Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 11 mei 2024, 22:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 13 sep 2010, 18:50 
Offline

Geregistreerd: 29 dec 2008, 20:13
Berichten: 67
Dank voor jullie antwoorden, Ik kwam er niet helemaal uit.

tot nu toe ben ik her en der een beetje bezig. De vorige eigenaar heeft op sommige punten helaas genoeg lijn gebruikt en hij is dus lastig om uit elkaar te halen.
Er zit inmiddels een sensor in de voorste radar. Ik heb gekeken of dat ik alles bereikbaar kan houden, maar ik denk dat ik hem voor een deel toch echt in elkaar moet plakken. Niet dat ik echt bang ben dat de servo zelf overleid. Het is alleen even wachten totdat ik de besturingsmodule binnen heb zodat ik de juiste stand van de servo kan bepalen.

De bouwvolgorde is inmiddel dus omgedraaid, nu eerst de toren en daarna het volledige loopwerk.

Ondertussen heb ik niet helemaal stil gezeten met de onderbak. Ik heb de achterkant verstevigd en daarbij plastic en lijn als plamuur gebruikt (werkt fantastisch). Ik gebruik overigens Plastruct plastic weld lijm, die werkt 100 keer beter dan die revell contact lijm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 02 okt 2010, 14:50 
Offline

Geregistreerd: 29 dec 2008, 20:13
Berichten: 67
Heren hier weer een updatetje na weer een aantal avonden hard werken.

Ik heb de verbinding tussen de kanonnen aangepast. Hier was duidelijk slijtage te zien aan de gaten in de turret.
De gaten waar de as doorheen gaat verschillen in grote. Ik heb twee kogellagers van verschillende grootte genomen (deze had ik toevallig nog liggen). De ene paste precies in het grote gat, en de ander moest ik rondom 0.5mm opvullen. Dus een stripje van een 0.5mm plaat genomen en deze rondom de kogellager aangebracht.
De binnen diameter van beide lagers is 5mm, hierdoor heb ik een buisje van 5mm gestoken. In el van de kanonnen heb ik een as gelijmd die in het buisje past. En nu kan ik de kanonnen in het buisje schuiven en fixeren met twee geschroefde klemmen.

Ik heb ook de leo 2 draaikrans in de gepard verwerkt. Het was vrij moeilijk om het midden van zaken te bepalen en mooie ronde gaten te maken.
Maar daar heb ik een goede oplossing voor gevonden in de vorm van een industriële kraspasser. Deze worden normaal gesproken gebuikt om op metalen platen zaken af te tekenen. Maar als je plastic plaat niet te dik is kan je er ook doorheen krassen en zo een heel nette cirkel uit een plaat halen.

Ook ben ik begonnen met sommige storende naden dicht te plamuren en heb ik sommige details van het model kunnen halen om ze te kuisen en verder te bewerken.

Daarnaast ben ik begonnen met het stoeien met de sgs gepard module.
Op zich is het vinden van de juiste posities waar alle contacten op moeten al een aardige sport.
Alleen werken nu al mijn servo's erg schokkerig en langzaam.
De accu is oud maar wel vol, dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Maar een andere oorzaak heb ik nog helaas niet kunnen vaststellen.

Groeten,

Pim

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 okt 2010, 10:30 
Offline

Geregistreerd: 29 dec 2008, 20:13
Berichten: 67
Voor de sgs module wordt 12volt geadviseerd, en ik heb de module op een 7.2 volt stick pack aangesloten.
Dus ik een oude voeding die 12volt levert gepakt en de stekker er vanaf geknipt.
Maar helaas, dit is niet de oplossing. De servo's reageren inderdaad met iets meer pit (centreren) als ik de module aanzet. Maar ze reageren nog steeds heel shokkerig op de input van de zender.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 okt 2010, 14:36 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 jan 2005, 20:40
Berichten: 3672
Woonplaats: Wijchen
Dat de Servo's jutteren kan ook komen door de voeding.

_________________
Gr,
Tuur.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 05 okt 2010, 19:26 
Offline

Geregistreerd: 29 dec 2008, 20:13
Berichten: 67
Het schiet nog niet erg op met de sgs elektronica.
Al wel hulp gevraagd bij sgs, maar daar kwam eigenlijk alleen maar een reactie vandaan in de trant van "dat ding is goed, en wil je hem niet dan krijg je je geld terug".
Leuk en aardig, maar ik wil iets wat werkt. Dus ik heb inmiddels ook maar een filmpje gemaakt voor bij een e-mail te doen zodat ze kunnen zien hoe het bij mij (niet)werkt.
Hopelijk kunnen ze me vertellen wat ik verkeerd doe.

Inmiddels al uitgevonden dat de contacten die in de duitse en engelse handleiding vermeld staan voor de zoekradar de verkeerde contacten zijn.
Maar mijn servo's reageren nog steeds erg traag of niet, en van degene die wel vlot reageren bewegen ze niet het bereik wat wordt aangegeven in de handleiding.

Ik dacht na de handleiding gelzen te hebben dat dit een makkie zou zijn, maar helaas.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 05 okt 2010, 22:43 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 maart 2004, 21:59
Berichten: 2013
Pim van de Velde schreef:
Ik dacht na de handleiding gelzen te hebben dat dit een makkie zou zijn, maar helaas.

Hoi Pim,

Dat is natuurlijk fout gedacht, zeker bij electronica : Chessygrin :
De SGS modules zijn echt wel goed, maar de vele mogelijkheden die ze bieden kunnen tot misverstanden leiden.
Het belangrijkste is de handleiding meerdere keren in zijn geheel goed door te lezen voordat je begint met het aansluiten. Op die manier kom je er achter welke functies allemaal met elkaar verweven zijn en welke instellingen van belang zijn.
Dus, terug naar de tekentafel.
Succes.

_________________
Groetjes,
Ad


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 06 okt 2010, 16:58 
Offline

Geregistreerd: 29 dec 2008, 20:13
Berichten: 67
Ik heb inmiddels contact gehad met sgs, maar ik snap niet waar het verkeerd gaat.

Ik lees bijvoorbeeld in de handleiding het volgende
Citaat:
Connection of search radar elevation servo:
The range of the search radar elevation servo is +/- 45º. The stowed
position is -45º.


Hier lees ik in dat de volledige gang van de servo 90 graden is (+/- 45).
Ik heb dus ook bij AFV een radar setje gekocht, maar nu blijkt dat de servo maar 45 graden beweegt.
Dus ik heb contact gehad met sgs, en die verteld mij vrolijk dat dit klopt en dat ik er nog een overbrenging tussen moet bouwen.

Maar zoals al gezecht.Als ik de handleiding lees, dan maak ik er toch echt uit op dat de servo in totaal 90 graden zou moeten draaien.

Ben ik nu echt zo kippig?

Hier is overigens een filmpje van mijn huidige setup:
http://www.youtube.com/watch?v=GEzg1VCFfYo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 06 okt 2010, 21:08 
Offline

Geregistreerd: 07 maart 2007, 15:56
Berichten: 213
Hallo Pim,

Ik kan je helaas niet helpen met je sgs probleem omdat ik dit moduul niet ken, ik heb de elektronica van afv in mijn Cheetah gebouwd.
Heb wel op hun site gekeken maar kan ook geen voorbeeld filmpje van de mogelijkheden vinden, wel van andere maar niet van een Gepard, Jammer

Nu even wat je zegt wat er in de handleiding staat, want je haalt de benaming van de radars volgens mij door elkaar.

Anschluss der Servos im Folgeradar: +45/-45 Parkposition _90( dit is de doelradar voorop)

Anschluss de Servos für das Ausfahren des Suchradars:+45/-45 en Parkposition -45 (dit is de zoekradar, de schotel achterop)

Misschien dat je de radarservos verkeerd aangesloten hebt en je een daardoor een verkeerd beeld krijgt.


De doelradar heeft een uitslag van 135 graden en zo te zien heb je er een radar aandrijving van afv opzitten die deze uitslag kan maken.

Kijk alle aansluitingen nog maar eens na, ben benieuwd.

Grtn en succes.........Hendri


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 02 dec 2012, 11:20 
Ben benieuwd hoe het met deze gepard is. Ben zelf bezig met eentje en wil de sgs module ook aanschaffen, alleen heb ik nog minder elektronische inzicht dan een geprakte banaan. Toch maar even goed nadenken over die van Afv. Maar update....... zou leuk zijn om je vorderingen te zien.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 02 dec 2012, 20:05 
de gaten waar je kanonnen in gaan zijn waarschijnlijk niet uitgesleten.
die diameters verschillen van huis uit. waarom ?
ik denk om te zorgen dat het niet verkeerd gemonteerd wordt.
er zijn wel zeker 2 verschillende koepels van de gepard maar of daar de gaten voor de kanonnen anders zijn weet ik niet. wel de geleiders voor de kanonnen
en het trs van de leo 2 zou zo moeten passen in je geppie tenzij er iets veranderd is (heb niet het hele topic gelezen )

ik ben wel heel benieuwd hoe je de achterste radar bedient.
ik ben zelf zover dat ik daar ongeveer aan kan beginnen maar ik weet nog niet goed hoe.

ik heb trouwens ook de sgs module voor 1 van mijn geppies maar dat is nog vere toekomst


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 02 dec 2012, 21:12 
weet iemand trouwens wat er met de site van jt scale aan de hand is ?
een paar weken geleden stond die in de vakantiestand en nu werkt die helemaal niet meer


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 02 dec 2012, 22:19 
Offline

Geregistreerd: 07 maart 2007, 15:56
Berichten: 213
Ze hebben een tijdje geleden uitverkoop gehad en nu is de zaak opgeheven, reden is mij niet bekend maar het was al een doorstart, daarom stond er ook JT voor.

grtn........Hendri


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 dec 2012, 09:12 
da's jammer.
hadden leuke spullen en sommige beter geprijsd dan bij afv


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 03 dec 2012, 14:37 
he pim, je kan die site via google laten vertalen, de translatie is niet 100% maar je snapt dan wel wat er geschreven staat, je drukt dit dan af en je hebt je handleiding in het nederlands dan : Thumbup :




Pim van de Velde schreef:
Ik ben op dit moment bezig twee dingen uit te zoeken.
1 welke aandrijving
2 welke functie module

Nu heb ik een functie module gevonden naast de al reed gesugereerde, namelijk deze
http://www.sgs-electronic.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=60&category_id=34&option=com_virtuemart&Itemid=69&lang=en&vmcchk=1&Itemid=69

Nu ben ik niet zo heel goed in duits maar ik heb van de site begrepen dat er twee smaken te krijgen zijn. Een met ingebouwde snelheidsregelaar, en een waar je er extern een snelheidsregelaar op kan aansluiten. De interne kan echter "maar" 5a per motor aan. Dus ik begon mij af te vragen hoeveel de motoren van bijvoorbeeld de sherman aandrijvingen trekken. Met google kom ik er in ieder geval niet helemaal uit. Het zijn volgens mij rs-380 motoren die er op zitten, en via google zouden ze 2.9 ampere moeten trekken, maar dit durf ik niet met zekerheid vast te stellen. Weet iemand hier meer van af?

groeten,

Pim


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 03 dec 2012, 17:39 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 maart 2004, 21:59
Berichten: 2013
Heren,

Als jullie eerst kijken naar de datum van de laaste posting in het oorspronkelijke onderwerp, dan lezen jullie 6 Oktober 2010
Het onderwerp staat dus al een tijdje stil, Pim is in Juni 2012 voor het laatst on-line geweest.

_________________
Groetjes,
Ad


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling