Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 05 mei 2024, 15:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 jul 2005, 18:04 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 jan 2005, 11:41
Berichten: 2217
Woonplaats: Gemert
Hoi Marcel,
dat probleem doet zich vaker voor.
Er zijn een paar oplossingen:
1 pennen licht buigen zodat ze klem komen zitten
2 een (1) uiteinde vastlijmen
3 proberen te 'klinken' zoals klinknagels.

Kies jouw beste oplossing.

Groet,
Jan


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 29 jul 2005, 21:03 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 jul 2005, 17:13
Berichten: 1535
Hoi Jan

Dat zijn een paar goede tips :!: dat met het klinken had ik al geprobeerd maar als ik het op de breedte van de track doe(geef er dus een klap op ) :wink: dan buigt hij in het midden van de track(dit is moeilijk te doseren) weg dus dit werkt niet zo best bij mij ,ook het puntje wat er uit steekt aan de losse zijkant iets pletten is zeer moeilijk dit is moeilijk te ondersteunen,ik ben nu bezich met een klein schroevendraaiertje de puntjes iets om te slaan aan de losse zijde ,dit is te doen.
Maar zijn er wel een hele boel :shock:
:D
Ik heb net 1.5 uur met m'n tank gereden van alles gehad zand /gras/ grint
en de accu's nog niet leeg op het moment rijd ie met 2 x 2400 pack's aan elkaar dus bijde accu's worden ook voor de aandrijving gebuikt,Ik had 2x3600 voor de tank liggen maar ik ben bang dat ik dan de hele avond niet meer binnen kom .
op het moment zitten er dus weer de orginele tamiya tracks er onder,mijn ervaring is dat deze er sneller aflopen als de metalen(een keer van het spanwiel gelopen)

Afbeelding
gr Marcel[/img]


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 30 jul 2005, 08:01 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 jan 2005, 11:41
Berichten: 2217
Woonplaats: Gemert
Tjonge, 2x2400=4800maH, ben je wel een paar uur onder zeil.
Ik heb in mijn Sherman een enkele 2400 liggen en zonder battle system rijdt ie dan zo'n 2uur, met battle system korter, vreet nogal stroom dat spul.

Tja, tracks is wat, vooral het goed op spanning brengen.
In het echt is dat een kleiner probleem gezien de massa/motorvermogen verhouding, maar bij die kleine modellen .

Het grootste euvel zit in het feit dat veel mensen (ik ook in het begin) te snel rijden en te snel keren/draaien, daar kunnen die tracks niet goed tegen.
Dan gaan ze kapot of lopen eraf.
Ook in het echt ging dat draaien niet zo snel (kijk maar eens naar museum Donnington, daar staat een filmpje over de Tiger).
Vergelijk het maar eens met je eigen voet, simuleer smalle tracks door op je teen te staan en draai dan je voet eens, plaats dan je voet plat en draai de voet nog eens, dan voel je vanzelf hoeveel kracht er voor nodig is.
Nou reken dat maar eens om naar je model.

Meer oplossing heb ik niet, ju kunt de tracks natuurlijk heel strak leggen maar dat is weer niet goed voor je spanwiel/aandrijfwiel/aandrijving.

Probeer eens uit om wat langzamer te rijden en langzamer te draaien.

Groet,
Jan


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 aug 2005, 23:10 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 jul 2005, 17:13
Berichten: 1535
Ha Jan
Weer veel info :D
Dat snel draaien doe ik eigenlijk niet zo vaak want dat is nie egt op schaal.
Maar het probleem dat ik had(op zand) dat als ik een bocht instuur heel lagzaam dus, de tank begon te draaien en als ik meer als over de helft knupel uitslag had (het is moeilijk te doser) bij iets verdere uitslag blokeerde de afgeremde track ineens,dus het sturen ging stoterug dit probleem was er niet met de orginele tracks. maar ik moest natuurlijk eerst het probleem met het uitlopen van de pennen van de tracks oplossen na een avondje (voorzichtig)trackpennetjes omslaan(het uiteinde voorzichtig met een scherp schroeven draaiertje&hamertje iets schuin tikken :? )bleven ze netjes zitten en kon het testen verder gaan voor de run nog ff de dmd unit geriset en op nieuw ingestelt en zoals je al schreef heb ik de track spanning wat verhoogt,en whala nu stuurt ie wel netjes op komando en netjes vloeiend.
Ik moest denk ik door dat de spanning laag was en dus de spleeling hoog was meer uitslag geven op m'n zender en als dan de weerstand op de geremde track iets minder werd bij het sturen,resulteerde dit in het abrubt stilstaan van de geremde track. :roll:
Snap je het nog :(
kortom,het werkt nu goed :!:
de volgende stap is nu de battle unit monteren.

Afbeelding

Gr.Marcel[/img]


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 aug 2005, 11:22 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 maart 2004, 21:59
Berichten: 2013
Hoi Marcel,

Het einde is dus in zicht :wink:
Houdt er rekening mee dat metalen tracks meer grip hebben dan de kunststof uitvoering.
Bij het maken van een bocht is "Fingerspitzengefühl" nodig.
Dit heeft te maken met de toenemende wrijvingsweerstand op de binnenste track
De coördinatie tussen voorwaartse en zijwaartse beweging is lastig.
De motor die in eerste instantie wordt afgeremd komt op een bepaald moment op het punt waarbij hij achterwaarts wil gaan draaien (pivot turn). Vandaar dat hij dan eerst volledig tot stilstand komt.
Het is dus een kwestie van snelheid en bochtradius op elkaar afstemmen.

De uitslag van de stuurknuppels kun je trouwens op veel zenders instellen. Dat maakt het iets makkelijker.

_________________
Groetjes,
Ad


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 aug 2005, 18:23 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 jan 2005, 11:41
Berichten: 2217
Woonplaats: Gemert
Hoi Marcel,
goed te horen dat je probleem is opgelost.

Wat Ad ook al zei, je hebt meer grip nu.
Dus bochten rustig nemen, beter stukjes draaien en een bocht van 3 meter dan sterk draaien en zo ongeveer pivotten.
Heb je ook kans dat je gearbox heel blijft.

Groet,
Jan


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 14 aug 2005, 20:31 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 jul 2005, 17:13
Berichten: 1535
Hoi tankers
Ja inderdaad het schiet nu op met de bouw.
inmiddels zit de battle unit er op/in. even in de test stand wat getest en dit lijk allemaal te werken :D
de volgen de aanpassing word een laadplug +schakelaar volgen voorbeeld van Arthur de benodigde onderdelen ff besteld bij conrad,
Ook een nieuw setje gearboxes +wat screw bags op de kop weten te tikken op internet allemaal nieuw :D

Ook heb ik m'n zender aangepast met twee schakelaars een voor de Mg en een voor het kanon dus niet meer schuiven met de trimmers.
Mijn zender is een Futaba skysport 4 (4kanaals)
Foto's volgen nog.
Afbeelding

Afbeelding

Gr.Marcel


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Laad plug
BerichtGeplaatst: 21 aug 2005, 19:16 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 jul 2005, 17:13
Berichten: 1535
Hoi Tanker
Inmiddels ook een laadplug gemaakt in m'n tiger volgens ontwerp Arthur,
Deze aangepast voor twee accu's zoals in de tiger.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alleen heb ik de laad plug vervangen door aangepaste Tamiya stekkers :D
Gr.Marcel


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2005, 19:45 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 jan 2005, 20:40
Berichten: 3672
Woonplaats: Wijchen
Hoi Niek,

Dat is een mooie plek voor da laadstekkers.

Misschien een ideetje voor je Battle-unit?
Afbeelding
In de kleur van de tank valt het wat minder op.
De zwarte bus moet je NIET! spuiten.

_________________
Gr,
Tuur.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2005, 20:01 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 jul 2005, 17:13
Berichten: 1535
Hoi Antoon :D (grapje)
Ja mooie plek want de schakelaars passen namelijk niet onder de voorste luiken ,dit was wel de bedoeling maarja het paste niet en over dwars met schakelaars plat waren ze niet te bedienen.
en omdat ik het luik in de toren niet gelijmd had moest dat de plek worden was allen bang hoe het met de draaden zou gaan maar heb de zeer fexiebele siliconen draad gebuikt en dit werkt prima ff wat getest met de toren deksel eraf om te kijken hoe het ging maar geen probleem
Kan nu dus m'n twee accu's afzonderlijk laden zonder alles te hoeven demonteren.
:D :D :D :D
Ja Battle-unit een kleurtje geven goed idee maar durfde hem nog niet uit elkaar te halen .
Heb je de ledjes gewoon afgeplakt :?:
GR ,Marcel


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2005, 20:09 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 24 jan 2005, 21:25
Berichten: 1349
Woonplaats: Gemert
Hoi Marcel,

Mooi gemaakt met de laaplug.
Dit werkt een stuk beter als iedere keer de koepel er af te moeten halen.
Zoon soort systeem heb ik ook in mijn King Tiger zitten en werkt perfect.

Groeten,
Randy


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2005, 20:38 
Hoi Willem ( :wink: )

Bij de Battle Unit kan je die Ledjes eruit halen. Aan de bovenkant 2 schroeven voor die cirkel dingen en dat prisma glas. En aan de onderkant zitten 2 schroeven voor die Ledjes+printje eruit te halen.

Succes Anton :wink:

Groeten,
Niek


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 27 sep 2005, 21:35 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 jul 2005, 17:13
Berichten: 1535
Hoi tankers
Het is ff stil geweest rond de bouw van m'n tiger maar nu ga ik weer verder.
de voorste luikjes worden voorzien van scharniertjes.
Maar eerst moest het rechter luikje die ik aan de linkerkant (dom :oops: ) dichtgeplakt had weer open maken ,En waar heb ik hier ergen gelezen dat het tamiya plastic moeilijk te lijmen was :( ook een koevoetje was te klein zeg maar rustig KOEVOET nodig om het open te breken heeft een kwartiertje heel voozichtig wrikken gekost om hem er af te krijgen :D en hij is nog heel.
Vandaag de bij Hugo bestelde onderdeeltjes met de post gekregen(heb er wel netjes voor betaald hoor)
dus ik kan weer verder.

Afbeelding
Afbeelding

Gr,Marcel[/url]


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 sep 2005, 10:49 
Marcel,

Met wat voor lijm heb je dat luik gelijmd?

Op mijn KT heb ik ook een luik in de koepel dichtgelijmd wat eigenlijk toch geopend moet kunnen worden... Ik weet alleen niet of ik de lijmverbinding nog los ga krijgen... Heb met Revell bouwpakketlijm (potje met lange metalen snuit) het spul stevig op elkaar gelijmd :(


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 28 sep 2005, 16:04 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 jul 2005, 17:13
Berichten: 1535
Hoi Johan
Ja ik had de zelfde lijm gebruikt.
Je moet het van binnen uit proberen anders beschadig je de boel!
Heel voor zichtig met een scherpschroeven draaiertje eronder en als het plastic begint te verkleuren dan stoppen want dan begint het te vervormen.
eigenlijk moet je zien dat je ergens een begin krijg,en dan verder.
gr,Marcel


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 136 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling