcoth. Walcheren en Hoek van Holland bezoek ik daarbij vrij regelmatig. Van de bunkers op Walcheren heb ik trouwens ook een site (
AtlantikWalcheren
Eén van de typen bunkers die in Walcheren gebouwd is (o.a. bij Zoutelande) is de R667 (regelbau - standaard ontwerp bunker - 667) In deze bunkers werden 5cm kanonnen van Pzfkw III's gebruikt, omdat alle tanks aan het Oostfront werden opgewaardeerd (en dus kwamen er kanonnen vrij)
De bunker is niet al te groot (een normaal formaat bunker zou in 1:16 toch gauw heel groot worden en ik moet het ook ergens kwijt) en het lijkt me een leuke toevoeging aan het RC slagveld!
Heel misschien doe ik toch een Regelbau 654, die is alleen wat groter dus ik moet kijken of ik het kwijt kan....
De 5cm KwK ga ik zelf bouwen. Als het mogelijk is zou ik hem zelfs wel op afstand bestuurbaar willen hebben maar ik ben nog niet zo'n techneut, moet me daarvoor eerst even op het hele RC verhaal gaan storten...
Regelbau 667:
Deze is interessant: hij is anders gebouwd om in de rots te passen!
Ga maar eens beginnen met uittekenen, ik heb gelukkig een blauwdruk (die ik alleen niet mag publiceren op enige manier, dus ook geen forum, en uit respect voor de persoon die ze mij gegeven heeft doe ik dat ook niet)
Martin