Tommy wilde 'n ei ?

?? gaan knutselen, dus alé wij naar de winkel voor 'n groot ei van piepschuim.
Kom ik daar ook blokken tegen, nu ben ik er inmiddels achter (huiskamer zag er uit als SkiDome) dat dit niet het beste materiaal is om iets van te maken, maar vooruit we zijn eigenwijs dus gewoon iets proberen hé.
Daar ik geen pak, 'n kanon of wat dan ook heb, dacht ik hé 'n observatiebunker misschien wel iets.
Met m'n eerste diorama poging liever eerst wat pootje baden alvorens in het diepe te springen natuurlijk.
Heb 2 blokken op elkaar gelijmd en de bovenste uitgehold als zgn. binnenzijde (leuk al die sneeuw binnen

).
Was dus bla, bla, bla, thuis (flauw hoor, mocht al niet meer airbrushen of kliederen met pigmenten en duurtesten met rookmodules ook al niet meer binnen).
Daarna het piepschuim besmeerd met soort hobby/speelgoed cement van Tommy voor 'n betonlook en met de airbrush overheen.
Het koffiekopje binnenin is/wordt vervangen voor in blokje

maar is even voor 't idéé (foto)

Ook hadden we Purschuim, hier 'n landschap van gemaakt (lekker plakken

)

Daarna met dun ijzerdraad prikkeldraad gemaakt (komt aan beide zijden van de bunker) met wat paaltjes.

En 'n oude kwast gemold.... stukjes afgeknipt, 'n druppel houtlijm, de haartjes er in even wachten en druppel met haartjes op het purschuim geplakt voor wat graspoleffect.
Wil ook nog wat mijn bordjes plaatsen alsmede moet het pur nog worden voorzien van 'n laagje zand etc, alsmede nog de nodige graspollen worden gemaakt, maar is al beetje 'n indicatie hoe het er 'n beetje uit zou moeten gaan zien.

Gr. Wilco