Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 02 okt 2025, 20:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17 nov 2009, 22:51 
Zo de goed heilig man is weer is ff langs gekomen, en jahoor hier is ie dan De Gigant.

Afbeelding

Daarbij ook gelijk de meegeleverde schumo onderdelen

Afbeelding
De sleep haken, maar ik heb bij asiatam ook een setje besteld die zijn iets mooier

Afbeelding
De speaker cover voor bescherming

Afbeelding
Een setje span haken

Afbeelding
Een setje periscoopjes

Afbeelding
Wieldoppen met een magneetje

Afbeelding
De asiatam track,s inclusief

Afbeelding
Aandrijf wiel met as, zal wel voor heng long zijn bedoelt maar dat maken we wel pas

Afbeelding
Loopwielen gekogelagerd, maar net zoals bij de Panther zitten de 2 helfden gewoon op elkaar geperst.
Dus daar gaan we ff gaatjes in boren met schroefdraad voor 2 boutjes

Afbeelding
Wieldoppen voor de asiatam wielen, nog ff kijken welek ik ga gebruiken

Afbeelding
De metalen uitlaten

Afbeelding
Een korte maar vrij forse loop,mag ik wel zeggen

Afbeelding
En ze leveren er geen tube thread lock meer bij merk ik.

Nog te ontvangen zijn, een paar metalen staukiste en een bestuurders luik plus dan de sleep haken van asiatam.
En van Gert nog een battle unit en een P-III/P-IV cupolla, want het wordt tenslotte een duitse tank.
En niet te vergeten de benodigheden voor de rookunit

Dit was zo ongeveer ff de lijst, ik ga nu eerst de standaart gearboxen plaatsen.
Om de steek maat te meten tbv de gearboxen van marcel.

Ik zal zeker foto,s blijven maken,dus niet al te snel bouwen.
Mochten er vragen zijn stel ze gerust, ik bijt niet

Greetz Rene

BerichtGeplaatst: 17 nov 2009, 22:52 
Ik heb ff ter vergelijking een videootje gemaakt van het geluid, om te kijken of er nu veel verschil zit tussen de KV-1 of de 2

Afbeelding

Ik kreeg wel via Axel gelijk wat papieren mee gestuurd over toekomstige upgrade,s,zoals extra bepantsering.
De witte resin delen

Afbeelding

En een extra verstevigde voorkant, met een stuk messing rond 6 met schroefdraad, om te zorgen dat de hul niet samen geperst wordt.

Afbeelding

Maarja zoiets kan je zelf ook maken als nodig is.

Ikzelf ben al lekker bezig met de hul voornamelijk, zometeen de vering aanbrengen.
Maar ik heb wel gelijk de 2 steunlagers in behuizingen gelijmt,dan kunnen ze lekker goed drogen alvorens ik de gearboxen ga inbouwen

Afbeelding

Pffff foto,s maken en plaatsen is meer werk dan het bouwen lol

Greetz Rene

ps; Ik zal zo snel mogelijk foto,s plaatsen van de toren

BerichtGeplaatst: 17 nov 2009, 22:52 
Zo weer ff een update, omdat er nogal vraag was naar de koepel heb ik die ff in elkaar gezet.
Wel zodat ik hem zo weer los kan maken natuurlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Greets Rene

BerichtGeplaatst: 18 nov 2009, 00:30 
Super cool die KV-II, denk dat je de eerste BTNer bent die hem heeft :wink: Ben nieuwsgierig naar het uiteindelijk resultaat : Chessygrin :

BerichtGeplaatst: 18 nov 2009, 09:12 
Gebruikers-avatar

he rene,mooi ding man ,ben benieuwd naar het eind resultaat

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 nov 2009, 09:25 
gaaf!! Ik ga je topic zeker blijven volgen!
have fun ermee :D

BerichtGeplaatst: 18 nov 2009, 09:31 
Gebruikers-avatar

Rene,

ik ben enthousiast! Als ik ooit nog zoveel eurootjes van mijn vrouw eraan mag besteden... ;)

Wel voorbeeld gebruik je voor de duitse versie, alleen die ene foto? Hoeveel van die KV-2's zijn door de duitsers overgenomen?

groet,

Anton

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 nov 2009, 20:47 
Zo vandaag bezig geweest met de gearboxen plaatsen, toen ik erachter kwam dat 1 van de uitgaande assen krom was.
Dus weer gedemonteerd en nieuwe as gemaakt, maarja dat zit er weer in.

Ook nog het laatste pakketje van asiatam binnen gekregen waaronder de

Afbeelding
Metalen staukiste

Afbeelding
De sleep haken van asiatam zijn inderdaad mooier dan die van schumo, de haken zelf zijn ook van metaal

Afbeelding
En het metalen chauffeurs luik

Vandaag ook de voorbereidingen gedaan voor de battleled, eigenlijk gekozen voor dezelfde methode als Marcel.
De bestaande bijgeleverde houder die je over de loop kunt klikken, die een grotere diameter gemaakt door een beetje uit te buigen en frezen.
En daarna over de kunstof buis waar de loop in zit heen gelijmt, ik heb wel weer een messing pijpje moeten maken.
Omdat de voorkant van de mantlet bol loopt.

Afbeelding

Afbeelding

Onder het grote gat voor de loop, heb ik wel ff een uitsparing gefreesd zodat ik het bestaande kapje met schroef kan gebruiken voor de battle led vast te zetten.
Zodat mocht het ooit is stuk gaan dan is het makkelijk te verwisselen, met een beetje priegel werk

De toren zelf ligt ff stil tot ik van Gert de battle unit en de command cuppola binnen heb.
Wel vandaag de spullen van Conrad binnen gekregen voor de rook unit, zoals mini servo,s en kleine ventilatortjes en dan nog micro switches.
Gelijk maar een aantal van besteld, vrijdag bij Gerrit aan de slag en als die electronische switch niet wil werken dan knal ik daar ook een servo in met micro switch.

Voorlopig nu ff bezig met de romp, wat gaten boren voor de stau kiste te plaatsen en dan gelijk de sleephaken maar plaatsen.
Nu alleen ff die magneetjes vinden om dat achter luik vast te houden.

Greetz Rene

BerichtGeplaatst: 18 nov 2009, 20:48 
Die stau kiste zijn inderdaad mooi om te zien, het punt alleen is merk ik dat de metalen kisten dieper zijn.
Dus steken ze buiten de tank voor een paar m/m.

Afbeelding

Maar inieder geval met wat aanpassingen zijn ze pas te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En de metalen uitlaten.

Nu dit eerst maar ff goed laten drogen, dus eerst maar weer verder met de koepel

Greets Rene

BerichtGeplaatst: 18 nov 2009, 20:56 
He Prangertje,

Het moet toch niet mooier worden met jouw zo! Ik ben benieuwd Rene op de 20e want met het asortie van jouw erbij wordt het zeuren bij Der Kaisertjes.
Ik zie je vrijdag want dan kunnen we het thuisfront laten aanschouwen voor de rest van de clubleden waar de Yanken jaloers op gaan worden.
Misschien dat er nog leden over een vliegveldje gaan nadenken?

Groeten Gerrit.

BerichtGeplaatst: 19 nov 2009, 21:02 
Zo ik ben begonnen met het aanpassen van de voor en achter schot van de hull, na foto,s gezien te hebben van bepaalde kits die schumo met der tijd ga uitbrengen.
Eerst bij het achterschot gelijk maarde sleep haken aangebracht, ik heb toch gekozen voor die van asiatam waarbij de sleep ogen ook van metaal zijn.

Afbeelding

Daarna bij het achterschot 2 verstevigingen aangebracht, maar temeer om er voor te zorgen dat er geen vuil in kan komen dus een betere pas vorm.
Der kan natuurlijk ook nog een extra boutje door het schot heen om te zorgen dat het achterschot niet meer weg kan draaien

Afbeelding

Terwijl deze ligt te drogen, begonnen met het voorschot.
Om extra stevigheid te creeren komt schumo met deze oplossing.

Afbeelding

Maar een beetje handige modelbouwer maakt dat natuurlijk zelf, temeer omdat het nog niet leverbaar is zover ik weet

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet zijn de bestaande bevestigings punten uitgeboord, bij mij zijn ze 6 mm geworden.
Alleen wel steeds opboren, want echt stevig is het niet en je zit het hele oog vervormen omdat het zo dun geworden is.
Aan beide kant m3 getapt, en hier komen ook nog schotjes op voor extra stevigheid maar voornamelijk omzand buiten te houden.

greets Rene

BerichtGeplaatst: 19 nov 2009, 21:02 
Zo de aangepaste voor en achterkanten zijn klaar, ik ga nu zo eerst maar is ff een proef stukje rijden om te kijken of de track,s goed zitten kwa spanning.

Afbeelding

Afbeelding

en daarna gelijk maar kijken hoe de koepel draait, ik kan alleen de voorste mantlet nog niet plaatsen.
Omdat ik de battleunit nog niet hebt, maarja het geschut zit er wel al in

Afbeelding
Zonder mantlet

Afbeelding
Met mantlet

Afbeelding

Afbeelding

Bestaand luik komt dus te vervallen inverband met duitse uitvoering, dus komt er de command cuppola van een panzer 3/4 op

Greets Rene

BerichtGeplaatst: 21 nov 2009, 00:17 
Gebruikers-avatar

Sprakeloos

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 nov 2009, 00:41 
Zo ben ff bezig geweest met de voorbereidingen voor later, zodat het lekker kan drogen.

Afbeelding

De russische tekst [ For The Motherland ] geschildert, om daarna geheel overgespoten te worden en dan natuurlijk een balkenkreuz erop.
Maar zodat je de oude tekst er nog iets doorheen ziet.
Daarna zodra ik de cuppola binnen heb die pas maken, ook natuurlijk kijken naar de BU.
Ik zal de bodemplaat van de BU wel iets omhoog moet zien te krijgen, ivm de hogere cuppola.
Anders zit de Bu er te ver in, misschien ook niet dat moet ik nog ff bekijken.
Wat vooral mooi is als je ff in het bos rijd, is het geluid van je track,s vooral als je rustig rijd.
Dat hebbe ze wel heel mooi in het geluid mee verwerkt.
Ik heb wel besloten om de standaart verlichting van tamiya, niet te gebruiken omdat het niet echt omslachtig is maar meer voor wat ik gezien heb dat het knippert.
Ik ga dus zelf lampjes aanbrengen en dan met een micro servo met micro switch, hetzelfde als met de rookunit.

Greets Rene

BerichtGeplaatst: 21 nov 2009, 09:55 
Gebruikers-avatar

het blijft een imposante tank
alleen jammer dat tamiya het houwitzer geluid er niet in heeft gezet : Hurted :
maar die versteviging he
is die echt nodig?
ken het model namelijk nog niet

* Panzerwerfer 42

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur