Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 28 okt 2025, 19:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 aug 2011, 16:18 
Wel in eerste instantie zou ik hem gewoon bouwen, en dan af en toe wat foto,s rond sturen.
Maarja de vraag naar foto,s blijft toch wel groot dus toch maar een topic

Afbeelding

Me allereerste tiger als donor genomenen van kunstof onderbak als ware de spatborden verwijdert, en de zijkanten verhoogt

Afbeelding

Ook de loopwielen aangepast aangezien ie komt te rijden op de verlade ketten, dus de buitenste wiel delen verwijdert.
Wat er onstaat is een naaf die mooi past bij origineel, namelijk met binnenzeskant dus daar doe ik niks meer aan.
Alleen op de binnen naaf wil ik nog gaatjes boren en boutjes plaatsen

Afbeelding

Afbeelding

Op achterdek de roosters waarbij ik nog gaas ga plaatsen, na alle waarschijnlijkheid zal dat eronder komen te zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien deze tank nooit verder is gekomen dan alleen een rijdend onderstel om mee te testen, is er weinig bekent over welke koepel er op zou komen.
Nu ben ik er dus achter gekomen dat er uiteindelijk een iets vergrote PZ4 C koepel op zou komen.

Ook kwa kanon zijn der verschillende mogelijkheden voor wat er geplaats zou gaan worden.
Was to be armed with 75mm KwK 42 L/70 (Gerat 725), 88mm KwK 36 L/56 (mounted in VK4501(P) turret) or 105mm L/20 or L/28 gun

Ikzelf zal waarschijnlijk voor de panther kanon kiezen de 75mm KwK L/70

Tot zover en tot de volgende keer maar weer

Greets Rene

BerichtGeplaatst: 14 aug 2011, 17:05 

Ahh, de VK 3601 (H).
Leuk projectje voor tussendoor : Builder :

Maarr, bestond het Pantherkanon toen alwel?
Aangezien dat dit de voorloper is van de Tiger I prototypen lijkt mij dat ook wat ruimte in de koepel betreft de 88 L/56 een betere optie is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 aug 2011, 17:17 
Ik denk daarom ook de vergrote pz4 C koepel om het kanon te kunnen herbergen

The VK3601(H) was intended to weigh 40 tonnes, and carry 100 mm of armour on front surfaces, 80 mm on turret sides and 60 mm on hull sides. The VK3601(H) was intended to carry a 7.5 cm L/24, or a 7.5 cm L/43, or a 7.5 cm L/70, or a 12.8 cm L/28 cannon in a Krupp turret that looked very similar to an enlarged Panzer IVC turret. One prototype hull was built, followed later by five more prototype hulls. The six turrets intended for the prototype hulls were never fitted and ended up being used as static defences along the Atlantic Wall. Development of the VK3601(H) project was discontinued in early 1942 in favour of the VK4501 project.

BerichtGeplaatst: 14 aug 2011, 17:58 
Gebruikers-avatar

in de game is het een heerlijke tank
beter dan de tiger
het idee had ik ook al op gevat maar je bent me voor : Sig :
waar heb je de maten vandaan?

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 aug 2011, 18:26 
Ik had ooit is een kit gekocht bij AN BRI RC modelbau, dus na al ee ntijd op de plank gelegen te hebben er nu is maar aan begonnen.
Ik maak de onderdelen uit de kit van evergreen, omdat de onderdelen uit dat andere rare kunstof is en dat is te slap.
Een ander iets is dat er veel dingen onbekent zijn zoals in spel of bij bestaande gebouwde modellen, verschilt er wel het 1 en ander.
Kwa foto,s kom je niet verder dan een rollend onderstel, maar weinig detail.
Dus veel eigen inbreng

BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 18:33 
Niet al teveel gedaan aan de 3601 maar toch wel wat bij deze de foto,s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waar ik wle van baal is dat de pz4 dus niet de soort van bajonet sluiting voor de koepel heeft en je dus elke keer die ring eraf moet schroeven, is maar goed dat ze gelijk weer zijn overgestapt op het oude vertrouwde systeem

De achterluiken zijn al zo goed als klaar, het middelste luik is beweegbaar daaronder komt de bevestiging van bovendek aan de hull

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover dit project tot nu toe

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur